Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 24 listopada 2024 napisz DONOS@

Praca w sejmie

Zapytania (wyciąg):

Poseł Lech Antoni Kołakowski rozmawia z Marszałekim Sejmu Markiem Jurkiem
Poseł Lech Antoni Kołakowski rozmawia z Marszałekim Sejmu Markiem Jurkiem
12 października 2006
Do Ministra Transportu Jerzego Polaczka

Pani Marszałek! Panie Ministrze! Szanowni Państwo!
Na podstawie art. 196 regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej zgłaszam pytanie w sprawie bieżącej do ministra transportu Jerzego Polaczka dotyczącej pozytywnego rozwiązywania problemów komunikacyjnych miasta Łomża. System komunikacyjny woj. Podlaskiego od dziesiątek lat nie ulega zmianie. Postępujące zaniedbania inwestycyjne na najbardziej ruchliwych odcinkach tras prowadzą do prawdziwych blokad
komunikacyjnych. Łomża znajduje się w ciągu dróg krajowych nr 61 i 63. Zarówno import samochodów, jak
i uwolnienie ruchu tranzytowego ze wschodu na zachód Europy stanowi rosnące zagrożenie nie tylko dla zachowania płynności komunikacyjnej, ale również dla życia i zdrowia mieszkańców miasta i regionu.
W imieniu mieszkańców Łomży ponawiam pytanie o termin zakończenia prac planistycznych i rozpoczęcie budowy obwodnicy Łomży wraz z najkrótszą drogą do Warszawy.

23 sierpnia 2006
Do Minister Pracy i Polityki Społecznej Anny Kalaty.

Budownictwo jest czynnikiem powodującym rozwój innych sektorów gospodarki. Spowolnienie tempa rozwoju budownictwa będzie miało negatywny wpływ na rozwój gospodarczy kraju. Obecnie jedynym rozwiązaniem tego poważnego problemu w krótkim czasie jest uwolnienie rynku pracy dla cudzoziemców i ograniczenie formalności związanych z zatrudnianiem w Polsce do niezbędnego minimum. Im dłużej nie podejmiemy działań zmierzających do otwarcia rynku pracy w wyżej wymienionych sektorach, tym dłużej gospodarka polska będzie ponosić coraz większe straty. Pytanie. Pani minister, czy dostrzega pani poważny
problem rolników i przedsiębiorców budowlanych borykających się z brakiem pracowników? Czy zostały
podjęte działania w celu uwolnienia rynku pracy? Jeśli nie, to wnoszę o pilne uwolnienie rynku pracy w rolnictwie i budownictwie. Bardzo dziękuję.

11 maja 2006
Do Minister Rozwoju Regionalnego Grażyny Gęsickiej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi wstępne prace projektowe obwodnicy miasta Łomży wraz z odcinkiem drogi łączącym drogę nr 8 Warszawa-Białystok z węzłem dróg 61 i 63 (Zambrów-Kisielnica). Prace te są na etapie wyboru wariantu do realizacji, to bardzo ważny odcinek drogi dla funkcjonowania sieci dróg krajowych w woj. Podlaskim. Obecny stan mostu na rzece Narew mocno ogranicza możliwość prowadzenia ruchu tranzytowego przez Łomżę. Most ten wybudowany w latach 50. XX wieku i jego nośność jest niewystarczająca. Budowa nowego mostu na Narwi w tym rejonie jest absolutną
koniecznością. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad deklaruje zakończenie prac budowlanych obwodnicy Łomży do roku 2013. Problemem jest to, iż obwodnica Łomży nie jest uwzględniona w planach inwestycyjnych. Podstawowym źródłem finansowania budowy obwodnicy powinny być środki Sektorowego Programu Operacyjnego Transport lub środki Funduszu Spójność. Wnoszę o umieszczenie budowy drogi krajowej nr 63, odcinek Zambrów- Kisielnica, wraz z obwodnicą Łomży w planach rozwoju sieci drogowej
określonych w Narodowym Planie Rozwoju.

23 maja 2006
Do Ministra Transportu Jerzego Polaczka

Szanowny Panie Ministrze! Zwracam się do Ministra Transportu i Budownictwa z wnioskiem o zmianę  kategorii drogi wojewódzkiej nr 677 na odcinku Ostrów Mazowiecka-Łomża na drogę krajową oraz o wybudowanie nowego węzła tej drogi z krajową nr 8, na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Odcinek drogi Ostrów MazowieckaŁomża przed rokiem 1999 był drogą krajową. Do czasu ograniczenia na drodze nr 61, w roku 2004 (na czas przebudowy), na odcinku Łomża-Augustów ruchu pojazdów ciężarowych po drodze nr 677 odbywał się również intensywny ciężarowy ruch międzynarodowy. Sytuacja ta powróci [powróciła!
– przyp. red.] po zakończeniu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad prac modernizacyjnych na drodze nr 61. Ze względu na podział rezerwy subwencji ogólnej z przeznaczeniem na inwestycje drogowe, w tym na remont drogi wojewódzkiej nr 677, uprzejmie proszę o pilne i pozytywne rozpatrzenie
tej interpelacji.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę