Strabag zbuduje Via Baltica od Kisielnicy do Stawisk
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S-61 od Kisielnicy, gdzie ma być „węzeł Kolno” do Stawisk złożyła firma Strabag – poinformowała GDDKiA. Za budowę ok. 16,5 km ekspresówki chce otrzymać 288 mln 323 tys 241,81 zł. Była to najtańsza z ośmiu ofert złożonych w przetargu, choć cena nie była jedynym kryterium wyboru.
To drugi z fragmentów łomżyńskiej Via Baltica na którym GDDKiA wybrała najkorzystniejsza ofertę. Na początku lipca poinformowano, że w przetargu na budowę S-61 od Stawisk do Szczuczyna (ok. 18 km) najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex (342,13 mln zł).
Oba przetarg ogłoszono na początku lutego i GDDKiA planuje, że jeszcze w tym roku podpisze umowa z wybranymi wykonawcami. Termin uzależniony jest od czasu trwania procedur odwoławczych, czasu na kontrolę uprzednią Prezesa Zamówień Publicznych, wreszcie przygotowania i uzgodnienia gwarancji należytego wykonania z wybranym wykonawcą.
Od momentu podpisania umów wykonawca będzie miał 31 miesięcy na wykonanie projektu, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz realizację drogi ekspresowej (nie wliczając okresów zimowych w fazie prac budowlanych). Zgodnie z planami drogowców droga powinna zostać ukończona w IV kwartale 2020 roku.
Przypomnijmy, że GDDKiA analizuje już zebrane oferty firm na projektowanie i budowę dwóch odcinków obwodnicy Łomży w ciągu S-61, oraz ogłosiła przetargu na dwa odcinki ekspresówki od Łomży do Ostrowi Mazowieckiej.
Cała Via Baltica ma powstać do końca 2021 roku. Ma to być dwujezdniowa droga ekspresowa z nawierzchnią betonową. Każda z jezdni ma mieć dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości, plus pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra. Jezdnie będzie dzielił szeroki na 5 metrów pas zieleni. Nowa droga będzie dostosowana do poruszania się po niej najcięższych samochodów - dopuszczalne obciążenie 115 kN/oś.