03.04.2020 Nasi domowi ulubieńcy
Witajcie kochani! Już piątek!
Temat zajęć: „Mój przyjaciel pies”
1. Rodzic czyta dziecku wiersz L. Łącz pt. „Przyjaciel ze schroniska”
Był sobie pewien piesek malutki
Uroczy - mówię Wam
Czepiały się go troski i smutki
Bo był zupełnie sam
Nie miał rodziny, siostry ni braci
W schronisku mieszkał gdzieś
Aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił,
A był to rudy Grześ
Przytulił pieska - zostali razem
Na dobre i na złe
Znikła samotność, bo przyjaciele
Nie są samotni, nie!
2.Rodzic prosi, aby dziecko odpowiedziało na następujące pytania:
- Gdzie mieszkał malutki piesek?
- Czy było mu dobrze?
- Czy miał mamusię albo tatusia?
- Kto wziął pieska?
- Kim dla Grzesia został piesek?
- Czy teraz jest szczęśliwy?
3. „Pocieszenie pieska” – dziecko rodzic (para) w dowolny sposób próbują pocieszyć przyjaciela (głaszcząc, przytulając, kołysząc, mówiąc miłe słowa); zmiana w parach.
4. Rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć:
Rodzic pyta dziecko:
Przyjaciel zwierząt nie może! (podawanie propozycji przez dziecko):
- ich krzywdzić,
- denerwować, szczuć,
- rzucać w nie kamieniami,
- bić, kopać.
Rodzic pyta dziecko:
Przyjaciel zwierząt powinien:
- karmić je,
- wychodzić z nimi na dwór,
- kąpać je,
- bawić się z nimi,
- aktywnie działać na rzecz ich ochrony,
- chodzić na badania do weterynarza,
- reagować na krzywdy zadawane przez innych ludzi (uświadamiać ich).
Brawo! Pewnie super Wam poszło.
5. „Mój przyjaciel pies”- praca plastyczna
Następnie proponujemy i zachęcamy do wykonania pracy plastycznej pt. „Mój przyjaciel pies”. Do wykonania tego zadania potrzebny będzie blok techniczny, nożyczki i pomoc rodziców w wykonaniu szablonu pieska. Następnie można wykorzystać różnego rodzaju materiały np. pocięta włóczka, bibuła, kolorowy materiał itp. to co ciekawego posiadamy w domu, a następnie przykleić. Liczymy na waszą kreatywność i wyobraźnię. Powodzenia!
6. Przesyłamy Wam piosenkę pt. „Puszek Okruszek” N. Kukulskiej, którą wspólnie możecie nucić gdy będziecie wykonywali pieska.
https://www.youtube.com/watch?v=_j6DwFwmV98
DLA CHĘTNYCH DZIECI I RODZICÓW
7.„Portrecik psa”- słuchanie wiersza- zagadki autorstwa A. Kuhn
/ Rodzic rysuje portret psa, zgodnie ze słowami wiersza, potem próbuje dziecko/.
Długa kreska, krótka kreska-
zaraz narysuje pieska.
Uszy, nosek jeszcze, oczka dwa kółeczka
i gotowa już mordeczka.
Cztery zgrabne mocne łapki,
a na grzbiecie śmieszne łapki.
Lecz coś smutna mina psia
i po pyszczku kapie łza...
Jak mam cieszyć się, no jak?
Kiedy mi ogona brak.
Pozdrawiamy. Udanej zabawy
p. Marylka i p. Asia