poniedziałek, 21 października 2019 napisz DONOS@

Hipermarketu i kina

Łomżanie najbardziej potrzebują hipermarketów i rozrywki wynika z badań przeprowadzonych w lipcu przez Instytut Usług Marketingowych Eurotest. Ankieterzy gdańskiej firmy zatelefonowali do 800 mieszkańców Łomży pytając ich o to jak oceniają łomżyński handel i usługi i czego im najbardziej brakuje.

Na początku należy podkreślić, że Instytut Usług Marketingowych Eurotest to ta sama firma, która przed dwoma laty, na zlecenie Echo Investment (firma chce wybudować hipermarket przy skrzyżowaniu ulicy Zawadzkiej i Sikorskiego), zrobiła badania odnoście zapotrzebowania na hipermarkety w Łomży. Tym razem badania mają nie być obarczone jarzmem inwestora. 14,5 tys. zł na koszty wykonania Raportu Programu Badawczego UE Stanu i Rozwoju Handlu i Usług pochodziło z budżetu Łomży (6 tys zł) i Funduszu 6. Programu Ramowego Europejskich Badań Rozwoju oraz Prezentacji wspomagający Tworzenie Europejskich Obszarów Badawczych.

Jak podkreślają autorzy raportu łomżan do badań typowano z książki telefonicznej tak aby próba badania odzwierciedlała strukturę mieszkańców ze względu na dwa kryteria tj. płeć i wiek (kobiety 52%, mężczyźni 48%; wiek: od 15 – 24 lat 18%, od 25-39 lat 35%, od 40-54 lat 23%, od 55 lat i więcej 24%).
Wybranych mieszkańców Łomży zapytano m.in. o to jakiego rodzaju handlu są zwolennikami, gdzie robią zakupy, jak oceniają  jakość istniejącej sieci handlowej i jakich punktów usługowych w mieście brakuje.
Po analizie odpowiedzi wyszło, że wśród mieszkańców Łomży najwięcej jest zwolenników obu form - tradycyjnego i super/hipermarketów - handlu 56,1%. Przy czym zwolenników tylko tradycyjnego handlu jest o 5% więcej niż zwolenników tylko super/hipermarketów.
W ocenie ankietowanych stan nasycenia sklepami tradycyjnymi jest na poziomie dobrym, ale brakuje super/hieprmarketów i to wszystkich branż.
Respondenci zostali zapytani też, czy udają się na zakupy także do innych miast. Jak wynika z sondażu, poza Łomżę na zakupy udaje się ponad połowa mieszkańców.. Najczęściej udają się oni do Białegostoku i Warszawy gdzie odwiedzają zwykle duże ośrodki handlowe, hipermarkety i centra handlowe. Najczęściej celami handlowych podróży są hipermarkety: Auchan, Makro, Castorama, Tesco, IKEA, Media Markt.
Oceniając jakość usług z wyników ankiety można odczytać, że mieszkańcy Łomży widzą potrzebę rozwoju i poprawy stanu usług rozrywkowych i gastronomicznych. Najczęściej wskazywali na brak nowoczesnego kina, rozrywek dla młodzieży i dla rodzin z dziećmi,  także dobrych restauracji, kawiarni i barów jarskich. Z badań wynika, że niemal 18% łomżan w poszukiwaniu tego rodzaju usług udają się do Białegostoku i do Warszawy, gdzie korzystają z kina, teatru, dyskoteki i kawiarni.
 
Pół na pół
O ile powyższej części ankiety można by wywnioskować, że w Łomży brakuje przede wszystkim hipermarketu z rozbudowana częścią rozrywkową (kinem) to w odpowiedzi na pytanie czy Pana/Pani zdaniem miasto Łomża może zyskać na znaczeniu dzięki powstawaniu nowoczesnych supermarketów? Łomżanie podzielili się na niemal równe połowy. 43,9% ankietowanych odpowiedziało twierdząco, a prawie tyle samo mieszkańców - 41,7% - było przeciwnego zdania. Pozostała część mieszkańców na ten temat nie miało jeszcze wypracowanego własnego zdania.
190729010534.gif

 
190904015236.gif
180410021817.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę