15.06.2020 To już lato
Witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu!!!
Mamy poniedziałek! Zaczynamy! Więc „Porusz ciało” - zabawy z piosenkami rozwijające sprawność motoryczną. Codzienna porcja ruchu na wesoło i przy muzyce!
https://www.youtube.com/watch?v=ixAZlzJKzQ8
Z okazji zbliżającego się lata w tym tygodniu będziemy realizować temat kompleksowy „Lato”.
Powoli przygotowujemy się do wakacji!
Temat: „Co wy na to, że już lato?” - zestaw zabaw ruchowych z elementami metody R. Labana.
Metoda Labana jest metodą gimnastyki twórczej, metodą improwizacji ruchowej, u której podstaw leży naturalna ruchliwość. Pozwala ona na posługiwanie się różnymi formami ruchu i ekspresji, ćwiczeniami muzyczno-ruchowymi, zabawą, tańcem, opowieścią ruchową.
Cele: rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu, dostarczenie dzieciom okazji do spontanicznych działań i wyrażania radości.
1. Zachęcamy do wspólnego śpiewania i wyginana się przy piosence „Tańce Połamańce”.
https://www.youtube.com/watch?v=sYvaSnRUmpc
2. Wyczucie własnego ciała.
Dotykanie jedną częścią ciała drugiej:
- ręce witają się ze mną
- ręce witają kolana
- ręce witają nos, uszy, szyję, pięty
- kolana witają się z łokciami.
3. Wyczucie ciężaru i czasu.
Rodzic wyznacza miejsce, które dzieci mają zająć oraz to, do którego mają dojść. Dzieci przenoszą „duży kamień”, który przeszkadza im na podwórku. Odpoczywają od czasu do czasu - rozluźniając całe ciało.
4. „Nagle nie wiadomo skąd przyleciały dokuczliwe muchy” - dzieci opędzają się od nich (mogą również wykonywać przysiady).
5. Wyczucie przestrzeni - zabawy z piłką.
Toczenie „piłki” w dowolnie wybranych kierunkach.
6. Dzieci rysują patyczkiem literę „O”, po której biegają.
7. Wyczucie przestrzeni i ciężaru/siły ciała.
§ „Loty ptaków” – Dzieci swobodnie tańczą z chustą w rytm muzyki, naśladują lot wybranego przez siebie ptaka. Gdy usłyszą dźwięki wysokie – „ptaki” wysoko przelatują ponad chmurami, aż do wyskoku; na dźwięki niskie – „ptaki” nisko lądują do gniazd lub na ziemię w poszukiwaniu pożywienia – aż do czołgania.
§ „Gniazdo os” – Podczas wolnego tempa w muzyce dzieci powoli, ostrożnie na palcach podkradają się do gniazda. Na szybkie tempo w muzyce, osy wyleciały z gniazda, dzieci uciekają, opędzając się rękami. Kładą się na ziemię, tarzają się, wymachują rękami i nogami.
§ „Kwitnąca stokrotka” – Dzieci z całych sił zgniatają chustkę w dłoniach, próbując schować ją w garści. Następnie powoli otwierają ściśnięte dłonie i obserwują, jak chustka (stokrotka) się rozwija.
8. Rozwijanie wyczucia płynności ruchów.
§ „Tęcza” – Dzieci w czasie muzyki chustką, jak pędzlem, malują tęczę na niebie.
§ „Kolorowe motyle” – Dzieci swobodnie poruszają się w takt muzyki, płynnie falując chustkami, naśladując fruwające motyle. Na przerwę w muzyce, rozkładają chustki na podłodze i siadają na nich delikatnie, jak motyl na kwiatku.
Ćwiczenie przeciw płaskiej stopie „Wiej wietrzyku”.
§ Dzieci w siadzie podpartym próbują chwycić palcami stopy chustkę i machać nią w prawą i lewą stronę oraz w górę i w dół, następnie zmieniają stopę.
Ćwiczenia oddechowe „Falująca chustka”.
§ Dzieci trzymają rozłożoną chustkę w rękach, dmuchają na nią delikatnie lub mocno, obserwując w jaki sposób się porusza. Nauczyciel zwraca uwagę na nabieranie powietrza nosem, a wydychanie ustami.
Zabawa uspokajająca „Posłuszne chustki”.
§ Dzieci maszerują po obwodzie koła z delikatnymi wymachami chustki nad głową.
9. Na zakończenie śpiewamy i wyginamy się przy piosence „Tańce Połamańce”.
https://www.youtube.com/watch?v=sYvaSnRUmpc
Zachęcamy do codziennych ćwiczeń !!!!!!!
Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!
p. Marylka i p. Asia