Obwodnice Stawisk i Szczuczyna będą szersze
Oddana do użytku przed rokiem obwodnica Stawisk i planowana do oddania na koniec przyszłego roku obwodnica Szczuczyna w ciągu kilku lat będą poszerzane. Obie obwodnice, choć stanowią fragmenty ekspresowej Via Baltica, zostały zaprojektowane jako drogi jedno jezdniowe. Teraz drogowcy potwierdzają, że i one – tak jak cała S61 - będą musiały być drogami z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu.
- Jeśli Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 wejdzie w życie w obecnej postaci, a więc z wpisaną drogą ekspresową S 61 (i będą zagwarantowane na ten cel środki), to rzeczywiście planujemy w tej perspektywie budowę drugiej jezdni obwodnic Stawisk i Szczuczyna – potwierdza Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Dodam też że obiekt inżynierskie na obu obwodnicach - zostały (Stawiski) lub są budowane (Szczuczyn) - od razu pod dwie jezdnie.
Malinowski mówi, że nie jest jeszcze przesądzone, czy budowa drugich jezdni byłaby realizowana jako oddzielny kontrakt „Budowa drugiej jezdni obwodnicy…”, czy też w ramach realizacji sąsiednich odcinków, czyli np. „Budowa odcinka Kolno – Stawiski wraz z drugą jezdnią obwodnicy Stawisk…”.
- Decyzja zapadnie na etapie przygotowania przetargów na „Zaprojektuj i Zbuduj”, czyli nie wcześniej niż w 2016 roku – podaje Malinowski.