31.03.2020 Przedświąteczne porządki
Dzień dobry Kochani we wtorek, ostatni dzień marca. Życzymy miłej zabawy.
,,Porządek trzeba robić,
nieporządek robi się sam...”
Tadeusz Kotarbiński
Sprzątanie zabawek oraz utrzymanie porządku w pokoju nie jest sprawą łatwą dla maluchów. Dzieci uczą się poprzez naśladownictwo, dlatego pamiętajmy abyśmy my jako dorośli dawali przykład swoim dzieciom i wykorzystywali każdą okazję do tego, aby wdrażać je do utrzymania ładu i porządku wokół siebie. Czas przedświąteczny jest najlepszym okresem, aby wdrażać dzieci do sprzątania swojego pokoju – nie tylko do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce, lecz także do porządkowania półek, ścierania kurzu, zamiatania okruszków spod stołu, podlewania kwiatów itp.
Dziś proponujemy kilka zabaw związanych ze sprzątaniem:
1. Oglądanie bajki z serii ,,Świnka Peppa” pt. ,,Porządki”
https://www.youtube.com/watch?v=kC0NqSKqQr0
Kochane dzieciaki obejrzyjcie uważnie odcinek Świnki Peppy na temat porządku w pokoiku. Po obejrzeniu bajki odpowiedzcie rodzicom na kilka pytań:
- ,,Co stało się dla Taty Świnki, gdy wszedł do pokoiku dziecięcego?”
- ,,Jak Mama Świnka zareagowała, gdy weszła do pokoiku Peppy i Georga?”
- ,,Kto zrobił bałagan w pokoiku dziecięcym?”
- ,,Czy podoba wam się pokoik, w którym porozrzucane są zabawki?”
- ,,Która drużyna wygrała wyścigi w sprzątaniu?”
- ,,Co powinna zrobić Peppa i Georg po skończonej zabawie?”
2. ,,Porządki Pana Języczka” - zabawa logopedyczna
Pan Języczek, który mieszka w buzi, postanowił posprzątać swój dom:
• umył ściany (dzieci przesuwają język po wewnętrznej stronie policzków);
• przetarł sufit (dzieci przesuwają język po podniebieniu);
• umył okna od zewnątrz (dzieci oblizują górne i dolne zęby od zewnątrz);
• a później od wewnątrz (dzieci oblizują górne i dolne zęby od wewnątrz);
• po oknach przyszła kolej na drzwi (dzieci oblizują wargi w koło);
• gdy szorował drzwi, zobaczył swojego sąsiada, który akurat przechodził obok, więc radośnie mu pomachał (dzieci machają językiem od jednego kącika ust do drugiego);
• na zakończenie – wytrzepał dywan (dzieci wysuwają język jak najdalej na brodę);
• a gdy skończył sprzątanie, zmęczony poszedł spać (dzieci naśladują odgłos chrapania).
3. Znajdź różnice na obrazku – rozwijanie spostrzegawczości.
Poszukajcie jak najwięcej różnic pomiędzy obrazkami, powiedzcie które zabawki różnią się od siebie.
4. A teraz czas się poruszać, zapraszamy do zabawy ruchowej ,,Piosenka o sprzątaniu domu” – Mała Orkiestra Dni Naszych – dzieci poruszają się w rytm muzyki według własnego pomysłu i ruszają do swojego pokoju sprzątać zabawki ;)
https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
Życzymy miłego dnia i udanych porządków przedświątecznych.
Pozdrawiamy serdecznie
Pani Iza i Pani Basia
P.s. Nie zapominajcie o swoich roślinkach na parapecie, aby je podlać.