Emocje w Planie Daltońskim
Emocje i uczucia były inspiracją do przygotowania zadań tygodniowych według Koncepcji Pedagogiki Planu Daltońskiego w gr. II.
W poniedziałek dzieci poznały zadania, jakie miały wykonać w ciągu całego tygodnia, w dowolnym dla siebie czasie. Za każde dobrze wykonane zadanie dziecko przyczepiało magnes na tablicy zadań w odpowiednim do danego dnia kolorze. Zadaniem dzieci było narysowanie emocji jaką w danej chwili odczuwało, na podstawie wizualizacji kolejnych etapów pracy. Poza tym dzieci miały do wyboru 4 rodzaje puzzli z twarzami o różnych emocjach, ze stopniowaniem trudności w zależności od umiejętności dziecka. Trzecim zadaniem było kodowanie – emocje/kolory. Przedszkolaki świetnie poradziły sobie z zadaniami w tym tygodniu. Zadania bardzo przypadły do gustu dzieciom i większość wykonała swoją pracę już na początku tygodnia. Jesteśmy bardzo dumne z naszych zdolnych przedszkolaków :)
Dodatkowo codziennie dzieci zaznaczały swoją obecność na liście obecności, a także emocję jaką odczuwały danego dnia na ,,Sygnalizatorze emocji”. Wiedziały również jaki jest dzień tygodnia, zaznaczając go na tablicy ,,Dni tygodnia”. Często korzystaliśmy również z sygnalizatora oraz z zegara daltońskiego. Dzieci uważnie pilnowały również ,,Planu dnia" zaznaczając na bieżąco kolejne etapy. Był to bardzo pracowity, ale zarazem wesoły i emocjonalny tydzień z ,,Daltonem”.