Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
wewnątrz szkolny system oceniania... |
Jestem uczniem jednego z łomżyńskich liceów, w tym roku czeka mnie matura--egzamin dojrzałości któremu powinien być podporządkowany cały rok szkolny. I tak by było gdyby nie pare problemów z tym związanych. Otóż na początku grudnia zostaliśmy poinformowani o nowym systemie oceniania. Teraz, wg. tego systemu oceną na semsestr jest średnia wszystkich ocen. Osoba, której średnia przekracza polowe danej oceny(np. 2,5) ma szanse na poprawe musi wyrazić chęć do napisania egzaminu na daną ocene ułożony przez nauczycieli naszego liceum, egzaminy ze wszystkich przedmiotów odbywają się jednego dnia. Wydaje się sprawiedliwe.....Jednak, czy ocena z prazy klasowej może mieć taką samą wartość jak ocena za brak podręcznika czy też brak pracy domowej?? Mamy wyrazić swoją chęć napisania egzaminu do czwartku (dziś jest wtorek), ale maja jeszcze dojsc nam jeszcze oceny i może to komuś wpłynąć na średnią i będzie mógł się np.poprawiać , albo już nie będzie musiał. Najlepsze jednak jest to, że uczeń pisząc egzamin poprawkowy z 3 na 4 jak napisze go na 2 to jego oceną końcową jest 2:) I teraz uczeń, ltóry w tym roku ma mature zamiast się do niej przygotować musi zawracać sobie głowe innymi przedmiotami, gdyż zawsze było tak, że nauczyciel starał sie pomódz uczniowi w maturalnej klasie i go nie krzywdził a teraz już nic nie da sie zrobić. Apeluje do odpowiednich ludzi, którzy mają wpływ na ten system o zainteresowanie się to sprawą bo to tylko może przynieść negatywne skutki.... Pozdrawiam
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: wewnątrz szkolny system oceniania... |