Dobre połączenie jest najważniejsze
Kwestie rozwiązań komunikacyjnych gwarantujących dobre połączenie Ziemi Łomżyńskiej z resztą kraju są jednymi z najważniejszych podejmowanych w działaniach przez posła Lecha Antoniego Kołakowskiego. Od samego początku pracy w parlamencie poseł nie ustaje w wysiłkach, aby tym tematem zainteresować jak najwięcej osób decydujących o rozwoju infrastruktury kraju.
Poseł interweniował m.in. w sprawie przywrócenia kategorii drogi krajowej dla dziś wojewódzkiej drogi nr 677 na
odcinku Ostrów Mazowiecka - Łomża i wybudowania nowego bezkolizyjnego węzła tej drogi z krajową „ósemką”,
na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Domaga się także, budowy bezkolizyjnego węzła komunikacyjnego, umożliwiającego zjazd z budowanej obwodnicy Augustowa na drogę krajową nr 61 wiodącą w kierunku Grajewa i Łomży.
Poseł Lech Antoni Kołakowski intensywnie zabiegała także o zapewnienie finansowania budowy obwodnicy
Łomży. W tej sprawie dwukrotnie przedstawiał interpelacje skierowane do Ministra Transportu Jerzego Polaczka.
Poseł nie omieszkał także upomnieć się o obwodnicę podczas wizyty w Łomży premiera Jarosława Kaczyńskiego.
- Panie Premierze (...) codziennie przez Łomżę przejeżdżają tysiące TIR-ów i prosimy Pana Premiera o wsparcie
budowy obwodnicy Łomży. (...) Łomżanie pragną mieć dwupasmową szeroką drogę rozwoju do Warszawy
– najlepiej przez Ostrów Mazowiecką. Panie Premierze prosimy również o dalsze wsparcie budowy specjalnej
strefy ekonomicznej (...) - mówił poseł Kołakowski - Wiem o tych waszych potrzebach, o których przed chwilą mówił Pan Poseł, mówił mój stary kolega, powiedziałbym towarzysz partyjny, ale to złe słowo dzisiaj – opowiadał Premier
Jarosław Kaczyński. - Wiem i na pewno niebawem załatwimy sprawę strefy ekonomicznej, ale drogi także – podkreślał premier.
W tej chwili prowadzone są intensywne race projektowe związane z planowaniem udowy obwodnicy Łomży. rojektanci konsultują z mieszkańcami egionu każdy z opracowywanych wariantów, co sprawia, że na tym etapie
prace nieco się wydłużają, ale dzięki zemu możemy mieć pewność, że gdy uż przystąpimy do budowy obwodnicy,
nie spotka nas coś podobnego, do ego co spotkało mieszkańców Augustowa. Ze względu na protesty ekologów
związane z zaniedbaniami z lat oprzednich okazuje się, że decyzję tym czy budowę będzie można kontynuować
podejmie Trybunał w Strasburgu.
Wśród działań podejmowanych przez osła Kołakowskiego, a zmierzających o zapewnienia regionowi dobrego
połączenia z reszta Polski, są także te otyczące odbudowy kolei. To z jego nspiracji w czerwcu w Łomży odbyło
się spotkanie m.in. z udziałem wiceministra ransportu Mirosława Chaberka, także kierownictwa spółek PKP
dotyczące możliwości przywrócenia ransportu kolejowego na Ziemi Łomżyńskiej.
- Teraz przez Łomżę przejeżdża około ,5 mln tirów rocznie, za dwa – trzy lata będzie ich już 3 mln – musimy coś
zrobić, aby uniknąć blokady tej części kraju – przekonywał wiceministra poseł Kołakowski.