Do 28 lutego PKO BP będzie przyjmował elektroniczne wnioski o subwencję z Tarczy Finansowej PFR 2.0
Klienci PKO Banku Polskiego do końca lutego 2021 r. mogą składać wnioski o subwencje z Tarczy Finansowej PFR 2.0 za pośrednictwem bankowości internetowej iPKO albo iPKO biznes. Pomoc o łącznej wartości 13 mld zł jest przeznaczona dla mikro, małych i średnich firm, które musiały ograniczyć działalność gospodarczą w związku z drugą falą pandemii.
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju 2.0 to program, którego celem jest wsparcie finansowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z 45 branż, które musiały ograniczyć działalność gospodarczą z powodu sytuacji epidemiologicznej spowodowanej COVID-19, m.in. turystyka i gastronomia.
Pomoc trafi do firm prowadzących działalność w wybranych branżach identyfikowanych na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności. Łączna kwota subwencji wyniesie 13 mld zł. Uzyskane wsparcie może zostać całkowicie umorzone po spełnieniu określonych warunków, w tym m.in. kontynuowania prowadzonej działalności, w przypadku mikrofirm - utrzymania średniego zatrudnienia w 2021 roku w porównaniu do roku ubiegłego, w przypadku małych i średnich firm - rozliczenia nadwyżki udzielonej subwencji do końca 2021 roku.
PKO Bank Polski uczestniczył już w przekazywaniu subwencji z Tarczy Finansowej 1.0.
„W ramach Tarczy Finansowej 1.0 za pośrednictwem PKO BP około 67 tys. firm zatrudniających 503 tys. pracowników otrzymało subwencje finansowe o łącznej wartości 10,5 mld zł z puli 60,9 mld zł wypłaconych przez PFR” - mówi Tomasz Frąckowiak, dyrektor Formacji Bankowości Firm i Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim. „Mam nadzieję, że wspólnie ocalimy wiele przedsiębiorstw i miejsc pracy, sprawnie przekazując subwencje naszym klientom” - podkreśla.
Łączna wartość pomocy finansowej dla mikroprzedsiębiorstw wyniesie 6,5 mld zł. O przyznanie subwencji, której maksymalna kwota wynosi 324 tys. zł, mogą ubiegać się firmy zatrudniające od 1 do 9 pracowników, których obroty lub suma bilansowa (łączna wielkość aktywów) są poniżej 2 mln euro i odnotowały spadek obrotów o minimum 30 proc. od 1 kwietnia do 31 grudnia 2020 r. lub od 1 października do 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do analogicznych okresów w 2019 roku.
Kwota subwencji, jaką można otrzymać, jest uzależniona od wielkości spadku przychodów i wyniesie:
- 18 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów o 30-60 proc.,
- 36 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów powyżej 60 proc.
Z Tarczy Finansowej PFR 2.0. mają też prawo skorzystać mali i średni przedsiębiorcy. Wnioski o przyznanie dotacji mogą składać firmy zatrudniające od 10 do 249 pracowników, których obroty wynoszą poniżej 50 mln euro lub suma bilansowa jest poniżej 43 mln euro, a obroty spadły o minimum 30 proc. w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2020 r. lub od 1 października do 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do analogicznych okresów roku ubiegłego.
Najwyższa możliwa kwota do uzyskania - to 3,5 mln zł, ale nie więcej niż 72 tys. zł na pracownika. Subwencja zostanie wypłacona w kwocie 70 proc. straty brutto (przed podatkiem) za miesiące od listopada 2020 do marca 2021 roku. Łączna wartość pomocy finansowej dla małych i średnich firm wyniesie 6,5 mld zł.
W przypadku przedsiębiorców, którzy otrzymali subwencje z Tarczy Finansowej PFR 1.0, maksymalna kwota finansowania z obu Tarcz łącznie na jednego pracownika nie może być wyższa niż 72 tys. zł dla mikrofirm i 144 tys. zł dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Dla dużych przedsiębiorstw ze wszystkich branż potrzebujących wsparcia w związku z pandemią przeznaczona jest Tarcza dla Dużych Firm o wartości 25 mld zł, uruchomiona w ub. roku. Tarcza Finansowa PFR 2.0 przewiduje aktualizację jej warunków i przedłużenie istniejącego programu do 31 marca 2021 roku. Wnioski można składać bezpośrednio poprzez formularz na stronie PFR.
Więcej informacji o Tarczy 2.0 można znaleźć na stronach: www.pkobp.pl/tarcza-finansowa-pfr-2 oraz www.pfr.pl/tarcza20.
Źródło informacji: PAP MediaRoom