środa, 24 lipca 2019 napisz DONOS@

Jakich produktów unikać na diecie odchudzającej?

Nadwaga oraz otyłość to problemy, z którymi zmaga się coraz więcej osób. Z wszystkich stron bombardowani jesteśmy reklamami słodyczy i różnych przekąsek, więc w końcu po nie sięgamy. Często też rezygnujemy z samodzielnego przygotowywania zdrowych posiłków i zamawiamy gotową pizzę lub dania typu fast food z dostawą do domu. Jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów, musisz przede wszystkim zastanowić się nad swoimi nawykami żywieniowymi. Zanim zdecydujesz się na którąś z modnych diet, sprawdź, czego nie powinny jeść osoby pragnące schudnąć.

(Zobacz jak ocenino Green Barley Plus)


Nie jedz byle czego, tylko dlatego, że ktoś Cię do tego namawia

Żyjemy w czasach, w których ciężko uniknąć problemów ze swoją wagą. Jeśli jednak będziemy racjonalnie podchodzić do kwestii odżywiania, odchudzanie będzie bardziej efektywne i unikniemy efektu jo-jo. Przede wszystkim należy zastanowić się nad tym, co powoduje, że mamy ochotę spożyć dany produkt spożywczy. Zachęcają nas do tego na przykład reklamy - oglądamy je w telewizji, w internecie i kinie, słuchamy ich, gdy mamy włączone radio. Co ciekawe, słodycze, pizzę czy piwo reklamują osoby szczupłe, z ładną cerą, pięknymi zębami i tryskające energią. Jednak prawda jest taka, że obfitujące niemal wyłącznie w węglowodany i niezdrowe tłuszcze pokarmy nie tylko są zgubne dla figury, ale też źle wpływają na cerę i sprawiają, że jesteśmy ospali, a nie przepełnieni chęcią do działania. Pomyśl też o tym, że osoby z nienagannie białymi, zdrowymi zębami raczej nie zajadają się na co dzień słodkościami... Nie daj się nabrać na kolorowe, efektowne opakowania - zazwyczaj zawierają produkty mocno przetworzone i obfitujące w puste kalorie. Weź pod uwagę, że te ''smakołyki'' nie tylko fatalnie wpływają na wygląd ciała, ale też są niekorzystne dla zdrowia.

(Prebiotyki i Probiotyki Probiox Plus)

Czy masz ograniczyć do minimum tłuszcze i węglowodany?

Pierwsze co przychodzi na myśl osobie, która chce się odchudzić, to odstawienie produktów spożywczych zawierających tłuszcze i cukry. Trzeba zachować jednak zdrowy rozsądek - przecież również te substancje potrzebne są organizmowi. Odstaw czekolady z nadzieniem, słodzone soki owocowe, smażone mięso, chipsy, ale nie rezygnuj z owoców, które przecież też zawierają sporo cukru. Musisz wiedzieć, że avocado, będące wyjątkowo kalorycznym owocem, przeciętnie zawiera aż 40 g tłuszczu. Jednak spożywając avocado nie musimy martwić się o to, że dostarczymy organizmowi niezdrowych składników, ponieważ owoc ten to cenione źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wzmacniają organizm i odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie tkanek i narządów. W przeciwieństwie do kwasów tłuszczowych nasyconych, obecnych w tłuszczach zwierzęcych, korzystnie wpływają na przemianę materii. W diecie Polaków zbyt dużo jest powodujących nadwagę i miażdżycę tłuszczów zwierzęcych (obecnych w tłustym mięsie i nabiale), a zbyt mało NNKT. Dzieje się tak, dlatego że drugie z wymienionych kwasów tłuszczowych obecne są w stosunkowo rzadko spożywanych produktach spożywczych. Oprócz avocado są to ryby morskie, kiełki, orzechy, oleje z nasion.

(Spiruin Plus oczyszczenie i odkwaszenie)

A co z węglowodanami? Dietetycy podkreślają, że węglowodany to tak naprawdę ogromna grupa, dlatego błędem jest wystawianie ogólnych sądów na ich wpływ na ludzki organizm. Węglowodany powinny być jednak jak najmniej przetworzone - biały cukier rafinowany, którego jest mnóstwo w naszej diecie, jest zupełnie bezwartościowy. Cukier ten dodajemy do kawy, herbaty, jest obecny w wielu sokach i napojach oraz słodyczach. Sacharoza jest zaliczana do cukrów prostych, powodujących szybki skok poziomu insuliny. Co to oznacza w praktyce? Gdy spożyjesz coś słodkiego np. ciastko z lukrem, to na chwilę poczujesz przypływ energii, jednak w krótkim czasie staniesz się znów głodny, ponieważ poziom cukru w krwi po takim nagłym wzroście insuliny gwałtownie spada. Dostarczaj swojemu organizmowi przede wszystkim cukrów złożonych - najlepiej rano i w godzinach południowych, a będziesz mieć sporo energii i spalisz sporą ilość kalorii. Cukry złożone znajdujące się w przetworach zbożowych dają uczucie sytości - jednak zadbaj o to, by były to produkty z pełnego ziarna. Jedz także kasze, warzywa strączkowe, płatki owsiane i komosę ryżową. 

Produkty spożywcze typu ''fit''

Nie daj się nabrać na produkty z radykalnie obniżoną kalorycznością. To, że jogurt, napój lub batonik są ''light'', to wcale nie znaczy, że są zdrowe i będą służyć osobie na diecie, która musi przecież dostarczyć swojemu ciału odpowiednią ilość kalorii i składników odżywczych. Informacja, że produkt ma mniej tłuszczu lub cukru (albo zawiera aspartam) jest dla wielu osób sygnałem, że można się nim objadać do woli, co oczywiście jest tylko pułapką. Zamiast jednego ''zwykłego'' batonika zjadają trzy dietetyczne przekąski albo raczą się połową opakowania chrupkiego pieczywa, zamiast zjeść 1-2 kromki. Mając na uwadze powyższe ustalenia, nietrudno zrozumieć, że lepiej zjeść pół sycącego, obfitującego w różne substancje odżywcze avocado niż nisko tłuszczową papkę, po której dalej będziemy głodni. Liczenie kalorii nie ma sensu, jeśli nie będziemy wiedzieli, co zawiera żywność, którą spożywamy. Pamiętajmy, że mocno przetworzone produkty zawierają zazwyczaj sporo toksyn, które fatalnie wpływają na organizm, w tym psują metabolizm. 

Smażone potrawy

Jeśli jesz mięso, musisz pamiętać, że smażone kotlety i inne mięsne dania przyrządzane na patelni oblanej tłuszczem to kaloryczna bomba, dzięki której nie tylko przytyjesz, ale też zniszczysz sobie żołądek. Zapomnij także o plackach ziemniaczanych, jajkach sadzonych na boczku, frytkach. Nie będziesz też zadowolona z efektów diety, jeśli będziesz smażyć na patelni mrożonki ze sklepu. Nie są wskazane także tłuste potrawy pieczone w piekarniku. Zapiekanka warzywna mocno podlana olejem to nie najlepszy pomysł, jednak poszukaj przepisów na przygotowanie pieczonych potraw z minimalną ilością tłuszczu. Najlepiej będzie, jeśli postawisz na gotowane mięso. Jeśli trudno będzie Ci wprowadzić te wytyczne do swojego codziennego życia, pamiętaj, że od czasu do czasu możesz sobie nieco pofolgować. Jednak ważne są zdrowe nawyki żywieniowe i nie jest wskazane by myśleć o zjedzeniu czegoś smażonego jako o nagrodzie za swoją wytrwałość. 

Alkohol

Może się wydawać, że alkohol prawie się nie liczy w diecie, ale jest inaczej. Większość z nas myśli, że sporo kalorii ma jedynie piwo, choć tak naprawdę również inne alkohole mają ich dość dużo. Jeśli chcesz schudnąć, zrezygnuj z drinków i piwa, a także ze słodkich win. Możesz jedynie od czasu do czasu wypić kieliszek wytrawnego wina. Miej też na uwadze, że po wypiciu alkoholu wzrasta apetyt - zwłaszcza na niezdrowe potrawy typu fast food. 

Jeśli chcesz schudnąć, po prostu musisz zadbać o jakość swojego pożywienia. Gdy będziesz sięgać po byle co, Twój organizm zacznie się buntować, a wtedy zamiast schudnąć, przytyjesz jeszcze bardziej.

tekst płatny

 

190704090945.png

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę