Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

W poradniach ponad 87 tysięcy świadczeń medycznych

Od połowy marca do początku czerwca poradnie specjalistyczne nie działały w zwykłym trybie, z racji jednoimienności Szpitala Wojewódzkiego w Łomży, przeznaczonego decyzją wojewody tylko dla pacjentów z Covid-19 i zakażonych koronawirusem. - Świadczone były wyłącznie teleporady - informuje Jolanta Gryc, pełnomocniczka dyrektora. - Poradnie specjalistyczne wznowiły realizację świadczeń medycznych od 1. czerwca 2020 r. Kilka dni później ruszyły poradnie: anestezjologiczna i preluksacyjna. Od 1. czerwca do 16. listopada w poradniach specjalistycznych szpitala w Łomży udzielono łącznie 87 147 świadczeń. Najwięcej było w zakresie rehabilitacji, psychiatrii i ortopedii.

Jak pacjenci odnaleźli się w nowej sytuacji? Jak wyglądał w praktyce czas powrotu do normalności w działalności poradni od ledwie kilku miesięcy, bo jak do tej pory 5 i pół? - Pacjenci kontynuujący leczenie kontaktowali się telefonicznie z rejestracją danej poradni w celu ustalenia nowego terminu wizyty lub skorzystania z teleporady - opisuje realia Jolanta Gryc. - Pacjenci pierwszorazowi byli telefonicznie informowani przez personel szpitala o terminach swoich wizyt u lekarzy specjalistów.

Krótsze kolejki dla pacjentów pierwszorazowych

Mimo trwającej pandemii, do poradni specjalistycznych zgłaszało się coraz więcej pacjentów, w związku z czym udzielanych było coraz więcej porad. - Dopiero od ostatnich dwóch tygodni ilości pacjentów zmniejszają się - zauważa pełnomocnik dyrektora. Kolejki do lekarzy specjalistów dla pacjentów pierwszorazowych znacznie się skróciły. Obecnie pacjenci najdłużej czekają do poradni endokrynologicznej - półtora roku, poradni gastrologicznej - 6 miesięcy i poradni rehabilitacji - 5 miesięcy. Na bieżąco przyjmują poradnie: chirurgiczna i urazowo-rtopedyczna - w ciągu 1 do 2 dni. Około 3 miesięcy pacjenci oczekują na przyjęcie w poradni kardiologicznej, natomiast 2 miesiące do okulistycznej. Do miesiąca trwa oczekiwanie do poradni: laryngologicznej i chorób zakaźnych, a jeszcze krócej do ginekologiczno-położniczej, neurologicznej dla dorosłych oraz preluksacyjnej.

- Nie są realizowane świadczenia w poradni neonatologicznej - zaznacza pełnomocnik dyrektora. - Wynika to, m.in., z braku lekarzy neonatologów. Obecni specjaliści zabezpieczają ciągłość pracy oddziału noworodkowego, który od połowy marca br. funkcjonuje jako covidowy.

Co trzeba zrobić, aby przyjął nas specjalista?

Wszystkie wizyty w poradniach specjalistycznych szpitala możliwe są wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu. Pacjenci ze skierowaniem od lekarza rodzinnego w POZ numery telefonów znajdą na stronie szpitala w zakładce oddziały - numer centrali 86 47 33 900. Przyjęcia realizowane są przez lekarzy, zgodnie z listą oczekujących. - Po otrzymaniu skierowania do lekarza specjalisty należy zarejestrować się telefonicznie w danej poradni, a następnie zgłosić się na wizytę, zgodnie z wyznaczonym terminem i dokładną godziną - doradza Pani Jolanta Gryc. Każdy pacjent, wchodzący na teren szpitala przy al. Józefa Piłsudskiego, przed wejściem ma mierzoną temperaturę przez żołnierzy. Do szpitala będzie można wejść o godzinie w ustalonym terminie wizyty. Personel przy wejściu przeprowadza wywiad epidemiologiczny w formie ankiety i według listy potwierdza wizytę. Pacjenci umówieni na późniejsze godziny, ze względów bezpieczeństwa, nie są wpuszczani do szpitala. Wchodzących obowiązują maseczki ochronne i zachowywanie bezpiecznej odległości. 

 

Mirosław R. Derewońko

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę