Kolejny odcinek S61 ma wykonawcę
Budimex SA został wykonawcą ok. 20-kilometrowego fragmentu Via Baltica w okolicach Ełku od węzła Wysokie do Raczek. Umowę podpisano w środę. Wartości kontraktu to 484,3 mln zł. GDDKiA informuje, że do domknięcia ponad 200-kilometrowej S61 brakuje jeszcze umów z wykonawcami trzech kontraktów w tym większości obwodnicy Łomży. - W ciągu kilku tygodni wszystkie odcinki tego szlaku zostaną zakontraktowane - zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który był obecny przy podpisaniu umowy na pierwszy z trzech ełckich odcinków Via Baltica.
- Szlak Via Baltica pobudzi gospodarczo regiony Polski Północno-Wschodniej. To droga, która była planowana od dawna. My mamy determinację, by tę inwestycję realizować – mówił minister Adamczyk.
Odcinek, na budowę którego została właśnie podpisana umowa jest jednym z trzech fragmentów drogi Via Baltica realizowanych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Na pozostałe dwa odcinki tej drogi, tj. Szczuczyn – węzeł Ełk Południe (ok. 23 km) oraz węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie (ok. 23 km wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16) umowy zostaną podpisane po zakończeniu trwającej obecnie kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Czas realizacji zadań ma wynieść 29 miesięcy nie wliczając okresów zimowych w trakcie prowadzenia robót budowlanych (od 15.12 do 15.03). GDDKiA podaje, że zakończenie robót budowlanych planowane jest w połowie roku 2021.
Dziś w realizacji jest 142 km S61, a trzy kolejne odcinki o długości 59 km są przed podpisaniem umów. Łącznie cała droga ma kosztować ok. 5,2 mld złotych. Polski odcinek Via Baltica poza S61 to także blisko 105 km drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do końca obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. GDDKiA zapewnia, że jeszcze w tym roku kierowcy pojadą brakującymi odcinkami „S” od Wyszkowa do Ostrowi Mazowieckiej.