poniedziałek, 18 czerwca 2018 napisz DONOS@

Włosi wygrali przetarg na obwodnicę Łomży i się odwołali od wyniku

To może brzmieć jak żart, ale nim nie jest. Włoska firma Impresa Pizzarotti, której oferta dwa razy została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na realizację tzw. „zadania nr 4” drogi ekspresowej S61, czyli zaplanowanie i zbudowanie 13 km ekspresowej obwodnicy Łomży od węzła „Łomża Zachód” w okolicach Sierzput do znajdującego się w okolicy Kisielnicy węzeł „Kolno”, zaskarżyła do Krajowej Izby Odwoławczej, postanowienie GDDKiA, o tym że to ich oferta jest najkorzystniejsza. 15 marca mijał czas w którym można było wnieść odwołania od drugiego postanowienia GDDKiA. Z naszych informacji wynika, że odwołać się miała tylko Impresa Pizzarotti. Potwierdza to Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA. - To pierwszy taki przypadek w historii mojej pracy w GDDKiA - mówi.

Fragment obwodnicy Łomży na który trwa wybór wykonawcy
Fragment obwodnicy Łomży na który trwa wybór wykonawcy

Przetarg na realizację obwodnicy Łomży w ciągu Via Baltica ogłoszono pod koniec marca ubiegłego roku. Były to tzw. zadania nr 3 i nr 4  drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. W przypadku zadania nr 3 od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód” (ok. 7 km ekspresówki i 9 km łącznika DK 63 w kierunku Zambrowa) umowę na zaprojektowanie i zbudowanie drogi GDDKiA podpisała w grudniu 2017 roku z firmą Mota-Engil, która otrzyma za to ponad 218 milionów złotych. Ta część obwodnicy Łomży powinna być gotowa jeszcze w 2020 roku. 

W przypadku zadania nr 4, które jest kluczowe na całej Via Baltica dotyczy budowy niemal 13 km ekspresówki wraz z nowym mostem przez Narew, sytuacja się znacząco skomplikowała.  O zlecenie w ubiegłym roku ubiegało się 11 firm i konsorcjów. Po raz pierwszy wybór najkorzystniejszej oferty GDDKiA dokonała 12 grudnia 2017 r. Za najkorzystniejszą uznała ofertę firmy Impresa Pizzarotti. Była to najtańsza z ofert 442,8 mln zł, czyli zaledwie 46% kwoty (ponad 960 mln zł) jaką na realizację zadnia chciała przeznaczyć GDDKiA. 
Wybór zakwestionowało konsorcjum PORR S.A. wraz z Unibep S.A. Krajowa Izba Odwoławcza  11 stycznia 2018 r. uwzględniła odwołanie jedynie w zakresie zarzutu dotyczącego doświadczenia jednego z pracowników włoskiej firmy i nakazała GDDKiA dokonanie powtórnego badania i wyboru najkorzystniejszej oferty. GDDKiA 5 marca 2018 roku ponownie uznał ofertę  Impresa Pizzarotii za najkorzystniejszą, przy czym – jak zaznaczał Rafał Malinowski rzecznik białostockiej GDDKiA - wcześniej  wystąpił z zapytaniem i otrzymała pozytywną odpowiedź od ANAS S.p.A. Area Compartimentale Catania – Zamawiającego z Włoch, na rzecz którego Impresa Pizzarotii wykonywał odcinek Autostrady Katania- Syrakuzy, o podanie informacji dotyczących wykonanych robót wskazanych przez Impresa Pizzarotti & C. S.p.A w zakresie funkcji pełnionej przez osobę przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy.
Po ponownym wyborze najkorzystniejszej oferty było 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jak się okazuje wpłynęło tylko jedno - od firmy Impresa Pizzarotti. Na razie nie wiemy co jest formalnym powodem odwołania złożonego przez zwycięzcę przetargu.  Sprawa będzie musiała trafić do Krajowej Izby Odwoławczej i od jej rozstrzygnięcia będzie zależało nie tylko kto kluczowy fragment obwodnicy Łomży zbuduje, ale przede wszystkim kiedy ruszą prace.  

To kluczowa część obwodnicy Łomży i ale i całej Via Baltica. Odcinek 4  obejmuje budowę węzła „Łomża Zachód” w okolicach Sierzput na skrzyżowaniu Via Baltica z drogą krajową nr 61 w kierunku Ostrołęki, oraz niemal 13 km ekspresówki do znajdującego się w okolicy Kisielnicy węzeł „Kolno”. Na tym odcinku drogi zaplanowano dwa inne węzły: „Nowogród” pomiędzy Kupiskami Starymi a Nowymi, na przecięciu z drogą wojewódzka nr 645 do Nowogrodu, oraz „Łomża Północ” w okolicach wsi Pęza po północnej stronie Narwi, który ma umożliwić połączenie z ekspresówką drogi krajowej nr 64 do Jeżewa za pośrednictwem łącznika o długości ok. 7 km. Najważniejszym elementem będzie jednak nowy most nad Narwią i całą doliną rzeki. Ma on mieć długości 1206 metrów i będzie to najdłuższy most w tej części kraju. Poza nim powstaną jeszcze 3 inne mosty, 16 wiaduktów i 13 przejść dla zwierząt.


 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę