GDDKiA wybrała wykonawców Via Baltica między Ostrowią Mazowiecką a Łomżą
Po kilku miesiącach analiz białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejsze oferty w przetargach na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch odcinków drogi ekspresowej S61 pomiędzy Ostrowią Mazowiecką a Łomżą. Tę część Via Baltica zbudować mieliby RUBAU POLSKA i POLAQUA. Wartość obu kontraktów wyniesie 860 milionów złotych.
GDDKiA dokonała wyboru najkorzystniejszych ofert w przetargach ma tzw. odcinek nr 1 od długości ok. 20 km od węzła „Podborze” na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do węzła „Śniadowo” na zakręcie w pobliżu miejscowości Tyszki-Nadbory, oraz odcinek nr 2 o długości ok. 17 km od tego węzła do węzła Łomża „Południe” zlokalizowanego za Konarzycami. Najkorzystniejszą ofertę na odcinek pierwszy z ceną 479,11 mln zł. złożyło konsorcjum firm RUBAU POLSKA Sp. z o.o. i CONSTRUCCIONES RUBAU S.A., Hiszpania. Z kolei na odcinek nr 2 wybrano ofertę firmy POLAQUA Sp. z o.o. z ceną 380,34 mln. zł.
Został tylko odcinek z mostem
Są to kolejne rozstrzygnięte przetargi na drodze ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Najszybciej wybrano wykonawców budowy północnych odcinków łomżyńskiej Via Baltica. 31 października podpisano umowy na projektowanie i zbudowanie odcinków S61 od znajdującego się w okolicy Kisielnicy węzła „Kolno” do węzła Stawiski (odcinek nr 5) oraz od węzła „Stawiski” do Szczuczyna (nr 6).
Dwa tygodnie wcześniej GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę dla odcinka nr 3 od węzła „Łomża Południe” w okolicy Konarzyc do węzła „Łomża Zachód” w okolicy Sierzput na przecięciu z drogą krajową Łomża – Ostrołęka.
Ciągle trwa natomiast procedura wyłonienia najkorzystniejszej oferty na odcinek nr 4 - od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno”. To najtrudniejsze zadnie obejmujące m.in. budowę nowego mostu przez Narew.