Łaciate – Superbrands
Marka „Łaciete” należąca do Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL z Grajewa znalazła się w gronie najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawanych w Polsce marek. Ranking marek przygotowała organizacja Superbrands, a listę najlepszych ustaliła Rada Marek. Organizacja Superbrands powstała 10 lat temu w Wielkiej Brytanii, w tej chwili działa już w 36 krajach. W tym roku konkurs Superbrands zawitał do Polski, na Węgry, do Rosji oraz Czech.
Jury (Rada Marek), w skład której weszli m.in. Piotr Aleksandrowicz, Redaktor Naczelny - Businessweek Polska, Henryka Bochniarz, Prezes Zarządu - Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych, Mirosław Boruc, Prezes Zarządu - Fundacja Promocja Polska - Instytut Marki Polskiej, otrzymało do oceny listę 1200 marek obecnych na polskim rynku . Każdą z tych marek mieli ocenić w skali od 1 do 20 biorąc pod uwagę siłę marki. Każda marka nagrodzona średnio 12 lub więcej punktami otrzymała tytuł Superbrands Polska 2004 i dyplom informujący o przyznanym jej statusie. Marek nagrodzonych w tym roku tytułem Superbrands Polska jest dokładnie 231. Łaciate znalazło się wśród nich.
W styczniu odbędzie się gala finałowa, podczas której wręczone zostaną statuetki zwycięzcom w danych kategoriach.
MLEKPOL to niekwestionowany lider w branży mleczarskiej. W skład spółdzielni wchodzi 6 zakładów – w Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Zambrowie i Augustowie. Spółdzielnia liczy ponad 16 tys. dostawców mleka. Jest producentem popularnej i cenionej na rynku marki „łaciate” i “Milko” oraz liderem w produkcji mleka UHT, posiadając około 40% udziału w rynku tego mleka w kraju. Około 40% produkcji MLEKPOLU trafia na eksport.