Szeptel w II kwartale zarobił 212 tys zł
Operator telekomunikacyjny SZEPTEL S.A. konsekwentnie realizuje swoje plany związane z pozyskiwaniem nowych źródeł przychodów spółki. Od początku 2004 roku przychód stale notuje tendencję wzrostową z 5,5 mln PLN w I kwartale 2004 roku do 6,47 mln PLN w II kwartale 2004 roku. Oznacza to wzrost przychodów o 17,6 %. W stosunku do II kwartału 2003 roku, przychód zwiększył się o 39,1%, kiedy wyniósł 4,65 mln PLN.
W ramach zrealizowanych działań, PT SZEPTEL zanotowało (drugi kwartał z rzędu) pozytywny wynik netto na poziomie 0,21 mln PLN w II kwartale 2004. Stanowi to poprawę wyniku o 1,43 mln PLN w stosunku do wyniku w II kwartale 2003 (strata -1,22 mln PLN).
Głównymi nowymi źródłami przychodów w II kwartale 2004 roku dla operatora stały się rozwój linii produktowych i usług telekomunikacyjnych, usługi głosowe Premium Rate, usługi SMS Premium Rate oraz usługi Call Center.
Spółka rozpoczęła pierwszy etap budowy Call Center w Szepietowie, które pozwoli na realizację strategii ekspansji usług na rynki zewnętrzne.
Działalność SZEPTEL SA na rynku zagranicznym polega na wdrażaniu, koordynacji i nadzoru projektów realizowanych merytorycznie w oparciu o własną infrastrukturę przez klientów zewnętrznych z wykorzystaniem telekomunikacyjnych usług dodanych obsługiwanych przez lokalnych czeskich i słowackich partnerów telekomunikacyjnych. Wartość usług już zrealizowanych przez SZEPTEL S.A. na rynku czeskim wynosi 100 tys. Euro.
W realizacji projektu SZEPTEL S.A. posłuży się m.in nowo budowanym w Szepietowie Multilanguage Contact Center, które będzie składać się z 50 stanowisk obsługiwanych (na zmianę) przez 100 pracowników. Docelowo, spółka planuje rozbudowę Call Center do 200 stanowisk obsługiwanych przez ok. 450 pracowników. Realizując inwestycję w rozbudowę Call Center spółka korzystać będzie ze środków własnych i obecnej infrastruktury (dzierżawa, leasing). Rozbudowana Contact Center pozwoli na podpisanie kolejnych umów i realizację projektów na rynkach np. Niemiec, Austrii oraz USA, gdzie prowadzone są obecnie rozmowy dotyczące współpracy. Jest to realizacja przyjętej przez operatora strategii budowy i integracji rozwiązań w zakresie usług dodanych z wykorzystaniem potencjału krajowych klientów, którzy są zainteresowani realizacją usług dodanych poza granicami kraju jako elementu wprowadzanego do swoich projektów.
Bardzo ważnym elementem strategii jest kontynuacja polityki restrukturyzacji i ograniczania kosztów własnych firmy. W II kwartale przeprowadzono z sukcesem emisję akcji J. W jej wyniku na konto Spółki wpłynęło 10 mln PLN, które Spółka zamierza przeznaczyć na spłatę swojego zadłużenia.
W II kwartale 2004 roku, Zarząd kontynuował działania zmierzające do maksymalizacji możliwych do uzyskania przychodów z już istniejącej sieci telekomunikacyjnej posiadanej przez Spółkę oraz optymalizacji działań i kosztów w pracy lokalnej sieci telefonicznej. Zarząd podjął działania mające na celu unowocześnienie infrastruktury komutacyjnej do wymogów nowoczesnych usług oraz porządkujące infrastrukturę i pozwalające na wprowadzenie systemowych rozwiązań pro-sprzedażowych w zakresie podstawowych usług telekomunikacyjnych w rejonie działania firmy /paszportyzacja sieci/. SZEPTEL SA podjął ponadto działania przygotowujące infrastrukturę telekomunikacyjną Spółki do systemowego rozszerzenia rejonów działania o Strefy Numeracyjne SN 85 /Białystok/ i SN 22 /Warszawa/ w zakresie rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych abonentom biznesowym i indywidualnym w tych strefach. SZEPTEL SA uzyskał od URTiP zakresy niezbędnej numeracji, które uzupełnią dotychczas posiadane w zakresie wprowadzania zarówno nowych usług, jak i podłączania nowych abonentów.
W najbliższej przyszłości SZEPTEL SA zamierza zawrzeć nową umowę o połączeniu Sieci z TPSA. Nie mniej jednak uruchomiono punkty styku sieci i wymianę ruchu z większością funkcjonujących na rynku Operatorów Telekomunikacyjnych.