Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 listopada 2024 napisz DONOS@

Niemal 300 wniosków po dotacje europejskie na wzrost konkurencyjności

298 wniosków w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw złożyli przedsiębiorcy z województwa podlaskiego. 2 grudnia minął pierwszy termin składania wniosków w ramach działania 2.3. Przedsiębiorcy mogą w tym działaniu otrzymać zwrot do 50% kosztów poniesionych na realizację nowych inwestycji w firmach. Dotacja na każdy z wniosków może wynieść nawet 1 mln. 250 tys. zł

Jak podkreśla Rafał Chmielewski z łomżyńskiego biura Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego zainteresowanie przedsiębiorców projektem przeszło najśmielsze oczekiwania. Wnioski do 20 grudnia mają trafić do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w Warszawie, gdzie będą merytorycznie oceniane wspólnie z innymi projektami z kraju. To tam powstanie też tzw. lista rankingowa projektów które zostały zakwalifikowane do otrzymanie europejskiej dotacji. Taka lista ma być opublikowana na początku marca przyszłego roku. Jak podkreśla Chmielewski nie należy się spodziewać, że wszystkie złożone wnioski otrzymają dotację. Sam Chmielewski spekuluje że może być ich nawet mniej niż połowa, bo wymogi są bardzo surowe.
W skali kraju na realizację wsparcia konkurencyjności przedsiębiorstwa do wykorzystania jest 360 milionów euro.
Dodajmy, że w okresie przedakcesyjnym jak i w pierwszych miesiącach polskiego członkostwa w Unii Europejskiej firmy z Łomży i powiatu łomżyńskiego pozyskały ponad pół miliona euro bezzwrotnych dotacji.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę