25.05.2020 Fotografie rodzinne
Dzień dobry Kochani w poniedziałek. Rozpoczynamy kolejny tydzień zdalnej nauki. W tym tygodniu tematem kompleksowym jest ,,Ja i moja rodzina”. Dzieci utrwalą sobie imiona członków rodziny oraz stopień pokrewieństwa. Wzmocnią więź uczuciową z rodzicami, rodzeństwem oraz dziadkami.
1. ,,Fotografie rodzinne” - oglądanie zdjęć w albumach, rozmowa na temat członków rodziny.
Poproście rodziców, aby pokazali wam albumy ze zdjęciami od waszego urodzenia. Zwróćcie uwagę jak się zmienialiście przez te 3 – 4 lata. Spróbujcie nazwać członków rodziny, których widzicie na zdjęciu – jak mają na imię oraz kim dla was są. Nazwijcie miejsca, w których byliście oraz co tam robiliście. Porozmawiajcie z rodzicami na temat zdjęć, które będziecie wspólnie oglądać.
,,Na starej fotografii” - spytajcie się babci lub dziadka, czy mają zdjęcia waszych rodziców, gdy byli w waszym wieku, pooglądajcie również stare fotografie, porozmawiajcie z dziadkami na temat zdjęć które wam pokazują – gdzie one zostały zrobione, kto jest na zdjęciach.
2. „Kto to jest?” – zabawa rytmiczna.
Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wystukiwanym przez rodzica. Podczas przerwy w grze rodzic wskazuje w albumie wybranego członka rodziny, a dziecko klaszcze w ręce i rytmicznie wypowiada z nim zdanie, np.: „To jest mama”; „To jest tata”; „To jest babcia”; „To jest dziadek”
3. ,,Rodzinne kalambury” - zabawa ruchowa
Zabawa w kalambury. W zabawie może wziąć udział cała rodzina. Jedna osoba pokazuje, reszta próbuje odgadnąć. Osoba pokazująca naśladuje czynności charakterystyczne dla danego członka rodziny np.: mama zmywa naczynia, tata trzepie dywan, babcia robi na drutach, brat czyta książkę itp.
4. ,,Finger Family Song” – zabawa paluszkowa przy muzyce w języku angielskim
https://www.youtube.com/watch?v=G6k7dChBaJ8
Życzymy miłej zabawy i słonecznego dnia.
Pozdrawiamy was serdecznie i bardzo tęsknimy.
Pani Iza i Pani Basia