Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 22 listopada 2024 napisz DONOS@

18.06.2020 Zabawy z latem

Witamy Was cieplutko! Mamy czwartek!

 

Temat zajęć: ,,Zabawy  z latem” – zabawy dydaktyczne.

 

Cele: Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych w sytuacjach zadaniowych, doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni przy użyciu pojęć: z prawej strony, z lewej strony, na, pod, nad, w oraz ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

 

1.   Zaczniemy od powitania się.

Dzisiaj pięknie Was witamy

na zajęcia zapraszamy

będzie miło i wesoło

Już robimy piękne koło.

 

 

2.   Słuchanie wiersza pt. „Lato”.

Przyszło do nas lato

ciepłe i pachnące,

będziemy się bawić na zielonej łące.

Pogramy w piłeczkę,

albo w chowanego

odwiedzimy na wsi dziadka kochanego.

 

Pojedziemy w góry,

by szlaki zdobywać,

a potem nad morze troszeczkę popływać.

Odkryjemy miejsca dotąd nam nieznane,

dobrze, że już przyszło lato ukochane.

 

 

Rozmowa na temat wiersza:

− O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?

− Skąd wiemy, że już jest lato?

− Co dzieci będą robić latem?

− Jakie są wasze ulubione letnie zabawy?

 

Podzielcie wyraz „lato” na sylaby, policzcie ile jest sylab, a ile głosek? (załącznik 1)

 

 

3. „Który z kolei?” - zabawa matematyczna. Obrazki  z przedmiotami kojarzącymi się z latem. Rodzic prosi dziecko, aby nazywało i przeliczyło obrazki w aspekcie porządkowym  (1, 2, 3, 4, 5, 6). Następnie podzieliło wyrazy na sylaby i określiło liczbę sylab w wyrazie. (załącznik 2)

 

 

4.   „Gdzie jest lód?” - Rodzic  rozdaje dzieciom karty pracy. Dzieci wycinają kolejno obrazki lodów i pod dyktando naklejają je w odpowiednich miejscach przy obrazku budki z lodami (karta pracy; nożyczki; klej).  (załącznik 3)

 

 

 

5.   Połącz obrazki związane z latem z odpowiednim cieniem! (załącznik 4)

 

 

 

6.   „Wieje wietrzyk” - ćwiczenia oddechowe. Dziecko trzyma w ręku chusteczkę higieniczną, dmuchając w nią tworzy wietrzyk.

 

 

Zaśpiewajcie piosenkę pt. „Po łące biega lato”.

 https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

 

 

 

7.   „Dokończ zdanie” - Rodzic czyta zdania, a dzieci starają się je dokończyć.

 

• Dziób bociana jest koloru ...

• Biedronki maja ubranko w ...

• Stokrotki rosną na ...

• Żaby są koloru ...

• Motyl ma kolorowe ...

• Bociany polują na ...

• Na łące rośnie dużo ...

• Na grzbiecie swój domek nosi ...

• Słodki miodek dają nam…

 

 

 

8. Na zakończenie proszę, abyście dokończyli rymy i powiedzieli, który obrazek będzie następny. (załącznik 5)

  



Dla chętnych! Pokoloruj obrazki

 

 

Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!

 

p. Marylka i p. Asia

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 17 czerwca 2020 21:56
Data ostatniej edycji: śr, 17 czerwca 2020 22:11:45

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę