Pięciu konkurentów o zlecenie na budowę Via Baltica od Stawisk do Szczuczyna
Na nieco ponad 333 miliony złotych wyceniało projekt i budowę 18 km ekspresowej S61 pomiędzy Stawiskami a Szczuczynem. To najtańsza oferta z pięciu jakie wpłynęły na ogłoszony przez białostocki oddział GDDKiA przetarg. Według ich wyceny prace mogły pochłonąć nawet 481 mln zł, ale żadna z ofert nawet nie zbliża się do tej ceny.
To drugi przetarg na projekt i budowę północnych odcinków łomżyńskiej części Via Baltica. W poniedziałek otwarto oferty na odcinek od Kisielnicy do węzła Stawiski na zbudowanej kilka lat temu obwodnicy tej miejscowości, a teraz tego węzła do początku obwodnicy Szczuczyna. Dokładna długości ekspresówki, która ma być tu zbudowana wynosi 18 kilometrów i 2 metry.
Drogowcy z białostockiego oddziału koszty budowy drogi wyceniali na nieco ponad 481 mln zł, ale wszystkie pięć złożonych ofert są znacznie niższe cenowo:
INTERCOR - cena 333 272 303,42 zł
BUDIMEX - cena 342 134 196,09 zł
STRABAG - cena 343 078 148,52 zł
POLAQUA - cena 407 050 690,88 zł
PORR - cena 415 570 497,39 zł
Podobnie jak w przypadku odcina Kisielnica - Stawiski wszystkie firmy zadeklarowały gotowość wykonania zadania w najkrótszym terminie dopuszczanym przez GDDKiA, czyli w 31 miesięcy do podpisania umowy.
GDDKiA oceniała, że uda jej się rozstrzygnąć przetargi na wybór wykonawców do końca 2017 roku.