Tłoczno na 677
O około 30% w ciągu pięciu lat wzrósł ruch samochodów na drodze Łomża – Ostrów Mazowiecka, wynika z porównania wyników Generalnego Pomiaru Ruchu na drogach wojewódzkich za 2010 i 2015 rok. W ubiegłym roku codziennie przejeżdżało tędy ponad 11 tysięcy samochodów. Większy ruch pod Łomżą notowany był tylko na odcinku Piątnica – Marianowo, ale to jest wspólny ciąg dwóch dróg krajowych nr 61 i 63.
Droga Łomża – Ostrów Mazowiecka znajduje się w ciągu wiodącego z Warszawy do państw nadbałtyckich szlaku Via Baltica. Z drogi krajowej na wojewódzką została po likwidacji województwa łomżyńskiego. Mimo tej degradacji drogi ruch na niej pozostał bardzo duży – jest zdecydowanie większy niż notowany na drogach krajowych prowadzących z Łomży do Jeżewa, Zambrowa czy Ostrołęki. To także najbardziej obciążona ruchem droga wojewódzka w północno-wschodniej Polsce. Podczas ubiegłorocznych pomiarów GPR 2015 – właśnie opublikowano dane dotyczące ruchu na drogach wojewódzkich - więcej samochodów doliczono się tylko na dwóch krótkich fragmentach takich dróg bezpośrednio przed Białymstokiem. Warto jednak zauważyć, że tam niemal wyłącznie były to samochody osobowe, a na 677 co trzeci samochód to ciężarówka. Pod tym względem droga Łomża – Ostrów Mazowiecka jest niekwestionowanym liderem statystyk w regionie. W ubiegłym roku codziennie średnio przejeżdżało nią ponad 1500 samochodów ciężarowych z przyczepami, 300 samochodów ciężarowych i blisko 1000 tzw. lekkich samochodów ciężarowych (dostawcze).