niedziela, 23 września 2018 napisz DONOS@

Na szarym końcu

Województwo podlaskie pozostaje regionem o najniższej atrakcyjności inwestycyjnej wynika z najnowszego rankingu Instytutu Badań nad Gospodarka Rynkową. Podlaskie zajmuje ostatnie miejsce w trzech kategoriach na siedem a w dwóch zajmuje trzecie miejsce od końca.

źródło: Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 2011
źródło: Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 2011

Ocena atrakcyjności inwestycyjnej województw dokonana została na podstawie analizy siedmiu grup wskaźników cząstkowych. Regionalne zróżnicowanie ich poziomu omówione zostało w kolejności odpowiadającej roli, jaką odgrywają w kształtowaniu atrakcyjności inwestycyjnej. Zaczynając od czynników najważniejszych kolejność ta wygląda następująco:
• zasoby i koszty pracy,
• aktywność województw wobec inwestorów,
• dostępność transportowa,
• wielkość rynku zbytu,
• poziom rozwoju infrastruktury gospodarczej,
• poziom rozwoju infrastruktury społecznej,
• poziom bezpieczeństwa powszechnego.

W trzech pierwszych województwo podlaskie zajmuje ostatnie miejsce. Najlepiej wypadamy w ostatniej kategorii, gdzie zostaliśmy sklasyfikowani na czwartym miejscu. Nasze mocne strony w tej kategorii to :niski poziom przestępczości”, ale autorzy opracowania widzą i tu zagrożenia czyli „względne pogorszenie w okresie 5 lat”.  

Regionem o największej atrakcyjności inwestycyjnej jest Śląsk, a na drugim miejscu jest   Mazowsze.


 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę