23.03, 24.03 Wiosna
Zapraszamy do zabaw o tematyce wiosennej.
Temat Tygodnia: Witamy Wiosnę!
23.03 (poniedziałek)
,,Poszukujemy oznak wiosny” – oglądanie programu edukacyjnego pt. ,,Budzik”
Rozmowa z dziećmi na temat obejrzanego filmu:
- ,,Jakiej pory roku poszukiwał Budzik i Ruda?”,
- ,,Czy znaleźli Panią Wosnę?”,
- ,,Jakie poznaliście pierwsze oznaki wiosny?”.
24.03. (wtorek)
- W marcu dzieci uczyły się wierszyka Ireny Suchorzewskiej pt. ,,W marcu”. Zachęćcie proszę dzieci do recytacji wiersza z pokazywaniem.
Raz śnieg pada,
a raz deszczyk.
Na jeziorze
lód już trzeszczy.
Błękit nieba
lśni w kałuży,
bałwan w słońcu
oczy mruży.
- Koniec zimy.
Przerwa.
Dzwonek.
- To nie dzwonek,
to skowronek!
- Wiosna kojarzy nam się z kolorem zielonym, dlatego zachęcamy do ubrania się dziś na zielono, przy okazji popracujmy nad samodzielnością u swojego dziecka. Teraz mamy dużo czasu, nigdzie się nie spieszymy, dlatego pozwólmy dzieciom samodzielnie i spokojnie ubrać się, bez pomocy rodziców. Dla dzieci które zdobyły już tą umiejętność, możemy pójść krok dalej i nauczyć dziecko zapinać zamek lub guziki w spodniach czy bluzce.
Oto kilka wiosennych zabaw matematycznych:
1. ,,Wiosenni detektywi” – poszukiwanie przedmiotów znajdujących się w domu w kolorze zielonym.
Dzieci poszukują różnych rzeczy, zabawek w kolorze zielonym. Każdą rzecz kładą w jednym miejscu na dywanie.
2. ,,Robimy porządki” – klasyfikowanie
Grupujemy znalezione zielone przedmioty według określonych cech (np. zabawki, ubrania, artykuły papiernicze itp.)
3. ,,Więcej, mniej” – określanie ,,na oko” gdzie jest więcej przedmiotów, a gdzie mniej lub tyle samo. Można również z pomocą rodzica policzyć dane przedmioty (dla chętnych).
Po skończonej zabawie dziecko odkłada każdą rzecz na swoje miejsce – uczymy przy tym dzieci zachowania porządku po zabawie ( nie wyręczajmy dzieci!)
Życzymy miłej i owocnej zabawy wspólnie z dziećmi.