niedziela, 20 października 2019 napisz DONOS@

Obwodnica kontra ekolodzy

Obwodnica Augustowa w dolinie rzeki Rospudy może być zrealizowana w jednym z dwóch wariantów - tunel drogowy lub estakada - poinformował w poniedziałek na konferencji prasowej minister środowiska Jan Szyszko. „Decyzja ta oznacza, że Prawo i Sprawiedliwość nie dotrzymało obietnicy złożonej wyborcom przed wyborami, mówiącej że Via Baltica będzie omijać najwartościowsze tereny zielonych płuc Polski” - odpowiada Greenpeace.

Dolina Rospudy<br />
fot. www.pracownia.org.pl
Dolina Rospudy
fot. www.pracownia.org.pl
Minister Szyszko powiedział, że decyzję o wyborze wariantu, po przeanalizowaniu kosztów, podejmie inwestor. Dodał, że estakada musi być wyposażona w dwa przejścia dla zwierząt o szerokości 60 metrów po prawej i lewej stronie doliny Rospudy.

Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Tadeusz Topczewski powiedział w poniedziałek, że dyrekcja (prowadząca inwestycję) wybierze wariant estakady, gdyż jest on dziesięciokrotnie tańszy. Topczewski stwierdził, że w budżecie państwa są już zarezerwowane pieniądze na rozpoczęcie inwestycji, ale nie są to środki unijne.

Tymczasem decyzją ministra oburzeni są ekolodzy. Marta Majka Wiśniewska z WWF - międzynarodowej organizacji ekologicznej powiedziała PAP, że decyzja dotycząca obwodnicy Augustowa pokazała, że minister ochrony środowiska jednak nie zajmuje się ochroną przyrody i zapowiedziała, że organizacje pozarządowe będą dochodzić praw ochrony przyrody na gruncie międzynarodowym.

Organizacja ekologiczna Greenpeace uważa, że „decyzja ta oznacza, że Prawo i Sprawiedliwość nie dotrzymało obietnicy złożonej wyborcom przed wyborami, mówiącej że Via Baltica będzie omijać najwartościowsze tereny zielonych płuc Polski. Ale przede wszystkim oznacza zgodę na niszczenie tego, co nie zostało stworzone ludzką ręką, jest jednym z największych skarbów naszego kraju i powinno być przekazane naszym wnukom w niezmienionym stanie”.
Ekolodzy Greenpeace uważają, że jest „rzeczą absolutnie niepojętą, jak rząd Polski może popierać budowę drogi Via Baltica w takim wariancie, który jest dłuższy, nie daje Polsce szans na skorzystanie z funduszy europejskich i naraża na zniszczenie nasze największe skarby narodowe”.
Przedstawiciel polskiego Greenpeace, Maciej Muskat, poinformował w poniedziałek PAP, że organizacja zamierza zapobiec budowie drogi.
„Jeżeli decyzje się nie zmienią i inwestor będzie chciał rozpocząć budowę, wystąpimy z akcją bezpośrednią na miejscu” - powiedział Muskat.


Dolina Rospudy oraz fragment Puszczy Augustowskiej, to obszar, przez który ma przebiegać planowana droga ekspresowa Via Baltica łącząca Warszawę z Helsinkami.

191007024330.png

 
180410021817.gif
190904015236.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę