05.05.2020 Wiosna w sadzie
Dzień dobry we wtorek!
Temat: „Wiosna w sadzie” – rozmowa na podstawie ilustracji oraz wiersza „Biały sad” H. Zdzitowieckiej.
1. Obejrzyjcie ilustracje przedstawiające wiosenny sad (załącznik 1, 2, 3).
2. Przeczytajcie wiersz „Biały sad” H. Zdzitowieckiej.
Czyżby to śnieg znowu
padał przez noc całą?
Wszystkie drzewa w sadzie
przystrojone biało!
Białe wiśnie, śliwy
białe i czereśnie...
Ewunia trze oczy:
- Czy ja śnię, czy nie śnię?
Pytania:
- Co to jest sad?
- Jak wyglądały drzewa w sadzie?
- Dlaczego drzewa były całe białe?
- W co zamienią się kwiaty wiśni, czereśni, śliwy?
3. Obejrzyjcie film edukacyjny pt. „Krówka Muufka poznaje drzewa owocowe”.
https://www.youtube.com/watch?v=oWTNuVyf2zI
4. Zabawa ruchowa „Pszczoły do ula”
Rodzic wyznacza miejsce na ul dla pszczółki. Dziecko-pszczoła porusza się swobodnie. Zatrzymuje się w przysiadzie – pszczoła siada na kwiatku. Na hasło: „Pszczoła do ula!” – dziecko biegnie do wyznaczonego wcześniej miejsca.
5. Zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych „Pszczoły”
Dziecko – pszczoła stoi w umówionym miejscu pod ścianą – tu jest ul. W trakcie muzyki pszczoła wylatuje z ula i lata w różne strony zbierając pyłek z kwiatów. Na przerwę w muzyce z głośnym brzęczeniem (zzzzzzz) wraca do ula. W ulu brzęczy bardzo cichutko (mmmm).
Pokoloruj obrazki!
Pozdrawiamy
p. Asia i p. Marylka