sobota, 20 października 2018 napisz DONOS@

Obiecują, że się postarają, ale nie mówią kiedy

- GDDKiA Oddział w Białymstoku dołoży wszelkich starań, by w jak najszybszym terminie opracować wymagany przepisami raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko oraz złożyć wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61 – zapewnia Jerzy Doroszkiewicz, dyrektor oddziału GDDKiA w Białymstoku. Niemniej dyrektor Doroszkiewicz w żaden sposób nie precyzuje terminu w jakim dokumenty miałyby zostać opracowane, ani nie określa do kiedy spodziewa się uzyskać decyzję środowiskową dla obwodnicy Łomży.

Projekty obwodnicy Łomży planowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany wskazała tzw. daleki zachodni biegnący od Kisielnicy w kierunku wsi Pęza (węzeł Białystok skąd odchodzi jednojezdniowa droga do dk 64 i Białystok) przecinając Narew po stronie północnej przed Pęzą, a południowej przed Jednaczewem, po czym drogi: Łomża – Nowogród pomiędzy Starymi a Nowymi Kupiskami, Łomża – Ostrołęka pomiędzy Starymi a Nowymi Sierzputami i poprowadziła za Dłużniewem i Konarzycami w okolice wsi Kisiołki gdzie zlokalizowano węzeł „Łomża Południe” skąd ekspresowa, dwujezdniowa Via Baltica prowadziłaby w kierunku Ostrowi Mazowieckiej, a dochodząca od niej jednojezdniowa droga ciągnęłaby się za Giełczynem i Podgórzem aż do drogi na Zambrów)
Projekty obwodnicy Łomży planowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany wskazała tzw. daleki zachodni biegnący od Kisielnicy w kierunku wsi Pęza (węzeł Białystok skąd odchodzi jednojezdniowa droga do dk 64 i Białystok) przecinając Narew po stronie północnej przed Pęzą, a południowej przed Jednaczewem, po czym drogi: Łomża – Nowogród pomiędzy Starymi a Nowymi Kupiskami, Łomża – Ostrołęka pomiędzy Starymi a Nowymi Sierzputami i poprowadziła za Dłużniewem i Konarzycami w okolice wsi Kisiołki gdzie zlokalizowano węzeł „Łomża Południe” skąd ekspresowa, dwujezdniowa Via Baltica prowadziłaby w kierunku Ostrowi Mazowieckiej, a dochodząca od niej jednojezdniowa droga ciągnęłaby się za Giełczynem i Podgórzem aż do drogi na Zambrów)

Zapewnienie dyrektora Doroszkiewicza o dołożeniu „wszelkich starań” znajduje się w odpowiedzi jaką przesłał do prezydenta Łomży żądającego od niego wyjaśnień w związku z podjętą w drugiej połowie września decyzją o wyłączeniu obwodnicy Łomży z opracowywanej od 18 miesięcy decyzji środowiskowej dla całego łomżyńskiego fermentu Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn.
Szef białostockiej GDDKiA potwierdza, że w opinii Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, przeprowadzona na potrzeby raportu szczegółowa inwentaryzacja ptaków, była niewystarczająca do dokonania oceny i wyboru najkorzystniejszego środowiskowo wariantu przedsięwzięcia. 
- Pomimo przedłożenia przez Inwestora dodatkowych wyjaśnień i materiałów oraz Aneksu do raportu, organ ochrony środowiska uznał, iż dopiero po przeprowadzeniu dodatkowych, specjalistycznych badań środowiskowych, możliwe będzie podjęcie przez niego decyzji o przebiegu drogi ekspresowej na odcinku przejścia przez dolinę Narwi – tłumaczy Doroszkiewicz zapewniając, że decyzja o wyłączeniu obwodnicy Łomży została podjęta „w ścisłym porozumieniu z Generalnym i Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska.”
Dyrektor Doroszkiewicz tłumaczy, że decyzji a wyłączeniu obwodnicy Łomży „pozwoli na uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka od Ostrowi Mazowieckiej (węzeł „Podborze”) do węzła „Łomża Południe” oraz od węzła „Giżycko” do obwodnicy Szczuczyna (końca inwestycji)”, a „obwodnica Łomży objęta zostanie odrębnym wnioskiem po przeprowadzeniu dodatkowej inwentaryzacji przyrodniczej.” Poza ogólny zapewnieniem iż drogowcy dołożą wszelkich starań, by w jak najszybszym terminie opracować wymagany przepisami raport, dyrektor Doroszkiewicz w żaden sposób nie precyzuje jednak tych terminów.

181019011825.gif
cz
pt, 18 października 2013 14:05
Data ostatniej edycji: pt, 18 października 2013 15:23:12

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę