Obiekty inżynierskie południowej części obwodnicy Łomży
Kończą się prace planistyczne południowej części obwodnicy Łomży. Chodzi o krótki, 7,2 km, odcinek S61 od węzła „Łomża Południe” w okolicach wsi Boguszyce w kierunku wsi Sierzputy Młode, gdzie przyszła Via Baltica ma przecinać się z drogą Łomża – Ostrołęka, oraz tzw. „łącznik” S61 z drogą Łomża – Zambrów. Drogowcy zapowiadają, że jeszcze w tym miesiącu ma być złożony do wojewody podlaskiego wniosek o wydanie decyzji ZRID. Na jej podstawie będą mogły rozpocząć się prace i wywłaszczenia przejmowanych pod drogę gruntów.
Ten odcinek Via Baltica zrealizuje firma Mota Engil. Umowę na ponad 218,1 mln zł podpisano pod koniec 2017 roku. Na tych odcinkach nowych dróg zaplanowano do budowy 1 most, 14 wiaduktów i 1 przejście dla zwierząt. Będzie też zbudowany wiadukt kolejowy nad linią relacji Śniadowo – Łomża. Największym z obiektów inżynierskich będzie węzeł drogowy Łomża Południe. Powstanie za Konarzycami, w okolicach wsi Boguszyce i zapewni pierwszy zjazd i wjazd na Via Baltica dla mieszkańców Łomży. Oto kilka z zaplanowanych przez drogowców obiektów inżynieryjnych na tym odcinku obwodnicy Łomży.