17.04.2020 W zaczarowanym ogrodzie
Serdecznie Witamy w piątek!
Nasze dzieci uwielbiają prace plastyczne i chętnie je wykonują, bardzo dobrze się przy tym bawią, rozwijają sprawność manualną i kreatywność. Dziś proponujemy Wam kwiatek z rolki papieru ale zanim go zrobicie trochę pośpiewamy, poćwiczymy. Koniecznie przypomnijcie sobie z jakich części składa się kwiat?
Temat: Kwiatek – praca przestrzenna
Zapraszamy do piosenki „Dzień dobry”
https://www.youtube.com/watch?v=a9oGVJEdkpo
1. „Co powiedziałam?”- ćwiczenie syntezy słuchowej
Rodzic wymawia słowa związane z wiosną z podziałem na sylaby. Dzieci syntezują sylaby i mówią całe słowa. np. ( TRA-WA; BO-CIAN; SŁOŃ-CE; KWIA-TY)
2.„Kwiatki budzą się – kwiatki zasypiają”- zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała
Dzieci-kwiatki przykucają w rozsypce na dywanie, z główkami schowanymi w ramionach.
Budzą je promienie wiosennego słońca (R. chodzi od dziecka do dziecka i dotyka dłonią główek) i kropelki ciepłego deszczyku (R. zwilża opuszki palców w miseczce z wodą) i dotyka nosów dzieci. Kwiatki powolutku budzą się, podnoszą, wyciągają swoje listki i główki kwiatowe, obracają się dookoła własnej osi. Kiedy słońce zachodzi, kwiatki powoli chowają swoje główki, zwijają listki – przykucają i zasypiają.
3. "Budowa kwiatu"- zabawa dydaktyczna - przypomnienie budowy kwiatu. Załącznik 1,2
4. „Kwiatek”- praca plastyczna. Z rolek papieru można zrobić wiele rzeczy! Tym razem przyszła pora na tulipany. Potrzebne materiały: rolki po papierze, zielona i kolorowa bibuła albo wycinanki, zielona kartka z bloku technicznego, klej, nożyczki . Załącznik 3
5.„W naszym ogródeczku”- utrwalenie słów i melodii piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac
Zachęcamy dzieci do ćwiczeń z zakresu profilaktyki logopedycznej.
Ćwiczenia warg:
1. Szerokie otwieranie ust i zamykanie. Wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u, rozchylanie warg jak przy samogłosce e. Ruchy wysuwania i rozchylania należy wykonywać naprzemiennie.
2. Złączyć wargi płasko. Rozciąganie warg poprzez cofnięcie kącików ust jak przy samogłosce i.
3. Układanie dolnej wargi na górną i górnej na dolną. Wysunąć wargi do przodu, ściągnąć je i przesuwać w kąciki ust: w prawo, w lewo, a następnie wykonywać ruch okrężny.
4. Dolną wargą zasłonić dolne zęby; górną – górne zęby.
Ćwiczenia żuchwy:
1. Opuszczanie i unoszenie żuchwy ku górze.
2. Wykonywanie ruchów poziomych, raz z wargami rozchylonymi, raz z zamkniętymi.
3. Ruchy do przodu i do tyłu.
Ćwiczenia podniebienia miękkiego:
1. Ziewanie.
2. Kaszlanie z językiem wysuniętym na zewnątrz jamy ustnej.
3. Chrapanie na wdechu i wydechu.
4. Wymawianie sylab: ak, ka, ku, aka, oko, uku.
5. Oddychanie: wdech przez nos, wydech przez usta
Wszystkie ćwiczenia wykonujemy w wolnym tempie, ale rytmicznie, z twarzą zwróconą w kierunku dziecka; każdy układ powtarzamy 3-5 razy, zwiększając stopniowo liczbę i tempo.
Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!
p. Marylka i p. Asia