Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 listopada 2024 napisz DONOS@

Mlekpol inwestuje i zarabia

SM MLEKPOL z Grajewa przewiduje wartość sprzedaży za 2004 rok na poziomie 1,3 mld złotych. Spółdzielnia zamierza zainwestować w 2005 roku aż 80 mln złotych. 1,3 mld złotych to przewidywana wartość sprzedaży spółdzielni w bieżącym roku – informuje prezes SM Mlekpol Edmund Borawski. Planowany zysk to 30 mln zł. W 2004 roku spółdzielnia zanotowała dynamiczny wzrost eksportu głównie do krajów Unii Europejskiej. Eksport stanowić będzie w tym roku 30% ogólnej sprzedaży. Jego wartość osiągnie 400 mln zł.


W 2004 roku skupimy około 750 mln l mleka, co stanowić będzie 10% krajowej produkcji surowca – informuje prezes Borawski. Jest to wzrost w stosunku do skupu z roku ubiegłego o ponad 150 mln surowca. Spółdzielnia skupuje 98% mleka w klasie extra, a średnia cena płacona rolnikom za litr surowca wynosi 1,15 zł. W 2003 roku skup zamknął się na poziomie 595 mln. litrów i był największy w kraju. Dla porównania Mlekovita w tym szamym okresie skupiła 530 mln. litrów mleka.

Obecnie MLEKPOL skupuje surowiec od 13 tysięcy dostawców (spośród ponad 15 tysięcy ogółem), którzy posiadają atesty weterynaryjne. Na początku roku gospodarstw z atestami było tylko 4 tysiące.

W 2005 roku Mlekpol zamierza wydać 80 mln zł. na inwestycje. Spółdzielnia uruchomi m.in. w zakładzie w Mrągowie instalację do produkcji serów dojrzewających o mocy produkcyjnej 1 mln litrów mleka dziennie. Natomiast w zakładzie w Grajewie Mlekpol planuje montaż instalacji do konfekcjonowania serów.

SM MLEKPOL to największa polska spółdzielnia mleczarska, w której skład wchodzi sześć zakładów przetwórczych w: Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Augustowie i Zambrowie. Jest producentem popularnych i cenionych na rynku marek: “łaciate” oraz “Milko”. MLEKPOL znajduje się na 39 pozycji w rankingu najcenniejszych prywatnych firm działajacych w Polsce opublikowanej przez “Businessman Magazine”, natomiast marka “łaciate” znalazła się na 12 pozycji w gronie stu polskich najbardziej cenionych marek w rankingu opracowanym przez Pentor.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę