Zbudowali pierwszą jezdnię i będą budować drugą jezdnię obwodnicy Szczuczyna
POLAQUA,która w 2015 r zakończyła budowę pierwszego etapu obwodnicy Szczuczyna złożyła – według GDDKIA – najkorzystniejszą ofertę na budowę drugiej jezdni tej obwodnicy. Jej oferta wynosiła nieco ponad 75 mln zł i była najtańsza z pięciu jakie wpłynęły na ogłoszony przed rokiem przetarg. Umowa prawdopodobnie będzie podpisana w maju.
Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni (lewej) na obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi ekspresowej S61 o długości 6,58 km z nawierzchnią z betonu cementowego wraz z obiektami inżynierskimi i poszerzeniem fragmentu istniejącej jezdni. O zlecenie na te prace zabiegało pięć firm i konsorcjów z Polski i Europy. Przetarg białostocka GDDKiA ogłosiła 15. kwietnia 2016 roku, ale otwarcie ofert nastąpiło dopiero 13 marca 2017 roku. Wszystkie firmy zaoferowały najkrótszy określonych przez GDDKiA czas wykonania zadania czyli 28 miesięcy od daty zawarcia umowy, a ceny za wykonanie zlecenia kształtowały się od nieco ponad 75 mln zł do blisko 99,5 mln zł.
Najtańszą ofertę złożyła firma POLAQUA Sp. z o.o - 75 mln 80 tys. 380 zł i 94 gr. Ta sama firma, która wykonała w latach 2014-2015 obwodnicę Szczuczyna, przejmując ją po hiszpańskim konsorcjum FCC (któremu GDDKiA wcześniej wypowiedziała umowę). W tym tygodniu GDDKiA oficjalnie poinformowała, że ta oferta jest najkorzystniejsza. Z wcześniej podawanych informacji wynika, że umowa na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna będzie podpisana w drugiej połowie maja.