Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 29 września 2020 napisz DONOS@

22.04.2020 Cały świat jest w naszych rękach

Witamy w środę!

Temat: Jak dbać o najbliższe środowisko?

 

„Dzień dobry, dzień dobry!

Jak się masz?

Dziś nowa  zabawa czeka Was.

 

1.    Piosenka pt. „Cały świat jest w naszych rękach” (ekologiczna piosenka dla dzieci)

 

SEGREGOWANIE ŚMIECI

 

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

  

2. Co znaczy słowo ekologia?

 

Ekologia – mądre słowo

a co znaczy - powiedz sowo?

Sowa chwilę pomyślała  

I odpowiedź taką dała:

„To nauka  o zwierzakach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach.

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami, bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować

I  śmieci segregować

- powiedziała mądra sowa...”.

 

Próba odpowiedzi na pytanie „Co to jest ekologia i dlaczego powinniśmy żyć ekologicznie?” 

 

3.    Sprzątamy śmieci – zabawa dydaktyczna

 

Na karcie pracy (załącznik nr 1) mamy różnego rodzaju śmieci - opakowania: papierowe, plastikowe, metalowe. Dzieci zastanawiają się, po czym są poszczególne opakowania i segregują je zgodnie z materiałem, z którego zostały wykonane.  

 

4.    Do jakiego pojemnika? – zabawa dydaktyczna

 

Następnie na ilustracji (załącznik nr 2, 3) są specjalne pojemniki, których używa się do segregowania odpadów, które wyjaśniają jakie odpady można do nich wkładać. Podkreślenie  znaczenia segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może powtórnie zostać wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczą wtedy środowiska i ponownie mogą być wykorzystane.

 

Segregowanie śmieci do odpowiednich pojemników:
- zielone - kolorowe szkło;
- niebieskie - papier;

- żółte - plastik, drobne metale np. kapsle, puszki, kolorowy metal.


Wyjaśnienie dlaczego mają one różne kolory (ponieważ każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów). 

 

5.    Pomóżcie doprowadzić odpady do kosza na śmieci. (załącznik nr 4)

 

6. „Taniec z gazetami” – zabawa ruchowa przy muzyce. Dzieci dobierają się parami i tańczą w rytm muzyki trzymając gazetę między: brzuchem, dłońmi, plecami.


https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

7. Wypowiedzi na temat: Gdzie wybrałbym (wybrałabym) się na spacer?

połączone z oglądaniem 2 ilustracji: Czysty las, Brudny las. Wybór 1 z 2  ilustracji. (załącznik 5, 6)

8. Wysłuchanie wiersza „Śmieciu  precz” S. Karaszewskiego:

 

Gdy rano słońce zaświeci wybiegają na dwór dzieci
Miotły, szczotki idą w ruch , bo dokoła wielki brud.
Śmieciu precz , brudzie precz!
Ład, porządek dobra rzecz.
Tu papierek od cukierka. Tam leży butelka.
Ówdzie puszka po napoju i pudełko może twoje?

Żyć nie można w bałaganie.
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj, śmieciu do śmietnika.
Bałaganie, brudzie znikaj.

 

9. Torebki foliowe - przekształcenie (myślenie twórcze)

 

Jak inaczej możemy wykorzystać torebkę foliową? (np. nakrycie głowy, fartuch, but, serwetka, przyrząd do ćwiczeń gimnastycznych itp.)

 

Aby podsumować zdobyte wiadomości obejrzyjcie bajkę ekologiczna „Rady na odpady”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

 

Na zakończenie

Drodzy Rodzice, obejrzyjcie plakat (załącznik nr 7) i przeczytajcie hasło dzieciom.

 

Brawo! Już jesteście ekologami!  Sprawdźcie (załącznik nr 8)

 

 

Pozdrawiamy Was! Buziaki

p. Marylka i p. Asia

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
wt, 21 kwietnia 2020 22:34
Data ostatniej edycji: wt, 21 kwietnia 2020 22:41:38

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę