12.05.2020 Środki lokomocji
Dzień dobry we wtorek!
Temat: „O czym chłopcy rozmawiali” – rozmowa na podstawie wiersza M. Buczkówny.
1. Posłuchajcie wiersza „O czym chłopcy rozmawiali” M. Buczkówny.
Jurek:
Będę szoferem.
Przy kierownicy
mógłbym siedzieć cały dzień.
Bez różnicy,
w osobowym czy w ciężarowym wozie.
Albo z ulicy na ulicę
autobusem będę was woził.
Wojtek:
Ja tam wolę być pilotem.
Za parę lat,
może za kilkanaście,
będę latał samolotem,
można zwiedzić cały świat.
Antoś:
Co tam najszybsze auto,
samolot, odrzutowiec -
lepiej być astronautą!
No sam powiedz -
siadasz do rakiety
(Oczywiście w skafandrze
bardzo szczelnie zamkniętym)
Lecisz -
lądujesz na gwiazdach.
To jest jazda.
Pytania do wiersza:
- Jakie środki lokomocji występowały w wierszu ?
- Jakim środkiem lokomocji najszybciej się poruszamy?
2. Rozwiążcie zagadki „Co to za pojazd?” i podzielcie ich nazwy na sylaby.
Kto tak prędko, na sygnale
do chorego jedzie.
Jeśli trzeba do szpitala
prędko go zawiezie.
W wygodnych wagonach
pasażerów wiezie
maszynista siedzi
w nim na samym przedzie.
Ma pedały, kierownicę,
koła dwa lub cztery,
jeździsz na nim,
kiedy inni chodzą na spacery.
Ma cztery koła,
przemierza ulice.
Kierowca w nim pewnie
trzyma kierownicę.
Ma ogromne skrzydła,
fruwa wysoko.
Kiedy wystartuje
leci ku obłokom.
Pokonuje morskie fale,
szybko płynie w dal.
Nie lęka się sztormów
i wzburzonych fal.
Pożar, pożar, straszna sprawa
dym widać w oddali.
Kto tak szybko drogą jedzie
kiedy dom się pali.
Od śmietnika do śmietnika
jeździ i zbiera śmieci.
Potem wiezie na śmietnisko,
wiedzą o tym nawet dzieci.
3. Zabawa ortofoniczna „Odgłosy pojazdów”
Naśladowanie za Rodzicem odgłosów pojazdów:
pociąg - puf, puf, puf
samolot - szz,szz,szz
samochód - wrr, wrr, wrr
4. Zabawa ruchowa „Samoloty”
A teraz czary mary fokus pokus, zamieniam wszystkie dzieci w samoloty. Odbędziemy długą podróż nad naszym miastem (Kto pamięta jak się nazywa nasze miasto?). Zapinamy pasy, odpalamy silniki i startujemy. Odlatujemy, daleko, wysoko, turbulencja (szszsz - nie zapominamy wydawać dźwięków), park, uwaga stado kaczek itd .... Och widać nasze przedszkole, plac zabaw i wszystkie panie, machamy im. Lot dobiega końca, lądujemy, wyłączamy silniki, uziemiamy nasz samolot, rozpinamy pasy i wysiadamy.
5. Zaśpiewajcie piosenkę pt. „Hulajnoga”.
https://www.youtube.com/watch?v=Oeqsq4vHI-M
6. Obejrzyjcie film edukacyjny pt. „Środki transportu”.
https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
Na koniec wykonajcie karty pracy.
Miłego dnia
p. Asia i p. Marylka