Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 10 sierpnia 2020 napisz DONOS@

04.06.2020 Zabawy z liczeniem

Witamy w czwartek! Dzisiaj mamy dla Was kolejną porcję zabaw i zadań matematycznych.

Matematyka jest „Królową nauk” tak zwykło się mówić. Stanowi podstawę rozwoju. Rozumienie jej jest wielką sprawnością, zaś stosowanie wielkim dokonaniem prowadzącym do rozwoju w każdej dziedzinie życia.

 

Temat: Zabawy matematyczne w domu.

 

1.   Zapraszamy do ćwiczeń  z liczeniem W PODSKOKACH.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

 

2. „Witamy swoje palce” – R. mówi rymowankę, a dzieci realizują jej treść.

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk 
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 

Następnie dzieci przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

 

 

3. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków.

R. wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dzieci mogły je policzyć. Następnie układają przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia dzieci wysypują z kubka liczmany i liczą.

Kto miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie.
R. uderza w metalowy przedmiot, a dzieci odtwarzają dźwięki za pomocą liczmanów, odpowiednio je podpisując. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy R. uderza w metalowy przedmiot, a dzieci podskakują tyle razy ile dźwięków słyszą.

 

 

4. Robimy wszystko po cztery razy - zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność liczenia.

Dzieci otrzymują po 2 duże guziki i wykonują polecenia, np.:

- uderz cztery razy guzikami o siebie;
- podskocz cztery razy w miejscu trzymając guziki w rękach;
- uderz cztery razy guzikami o podłogę;
- zrób cztery skłony trzymając guziki w rękach;

 

 

Uwaga! Matematyka!

Zachęcamy Rodziców do wykorzystywania codziennych sytuacji do doskonalenia umiejętności przeliczania i dopełniania (np. mam dwie łyżeczki, a potrzebuję tyle, by było ich cztery). Dobrą okazją są tu na przykład spacery, gdy możemy przekornie zadawać pytania dziecku: a gdybyś policzył drzewa od drugiej strony, ciekawe, czy wyjdzie tyle samo, a gdybym tak pozamieniał miejscami te kamyki, ciekawe czy wyjdzie tyle samo? Można bawić się kostką do gry: raz dziecko, raz rodzic pokazuje na palcach wyrzuconą liczbę kropek.

Do zabaw matematycznych świetnie nadaje się także klasyczne domino: na moim klocku są w sumie cztery kropki, znajdź inny klocek, gdzie też będzie w sumie cztery; na jednym polu mojego klocka jest trzy, dodaj takie pole, by w sumie było pięć.

 

 

Policz ile jest motyli - załącznik 1

 

 

Zachęcamy do zabaw z dzieckiem!

 

Zabawa jest istotnym elementem w rozwoju każdego dziecka. Poprzez zabawę dziecko nabywa nowe doświadczenia, umiejętności, poszerza zakres swoich wiadomości. Poniżej zaprezentowanych zostało kilka zabaw, którymi rodzice mogą się bawić z dziećmi w domu.

 

 

Pudełko z rękawiczkami - zabawa, która uczy segregowania i wybierania jednakowych przedmiotów, utrwala pojęcia „para”, „do pary” i ćwiczy umiejętność formułowania zdań.
Do dużego pudełka wrzuć wszelkie rękawiczki, jakie znajdziesz w domu: letnie i zimowe, damskie, męskie, rękawiczki przeznaczone do pracy w ogrodzie, do sprzątania i zmywania, chirurgiczne, narciarskie, z jednym palcem, dziecięce itp. Pozwól dziecku „pobuszować” w pudełku, ale poproś go, aby posegregował je do pary, jednocześnie określając, jakie jest ich przeznaczenie, kto je nosi itp.

 

Co tam jest? – gra, która wzbogaci słownictwo, pobudzi wyobraźnię i pomysłowość oraz nauczy logicznego myślenia. Można się w nią bawić niemal wszędzie: w poczekalni, na spacerze, w domu. Ty rozpoczynasz zabawę i pytasz dziecko, na przykład: – Co jest w domu? – Kuchnia – może odpowiedzieć maluch. – Co jest w kuchni? – Szafka. – A w szafce? – Szuflada. I tak dalej, i tak dalej.

 

Bliźniacze słowa – dziecko uczy się uważnego słuchanie i koncentracji, wyrabia pamięć słuchową oraz ćwiczy refleks. W pociągu, samochodzie, a także w domu, zabaw się z dzieckiem w wykrywanie identycznych słów. Zacznij opowiadać dziecku jakąś zajmującą historyjkę lub po prostu wymieniaj jednym tchem słowa, które przyjdą Ci do głowy. Od czasu do czasu powtórz któreś słowo, a mały detektyw od razu musi je wyłowić i zareagować.

 

MIŁEJ ZABAWY!!!

 

 

·     Utrwalcie sobie dni tygodnia

Tydzień liczy 7 dni  

https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ

 

 

Pozdrawiamy Was cieplutko. Życzymy udanej zabawy!

 

p. Marylka i p. Asia

Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 03 czerwca 2020 23:40
Data ostatniej edycji: śr, 03 czerwca 2020 23:49:24

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę