#WeźWolneOdRaka
- „Banalnie prosta akcja! Czemu nikt dotąd na to nie wpadł?” Z takimi reakcjami spotkałyśmy się, opowiadając znajomym o naszym pomyśle na nowy projekt - mówi Ewa Pawelczyk, dyrektor Fundacji „L” z Łomży. - Kilka dni wcześniej, rozmawiając ze współpracownicami o zalecanych badaniach profilaktycznych, zgodnie stwierdziłyśmy, że łatwiej byłoby się do nich zmobilizować gdyby pracodawca oferował dodatkowy dzień urlopu aby takie badania wykonać. Na co dzień koordynujemy projekty grantowe adresowane do lokalnej społeczności, dlatego wystarczyło kilka dni aby luźno rzucone hasło przekształcić w projekt kampanii społecznej. Inicjatywa została przedstawiona na zebraniu zarządu Fundacji „L” oraz Szkoły Językowej Linguo (fundatora Fundacji „L”) gdzie od razu otrzymała akceptację. Nasz szef, Sebastian Jaworowski, od początku zaangażował się w promocję projektu.
Dzięki zaangażowaniu wielu osób związanych z Fundacją „L” oraz wsparciu Urzędu Miasta Łomża udało się stworzyć stronę internetową i tym sposobem 1 października 2020 r. ruszyła akcja #WeźWolneOdRaka. Jest to kampania informacyjno-społeczna mająca na celu propagowanie regularnego wykonywania badań profilaktycznych. W trakcie trwania akcji zachęcamy pracodawców do szerzenia idei profilaktyki nowotworowej wśród pracownic poprzez udzielanie dodatkowego dnia płatnego urlopu wypoczynkowego przeznaczonego na wykonanie badań w zakresie profilaktyki onkologicznej.
Każdy przedsiębiorca może dołączyć do akcji poprzez zarejestrowanie się na stronie www.wezwolneodraka.pl i pobranie specjalnego „biletu”. Pracodawca wręcza formularz "Bilet #WeźWolneOdRaka" kobietom pracującym w firmie, a one podczas wizyty na badaniu kontrolnym (cytologii lub badania piersi) proszą lekarza o pieczątkę. Podstemplowany bilet jest podstawą do udzielenia dodatkowego dnia płatnego urlopu. Bilet może być wykorzystany w dogodnym dla każdej pracownicy terminie w ciągu 12 miesięcy od wręczenia. Po upływie tego terminu każda firma bądź instytucja biorąca udział w projekcie będzie poproszona o nadesłanie drogą mailową informacji na temat ilości wykorzystanych biletów. Zachęcamy przedsiębiorców, by zapraszali do udziału w akcji jak najwięcej zatrudnionych w swych firmach kobiet.
Przystąpienie do akcji oznacza kreowanie pro zdrowotnego wizerunku firmy oraz dawanie dobrego przykładu. Ponadto logo wraz z przekierowaniem na stronę firm zgłaszających się do akcji zostanie umieszczone na portalu www.wezwolneodraka.pl
Celami akcji są:
•Zwrócenie uwagi na rolę profilaktyki nowotworowej w jej skutecznym leczeniu
•Stworzenie zaangażowanej społeczności związanej z profilaktyką nowotworową
•Motywowanie firm w świadomym tworzeniu polityki przyjaznej pracownikom
tekst płatny