Barbara Kubiak
sopran
Już w czasie studiów zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu partią Pierwszej Damy w Czarodziejskim flecie Mozarta (1986). Od 1987 roku jest na stałe związana z tą sceną operową. Od 1994 roku pozostaje pod opieką wokalną profesora Andre Orlovitza z Kopenhagi. W czasie pobytu poznańskiego Teatru Wielkiego w Brukseli (1995) odniosła wielki sukces wykonując tytułową partię w Aidzie Verdiego. Współpracuje z Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Dolnośląską we Wrocławiu i Opera Bałtycką w Gdańsku. Z zespołami tych scen operowych artystka wyjeżdżała na liczne występy gościnne, m.in. do Holandii, Belgii i Wielkiej Brytanii, gdzie prezentowała się tamtejszej publiczności w repertuarze Verdiowskim (Aida, Abigail w Nabucco, Leonora w Trubadurze) i Puccinowskim (Madama Butterfly, Tosca).
W swoim repertuarze ma najpiękniejsze partie z oper Verdiego (Abigail w Nabucco, Leonora w Trubadurze, Leonora w Mocy przeznaczenia, tytułowa rola w Aidzie), Pucciniego (Mimi w Cyganerii, Liu w Turandot, Cho-Cho-San w Madama Butterfly, tytułowa Tosca), Moniuszki (tytułowe partie w Hrabinie i Halce), Mozarta (I Dama, Pamina w Czarodziejskim flecie, Hrabina w Weselu Figara) oraz m.in. Requiem Verdiego, War Requiem Brittena, IX Symfonię Beethovena, IV i VII Symfonię Mahlera, II i III Symfonię Góreckiego oraz Angelus Kilara. Wraz z chórem Polskie Słowiki oraz orkiestrą Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Wojciecha A. Kroloppa nagrała na CD Stabat Mater Szymanowskiego, a z zespołem Opery Wrocławskiej - opery Verdiego Nabucco i Trubadur (płyta oraz wideokaseta z realizacją Trubadura w formie wielkiego widowiska zostały nominowane do nagrody Fryderyka - nagrody polskiego przemysłu fonograficznego).
W swoim repertuarze ma najpiękniejsze partie z oper Verdiego (Abigail w Nabucco, Leonora w Trubadurze, Leonora w Mocy przeznaczenia, tytułowa rola w Aidzie), Pucciniego (Mimi w Cyganerii, Liu w Turandot, Cho-Cho-San w Madama Butterfly, tytułowa Tosca), Moniuszki (tytułowe partie w Hrabinie i Halce), Mozarta (I Dama, Pamina w Czarodziejskim flecie, Hrabina w Weselu Figara) oraz m.in. Requiem Verdiego, War Requiem Brittena, IX Symfonię Beethovena, IV i VII Symfonię Mahlera, II i III Symfonię Góreckiego oraz Angelus Kilara. Wraz z chórem Polskie Słowiki oraz orkiestrą Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Wojciecha A. Kroloppa nagrała na CD Stabat Mater Szymanowskiego, a z zespołem Opery Wrocławskiej - opery Verdiego Nabucco i Trubadur (płyta oraz wideokaseta z realizacją Trubadura w formie wielkiego widowiska zostały nominowane do nagrody Fryderyka - nagrody polskiego przemysłu fonograficznego).