Najcenniejsze marki z regionu
Mlekovita na 6 pozycji wśród Najdroższych Polskich Marek rankingu „Rzeczpospolita”. Wartość tej marki została wyceniona na 1 mld 369,8 mln zł czyli o 5% więcej niż przed rokiem. Mlekovita przeskoczyła Bank Pekao. Mlekowita, niekwestionowany lider wśród marek sektora spożywczego, znalazła się także w specjalnym zestawieniu z okazji 10. publikacji rankingu „Rzeczpospolitej”. Jak zauważają autorzy opracowania Mlekovita jest dziś prawie sześć razy droższa niż w 2004 roku.
Na 40 miejscu w rankingu jest marka Łaciate SM Mlekpol z Grajewa. Jej wartość to 331,6 mln zł co stanowi wzrost o 30% w ciągu roku. Jeszcze więcej – 39% zyskała „Piątnica”, która teraz wyceniona jest na 269 mln zł co dało jej 46 miejsce na liście najdroższych marek w kraju.
„Łomża” warta 34,7 mln zł (wzrost o 2 % w ciągu roku) jest na 234 miejscu.
„Rzeczpospolita” opracowała także ranking „mocnych marek” oraz zestawienie stu najsilniejszych marek 2013. W tym pierwszym rankingu, kategorii pozostałe produkty żywnościowe, w której ujęte zostały m.in. nasze mleczarnie, najwyżej z nich na 9. pozycji jest Łaciate (539 – moc marki), dalej na 18. pozycji jest Piątnica (513), a dopiero na 27. miejscu jest Mlekovita (498).
Piwo „Łomża”, z mocą 400, zostało sklasyfikowane na 26. miejscu w kategorii napoje alkoholowe.
W zestawieniu „najsilniejsze marki 2013” najwyżej z naszych, na 18 miejscu jest „Łaciate”. Piątnica znalazła się na miejscu 37, a Mlekovita na 52.