29.04.2020 Wiem, gdzie Wisła jest na mapie?
Serdecznie witamy w środę!
Temat: „Płynie Wisła, płynie” - zabawy muzyczno – ruchowe przy muzyce i piosenkach patriotycznych.
1. Zaczynamy „Muzyczne stop teraz maszerujemy”
https://www.youtube.com/watch?v=EFJlIpENH9g
2. „Co to jest Polska?” – słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego - oglądnie mapy Polski (załącznik nr 1)
· Utrwalenie nazwy naszego kraju
https://www.youtube.com/watch?v=GowHrDB7Tj8
Co to jest Polska? -
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska - to wieś i las
i zboże w polu,
szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, nad tobą.
Polska - to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak - i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.
Rozmowa kierowana pytaniami:
- Co to jest Polska?
- Gdzie mieszkasz, w mieście czy na wsi?
- Jak nazywa się twoja miejscowość?
3. „Wiem, gdzie Wisła jest na mapie” – praca z mapą (załącznik nr 2)
Rodzic pokazuje na mapie Wisłę!
4. Zabawa ruchowa – improwizacja ruchowa do muzyki „Płynie Wisła, płynie”
https://www.youtube.com/watch?v=4go49Ey13rM
Dzieci otrzymują białe i czerwone wstążki z bibuły.
Rodzic tłumaczy przedszkolakom zadanie: zaraz usłyszycie muzykę, chwyćcie wstążkę w dłoń i wykonujcie ruchy, tańczcie tak jak czujecie. Słuchajcie muzyki. Gdy jest szybka, tańczcie szybko, gdy jest wolniejsza, tańczcie wolniej. Rodzic prowadzi pokaz improwizacji ruchowej przez cały utwór, by dzieci, które nie mają pomysłu mogły go naśladować.
5. Zabawa muzyczno-ruchowa „Krakowiaczek”
https://www.youtube.com/watch?v=dlAFVAKEHro
W takt muzyki dzieci poruszają się cwałem bocznym, trzymając prawą rękę wyprostowaną w kierunku tańca, a lewą pod bokiem. Na sygnał Rodzica np. klaśnięcie zmieniają ręce i kierunek tańca.
6. Zabawa ruchowa do piosenki pt. „Muzykanci - konszabelanci” (wg M. Bogdanowicz)
https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4
Rodzic i dziecko pokazują ruchem grę na instrumentach:
R.: Jestem muzykantem-konszabelantem,
D.: my muzykanci-konszabelanci.
R.: Ja umiem grać,
D.: my umiemy grać.
Razem: – A na czym?
R.: Na pianinie.
D.: A pianino i-no, i-no, a pianino i-no, i-no, a pianino i-no, i-no, a pianino bęc.
(Następnie nauczyciel wymienia grę na innych instrumentach: na skrzypeczkach,
na bębenku, na trąbce.)
D.: Na skrzypeczkach dylu-dylu, na skrzypeczkach dylu-dylu, na skrzypeczkach
dylu dylu, na skrzypeczkach gram.
Na bębenku bum tarara, bum tarara, bum tarara, bum tarara, bum tarara, bum
tarara gram.
Trutu tutu, trutu gram itd.
7. Wspólny taniec do piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Pokoloruj obrazek!
Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!
Tęsknimy za Wami.
p. Marylka i p. Asia