04.05.2020 Wiosna wokół nas
Witamy w kolejnym tygodniu naszej zdalnej nauki, której tematem będzie otaczająca nas wiosna. Dzisiaj zapraszamy do zabaw ruchowych!
Temat: „Wiosna wokół nas” – zabawy ruchowe.
1. Zabawa „Kwiat na łące”
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, ręce trzyma na kolanach, głowę ma nisko pochyloną. Na hasło: „Kwiat otwiera się na słońcu” – dziecko prostuje się, unosi ramiona w górę, na hasło: „Kwiat zamyka się wieczorem” – powraca do poprzedniej pozycji.
2. Zabawa ruchowa „Myszka wyszła z norki”
Dziecko chodzi na czworakach, zatrzymuje się w przysiadzie, pociera rękami policzki – myszka myje pyszczek.
3. Zabawa ruchowa „Leci motyl”
Dziecko lekko biega z jednoczesnym poruszaniem rozłożonymi szeroko ramionami – w górę i w dół. Odpoczywa w przysiadzie – motyl usiadł na kwiatku i złożył skrzydła.
4. Zabawa ruchowa „Kret”
Dziecko jest w przysiadzie podpartym, przechodzi do leżenia na brzuchu. Porusza się poprzez odpychanie rękami i nogami od podłogi.
5. Zabawa ruchowa „Żabi skok”
Dziecko skacze do przodu, do tyłu i w bok, naśladując ruchy żab.
6. Ćwiczenie oddechowe „Wącham kwiat”
Dziecko chodzi swobodnie. Co jakiś czas pochyla się i naśladuje wąchanie kwiatów.
7. Zabawa ruchowa „Leci ptak”
Dziecko biega w różnych kierunkach z rękami ułożonymi w skrzydełka. Zatrzymuje się w przysiadzie – ptak dziobie ziarenka.
8. Zabawa „Gąsienica”
Dziecko chodzi, podkurczając i prostując palce stóp.
9. Zabawa ruchowa „Zajączek na łące”
Dziecko swobodnie podskakuje, odpoczywa w przysiadzie.
10. Zabawa „Wiosenny spacer”
Dziecko maszeruje przy akompaniamencie tamburyna. Wykonuje skręty tułowia w prawą i w lewą stronę – ogląda najbliższą okolicę. Pokazuje, według własnego pomysłu, jak rosną kwiaty. Naśladuje poruszanie się żaby na lądzie i w wodzie.
11. Ćwiczenie relaksacyjne przy muzyce „Wygrzewam się na słońcu”
https://www.youtube.com/watch?v=tnEaLtL0Gx8
Dziecko swobodnie leży na podłodze w różnych pozycjach.
12. Zabawa „Po wysokiej trawie”
Dziecko maszeruje, wysoko unosząc kolana.
Ćwiczenie ortofoniczne „Odgłosy łąki”
Rodzic pokazuje dziecku obrazki: pszczoły, żaby, bociana. Następnie prezentuje ich charakterystyczne głosy (albo odtwarza nagranie). Zadaniem dziecka jest przyporządkowanie obrazka do danego głosu. Potem rodzic pokazuje obrazki, a dziecko naśladuje głosy przedstawionych na nich zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=VB2Sy2xcW7E
https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg
https://www.youtube.com/watch?v=tRyKgzMtCfY
Na koniec pokoloruj obrazek.
Miłego dnia!
p. Asia i p. Marylka