Wspólne uzgodnienia...
Szefowie Łomżyńskiej Izby Przemysłowo – Handlowej z przedstawicielami władz Łomży ustalili wspólne założenia wobec budowy Via Baltica, obwodnicy miasta i „udrożnienia” dla ruchu tranzytowego drogi nr 61. Te ustalenia będą przyczynkiem do jutrzejszej konferencji “Rozwiązania komunikacyjne na drodze nr 61”, która z udziałem dyrektor GDDKiA w Białymstoku Tadeusza Topczewskiego ma odbyć się w Łomży.
Tematami rozmów były: przebieg trasy Via Baltica, problemy z uruchomieniem drogi nr 61 dla ruchu ciężarowego oraz kwestia budowy i położenia obwodnicy miasta. Na spotkanie zaproszenie przyjął Dyrektor GDDKiA w Białymstoku Pan Tadeusz Topczewski.
Zastępca Prezydenta Marcin Sroczyński stwierdził, że Urząd Miasta chce doprowadzenia do budowy obwodnicy miasta w przebiegu trasy Via Baltica ponieważ ruch ciężarowy w mieście nie może zostać zwiększony, a walcząc o obwodnicę na trasie Via Baltica walczymy jednocześnie o obie sprawy.
Pan Andrzej Karwowski podkreślił, że obwodnica ma włączać miasto w infrastrukturę drogową województwa, co będzie korzystne dla Łomży. Ważną kwestią jest również to, że GDDKiA powinna się liczyć z obwarowaniami Unii Europejskiej dotyczącymi ochrony środowiska przy wyborze wariantu przebiegu Via Baltici, gdyż jesteśmy uzależnieni od funduszy unijnych.
Jak skomentował Prezes Łomżyńskiej Izby Przemysłowo- Handlowej Maciej Zajkowski : “Budowa obwodnicy spowoduje zmniejszenie obrotów łomżyńskich przedsiębiorstw, dlatego też należy podjąć równolegle szybkie działania zmierzające do pozyskiwania nowych inwestorów w mieście oraz tworzenia nowych miejsc pracy”. Przedstawiciele Urzędu Miasta zapewnili o podejmowaniu kroków w tym kierunku.
Na spotkaniu ustalono wspólne założenia polityki władz miasta oraz przedsiębiorców łomżyńskich wobec wyżej wymienionych zagadnień, które zostaną poruszone na środowej (06.07.2005) konferencji dotyczącej tematu “Rozwiązania komunikacyjne na drodze nr 61”.