Podlaska misja w Londynie
O wymianie handlowej, promocji polskich produktów czy ekspansji międzynarodowej mówiono podczas spotkań podlaskiej misji gospodarczej w Londynie. Misji, która odbyła się 14-16 czerwca, przewodził wicemarszałek Marek Olbryś.
Delegacji w skład której weszli podlascy przedsiębiorcy (niestety nikogo z Łomży), przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, przewodniczył wicemarszałek Marek Olbryś. Samorządowiec podsumowując cykl spotkań stwierdził, że jest duże zainteresowanie produktami spożywczymi z naszego naszego regionu i zapotrzebowanie na nie.
W Ambasadzie RP w Londynie z zastępcą ambasadora Agnieszką Kowalską rozmawiano o polsko-brytyjskiej wymianie handlowej po brexicie oraz związanymi z tym szansami i zagrożeniami dla firm z województwa podlaskiego.
– Sytuacja geopolityczna w Europie Wschodniej spowodowała, że regiony takie jak Podlaskie muszą zintensyfikować swoje działania w zachodniej części kontynentu. Z kolei Europa Zachodnia może odczuwać problemy na rynku żywności i surowców z powodu toczącej się wojny na Ukrainie. Oba te czynniki zbliżyły jeszcze bardziej Polskę i Wielką Brytanię. Nasze seminarium jest tego przykładem – mówił wicemarszałek Olbryś.
W londyńskim biurze Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) odbyło się Podlaskie Seminarium Biznesowe. Zaprezentowały się na nim podmioty MŚP uczestniczące w misji. Z relacji wicemarszałka wynika, że firmy te nawiązały nowe relacje biznesowe i nikt nie wrócił z „pustymi rękoma”.
– Coraz więcej mówi się o polskich produktach na Wyspach Brytyjskich, jednak największym problemem są opakowania, które często nie spełniają wymagań klientów. Od tego należy zacząć przygotowania do wejścia i ekspansji na rynek brytyjski – mówił Tomasz Dyl, dyrektor agencji marketingowej GottaBe podczas spotkania o skutecznej sprzedaży polskich produktów na rynku brytyjskim.
Jesienią 2022 roku planowane są kolejne misje gospodarcze, tym razem do krajów bałtyckich i Niemiec.