17.06.2020 Zabawy na łące
Mamy już środę!!!
Temat dnia: „Na łące” - zabawy muzyczno – ruchowe przy muzyce i piosenkach o tematyce lata.
1. Witamy Was - zaczynamy i ćwiczymy „DUŻY I MAŁY SKOK”.
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
cele: osłuchanie się z piosenką „Po łące biega lato”, udział w zabawach opartych na treści piosenki, przedstawianie za pomocą instrumentów perkusyjnych odgłosów łąki i owadów.
2. Wprowadzenie do tematu zajęć - zagadka:
Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle.
Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle. (łąka)
3. Zapoznanie dzieci z piosenką „Po łące biega lato”.
https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Refren:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!
Refren:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.
Zwracamy się do dzieci:
- Lato pachnie łąką
Dzieci wykonują ćwiczenie oddechowe:
Przechodzą do pozycji stojącej, wciągają głęboko powietrze nosem, następnie wypuszczają je ustami.
4. Ponowny śpiew piosenki z zaznaczaniem początku taktu klaśnięciem „Po łące biega lato”.
https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
5. Zabawa przy muzyce „Lata motyl po łące”.
Zabawa ćwicząca spostrzegawczość „Przez dziurkę od klucza". Dzieci szukają ukrytego na widocznym miejscu motyla. Kto zobaczy, siada przy Rodzicu, nie zdradza, gdzie jest ukryty motyl.
6. Zabawa z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych pt. „Kolorowa łąka”.
W jaki sposób za pomocą muzyki można naśladować odgłosy łąki, np.
- wesołe pszczółki – dzwoneczki
- klekot bociana... kołatki
Dzieci same wymyślają różne propozycje. Rodzic (dyrygent) dyryguje łąkową orkiestrą.
Posłuchajcie:
· Odgłosy łąki
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
· Odgłosy na wiosennej i letniej łące - co to jest?
https://www.youtube.com/watch?v=7WsV_AWt9AQ
Posłuchajcie piosenek:
· Piosenka „Kolorowe lato”
https://www.youtube.com/watch?v=pAC_6kSMMv
· Piosenka „Bąki z łąki”
https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak
7. Zapraszamy na zabawę edukacyjną „Zadania dla małych bystrzaków” - ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość.
https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE
Zachęcamy do ĆWICZEŃ LOGOPEDYCZNYCH - „Kolorowa tęcza” – usprawnienie narządu artykulacyjnego.
„Kolorowa tęcza”
Na wysokim niebie Dzieci unoszą jak najwyżej czubek języka, usta. Okrągłe słoneczko Czubkiem języka zataczają koła wokół otwartych ust.
Z deszczem się spotkało Cmokają 3 razy jak przy powitaniu.
I się roześmiało. Na zmianę: cmokają i szeroko się uśmiechają
– ćwiczenie powtarzają 3 razy.
Deszczyk kapie kropelkami, kap, kap, kap, Dzieci powtarzają onomatopeję (kap, kap, kap)
A słoneczko świeci jasnymi promykami.
Razem zatańczyły Czubkiem języka okrążają wargi.
Słoneczko i deszczyk.
Aż powstał na niebie Czubkiem języka wolno rysują łuk na górnej wardze.
Łuk przepięknej tęczy! Powtarzają ćwiczenie przy każdym kolorze.
Kolory się mienią:
Najpierw jest czerwony
I pomarańczowy,
Za nim żółty,
A dalej zielony,
Obok jest niebieski,
Za nim szafirowy,
Wreszcie fioletowy –
Barwny łuk na niebie jest już gotowy!
Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!
p. Marylka i p. Asia