środka, 17 października 2018 napisz DONOS@

Obwodnica Łomży już wyłączona z decyzji środowiskowej dla Via Baltica

Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zmienił zakres złożonego wiosną ubiegłego roku wniosku w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S 61 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Łomża – Szczuczyn. Jak podał Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku z zakresu opracowania wyłączono odcinek stanowiący obwodnicę Łomży. W związku z tym RDOŚ ponownie – już po raz trzeci - przystąpił do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko Via Baltica, ale już bez obwodnicy Łomży.

Projekty obwodnicy Łomży planowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany wskazała tzw. daleki zachodni biegnący od Kisielnicy w kierunku wsi Pęza (węzeł Białystok skąd odchodzi jednojezdniowa droga do dk 64 i Białystok) przecinając Narew po stronie północnej przed Pęzą, a południowej przed Jednaczewem, po czym drogi: Łomża – Nowogród pomiędzy Starymi a Nowymi Kupiskami, Łomża – Ostrołęka pomiędzy Starymi a Nowymi Sierzputami i poprowadziła za Dłużniewem i Konarzycami w okolice wsi Kisiołki gdzie zlokalizowano węzeł „Łomża Południe” skąd ekspresowa, dwujezdniowa Via Baltica prowadziłaby w kierunku Ostrowi Mazowieckiej, a dochodząca od niej jednojezdniowa droga ciągnęłaby się za Giełczynem i Podgórzem aż do drogi na Zambrów)
Projekty obwodnicy Łomży planowanej w ramach Via Baltica. GDDKiA jako wariant preferowany wskazała tzw. daleki zachodni biegnący od Kisielnicy w kierunku wsi Pęza (węzeł Białystok skąd odchodzi jednojezdniowa droga do dk 64 i Białystok) przecinając Narew po stronie północnej przed Pęzą, a południowej przed Jednaczewem, po czym drogi: Łomża – Nowogród pomiędzy Starymi a Nowymi Kupiskami, Łomża – Ostrołęka pomiędzy Starymi a Nowymi Sierzputami i poprowadziła za Dłużniewem i Konarzycami w okolice wsi Kisiołki gdzie zlokalizowano węzeł „Łomża Południe” skąd ekspresowa, dwujezdniowa Via Baltica prowadziłaby w kierunku Ostrowi Mazowieckiej, a dochodząca od niej jednojezdniowa droga ciągnęłaby się za Giełczynem i Podgórzem aż do drogi na Zambrów)

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wszczął postępowanie w sprawie wydania tzw. decyzji środowiskowej dla łomżyńskiego odcinak Via Baltica jeszcze w marcu 2012 roku. Decyzja środowiskowa ma określić ostatecznie przebieg drogi i warunki jakie musi spełnić jej budowniczy. Procedura administracyjna jednak się przedłużała ponad miarę. DROŚ trzykrotnie wezwał drogowców z białostockiego oddziału GDDKiA do uzupełnienia dokumentacji z uwagi na braki w inwentaryzacji przyrodniczej, i raz – na wniosek GDDKiA - wstrzymywał wydawanie decyzji. Za każdym razem wątpliwości dotyczyły obwodnicy Łomży, która przecinając Narew musi przeciąć też cenne przyrodniczo tereny chronione w skali całej Unii Europejskiej. 
W poniedziałek, po ubiegłotygodniowej wizycie w RDOŚ poseł Lech Kołakowski alarmował, że dokumentacja przekazana przez drogowców nie daje podstaw do wykluczenia negatywnego oddziaływania obwodnicy Łomży na środowisko przyrodnicze. Poseł natychmiast złożył interpelację od ministra transportu. 
Okazuje się, że wyłączenie obwodnicy Łomży z decyzji środowiskowej dla Via Baltica już stało się faktem. Do RDOŚ wystąpił o białostocki oddział GDDKiA. I w środę RDOŚ oficjalnie poinformował, że ponownie przystąpił do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko tej inwestycji ale już bez obwodnicy Łomży. RDOŚ ponownie przystąpił do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko Via Baltica i wystąpił do Podlaskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku, do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie oraz do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z prośbą o zaopiniowanie przedmiotowego przedsięwzięcia. Także społeczeństwo zostało zawiadomione o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy, jak również o możliwości składania uwag i wniosków w formie pisemnej, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektroniczne. Wnioski można składać przez trzy tygodnie.

180925105048.jpg

 
181010092959.png
180925044145.png
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę