sobota, 06 czerwca 2020 napisz DONOS@
Forum ogólne

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Witam ,czy na Dmowskiego budują już tory na kolej krajową czy coś innego ,np drogę?
A SZ.P.Prezydent Łomży już podjął decyzję za Łomżyniaków,że kolei w Łomży już nie może być i nie będzie ? Dziwne,że tam trwają jakieś intensywne prace budowlane,jak by ktoś chciał zablokować budowę kolei ? Nie wiem ,może potem będziemy postawieni przed faktami dokonanymi i nikt nie bedzie chcial niszczyc tego ,co zbudowano .
Może dziennikarze popytają pana Prezydenta .Dziękuję.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Plany CPK rząd PiSu przedstawił dopiero na jesieni 2019r. ,
Urząd Miasta Łomża nie miał nawet możliwości i prawa wiedzieć co i jak .
A taką drogę projektuje się dużo wcześniej , jak i zabezpiecza środki na finansowanie inwestycji.
Po za tym , budowa tej linii może potrwać i dekadę , zanim to ruszy a i do końca nie wiadomo, jaki będzie wariant wybrany, więc Ratusz działa na razie wg swoich planów.

Co prawda , nie jestem sympatykiem PiS,
ale pomysł CPK mi się podoba, może nie sam Port Lotniczy Solidarność, ale szczególnie te \"szprychy\" kolejowe.
Są unijne fundusze strukturalne - rozwojowe, Unia, propaguje rozwój sieci połączeń kolejowych w Polsce, jak i w całej Europie. Wcześniej czy późnej, ale ta kolej będzie. Nowych autostrad już raczej nie będzie się budować a Unijna kasa , choćby i z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko musi być jakoś wydana.
Nawiasem pisząc, to rząd ma już problemy z wydaniem przyznanych funduszy, a zbliża się nowy budżet i nowa kasa z perspektywy unijnej na lata 2021-2027.

... a dofinansowania unijne to MILIARDY EURO DLA POLSKI na inwestycje kolejowe, nowe połączenia.

DOFINANSOWANIE UNIJNE SIĘGA 2/3 CAŁOŚCI INWESTYCJI tj. ok. 60-70%
DLACZEGO POLSKA MA Z TEGO NIE SKORZYSTAĆ ?

ps:
więcej info pod linkiem :
https://4lomza.pl/forum/read.php?f=2&i=812157&t=812157

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Dziękuję za odpowiedź.
Pragnę jednak zaznaczyć,że teren pozostawiony na Dmowskiego pod kolej przelotową w Łomży był zarezerwowany kilkadziesiąt lat wstecz,jeśli się nie mylę ? Więc argument,że programiści planu zagospodarowania wcześniej zaplanowali tam budowe drogi jest chybiony.
Myślę jednak ,że wlodarze miasta bardzo,ale to bardzo źle i nierozstropnie postąpili i te działania mogą być teraz przeszkodą w planowaniu i w realizacji normalnej kolei w Łomży,a co za tym idzie po prostu rozwoju miasta w przyszłości.I nie tylko rozwoju,ale także bezpiecznej komunikacji z miastem
Moim skromnym zdaniem prace aktualnie tam prowadzone powinny być natychmiast przerwane i powinno być dalej cierpliwe oczekiwanie na decyzje odnośnie planowanej kolei.
Łomża miała w planach mieć kolej i teraz ktoś może te plany zniszczyć.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Osobiście jestem za koleją i dworcem w centrum Łomży.
Przypominam : rezerwę kolejową, władze miasta zlikwidowały w latach 2006 – 2008 . No, ale i tak jest tam dużo wolnego terenu i mało ewentualnych obiektów do wykupu i wyburzenia. Po za tym i tak ZA WSZYSTKO ZAPŁACI KOLEJ I TO W WYSOKOŚCI 2/3 Z FUNDUSZY UNIJNYCH.
Miasto może tylko na wszystkim skorzystać.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

ponadto miasto ma DŁUGI ;] w miescie nie ma turystów i możliwosci turystyki ;] ale jeb, bo 2/3 funduszy unijnych ...

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

... @ ByleJaki
czy ty potrafisz czytać tekst ze zrozumieniem ?

... a co mają do sprawy długi miasta skoro ZA WSZYSTKO ZAPŁACI KOLEJ I TO W WYSOKOŚCI 2/3 Z FUNDUSZY UNIJNYCH. tzn. miasto NIC do tej puli nie musi dokładać, a jeszcze i na tym skorzysta !

Nie ma turystów i nie musi być. Kolej ma służyć mieszkańcom i ułatwić im komunikację z całą Polską, przez Stolicę i ... na świat.
Do tego wszyscy potencjalni inwestorzy zawsze pytają o połączenie kolejowe i jest to atutem wielu inwestycji.
Z linii kolejowej będą korzystać mieszkańcy m.in. Kolna, Piszu, Giżycka jaki i turyści z Warszawy, Ostrołęki i Łomży.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Do czasu ustalenia przebiegu trasy kolejowej wykonać tylko prace porządkowe i nie wykonywać żadnej drogi.Niech się wypowie UM.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

O reaktywacji kolei w Łomży słyszę od czasu likwidacji przewozów pasażerskich czyli od 1993 roku.... i pewnie będę słyszeć przez kolejne ponad dwadzieścia lat. Budujcie drogę i parkingi przy Dmowskiego.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

To mozna by i nie remontować Sikorskiego, Wojska Polskiego, Nowogrodzkiej itd. Bo ma byc kolej...Na chwile obecna nie ma konkretów ze tu w tym miejscu beda tory. A moze wcale pojdzie pod ziemia, jak w Stolicy?? A moze wiaduktami i nasypem??? Na razie to same gdybania...

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Wcześniej były różne plany i pomysły, ale nie było na to kasy.
Teraz jest realna perspektywa źródeł finansowania inwestycji ,
Unia ma kasę na taki program, do tego , jak da 60-70% całości , to dlaczego Polska miałaby nie skorzystać .
Pieniądze na budowę linii kolejowych do CPK,
PiS chce zleżeć unijnym programie \"Łącząc Europę\".
Spółka CPK liczy m.in. na CEF – unijny program wspierający rozwój sieci transportowej na kontynencie.
CEF Transport zakłada wsparcie rozbudowy szlaków drogowych, kolejowych i lotniczych, terminali drogowo-kolejowych, w tym stworzenie nowoczesnych sieci szybkich kolei czy budowę dogodnych połączeń kolejowych między portami lotniczymi a miastami.

Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko nowy Port Lotniczy Solidarność ,
to także inwestycje kolejowe: budowa węzła przy lotnisku, a także 1600 km nowych sieci połączeń między CPK i Warszawą a średnimi i dużymi polskimi miastami. tzw. szprychy . A jedna z nich właśnie prowadzi z Warszawy , przez ŁOMŻĘ, do Giżycka. Spodziewany koszt całej inwestycji to ok. 35 mld zł. Jednym z potencjalnych źródeł finansowania jest właśnie CEF.

... i tu ciekawostka :
Na na zakup 32 samolotów F-35A , Polska wyda ponad 17,5 mld złotych.
Więc co to jest za obciążenie budżetu krajowego , wkładem własnym na budowę CPK np. sumą ok. 14 mld. zł tj. ok. 40% z ogólnej wartości 35 mld.zł - resztę tj. 60% ok. 21 mld.zł daje Unia .


Kolej ta na MILION PROCENT powstanie, wcześniej czy później. Nie wiadomo tylko ile czasu to potrwa.
PiS stawia sobie za cel, by CPK był gotowy w 2027 r. w co osobiście nie wierzę ale już 2030 -2032 - to jest realne.
Już sprawy ruszyły z miejsca , w najbliższych miesiącach ma rozpocząć się procedura dobrowolnego wykupu gruntów pod Centralny Port Komunikacyjny.
Po za tym jest to sztandarowy projekt PiSu i raczej nie mogą w tym przypadku dać tyłów.
Jakby nie patrzyć, to kończy się okres dobrej koniunktury na światowych rynkach i dużymi krokami zbliża się kryzys. Kryzys, który dotknie wiele gospodarek w tym i Polskę. Żeby zapobiec i maksymalnie zminimalizować skutki, ratunkiem np. jest duża inwestycja, która napędzi gospodarkę. Inwestycja, która da pracę setkom firm i kooperantów, tym samym tysiącom Polaków . Potrzeba dużo surowców i materiałów budowlanych, jak i żelaza czy stali . ( zapewniony na lata zbyt producentom, hutom itp... ) . Jest szansa na rozwój branży kolejarskiej , choćby zwiększenie np. krajowej produkcji taboru kolejowego ( potrzebne będą nowe składy, lokomotywy i wagony ).
Tym bardziej , że inwestycję tą, ma w znacznej części tj. ok. 60-70% wartości całości, sfinansować Unia Europejska z funduszy strukturalnych.
NO TO TYLKO BRAĆ KASĘ I ROBIĆ , nie ma co się zastanawiać. Bez tej inwestycji w zbliżającym się trudnym okresie , sytuacja gospodarcza kraju może popaść w kłopoty, ba , jak nie krach, to choćby i stagnacja.

I tu trzeba pamiętać , że kończy się boom na autostrady wg planów rządu na razie nie będzie się budować nowych, dokończymy tylko te , które są w trakcie realizacji. Autostrady się skończą - a moce przerobowe pozostaną .
No to wykonawcy mogą przejść na tory , a i nie tylko, bo będzie i dużo pracy w infrastrukturę ; wiadukty, estakady , węzły , przebudowa ulic, skrzyżowań itp... w miastach i w terenie.



ps:
Co do budowy drogi na Dmowskiego,
po zaniechaniu tj. odejściu w latach 2006-2008 od koncepcji rezerwy kolejowej,
miejscy planiści mieli prawo coś tam kombinować , nie znam dokładnie tematu, ale choćby i np. robić plan tej drogi w 2015r nie znając projektu CPK - I NIE BRONIĘ TU RATUSZA !

JEDNAK W OBECNEJ SYTUACJI , ZGODZĘ SIĘ Z PRZEDMÓWCAMI - WSTRZYMAĆ PRACE, UPORZĄDKOWAĆ TYLKO TEREN
I POCZEKAĆ DWA/TRZY LATA NA KONKRETNY, ZATWIERDZONY PLAN PRZEBIEGU LINII KOLEJOWEJ PRZEZ ŁOMŻĘ.

i ... po co pisać bzdury, wypowiadać się, jak ktoś nie zada sobie nawet odrobiny trudu, by zapoznać się z tematem CPK ?

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

pisanie i czekanie na kolej w lomzy to jak pisanie o zaludnieniu marsa. Nasze panstwo jest tak dobrze zorganizowane ze obwodnice lomzy buduje sie tutaj ok 15 lat i jeszcze szpadla nie wbili...

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Najpierw zastanów się , a później pisz ... bo nie było kasy na obwodnicę, jak i różne środowiska walczyły o różny przebieg VIABALTICA , a obwodnica to element tej trasy.

- i jakie ty 15 lat wstecz , miałeś już chociażby plany koncepcyjne takowej obwodnicy, czy w ogóle ktoś o tym wtedy już myślał ?

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Unia pewnie niedługo odetnie nas od większości środków finansowych. I co z koleją?

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Co niektórzy zabierają głos nie znając tematu.Przebiegiem przez Łomżę Via Baltica kilkanaście lat sprzeciwiał się Białystok PO ,lewica na czele z Cimoszewiczem ponieważ bonzowie wykupili działki po trasie B-stok -Grajewo -Augustów i myśleli że się obłowią a tu nici .Dopiero PiS ruszył Brukselę i odrzucono wariant przez B-stok a zatwierdzono przez Łomżę. Kolej na pewno tak jak obwodnica będzie budowana a jak zacznie się budowa to trzeba przebudować drogi,ulice dostosowując do infrastruktury kolejowej. Do czasu rozpoczęcia w rejonie zaplanowanym na kolej nie powinno się nic robić .Póżniej unia zapłaci .

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

... a zapomniałeś jak kilku posłów z PiSu blokowało Via Baltica przez Łomżę i forsowało wariant białostocki ?
To rząd PO zmienił przebieg trasy tak, by Via Baltica prowadziła przez Łomżę, a nie Białystok !!!

Krótkie kalendarium ViaBaltica

1993 r.

rząd sprzeciwia się połączeniu Litwy z Polską trasą przez Białystok. Woli Łomżę

1997 r.

rząd SLD decyduje, że trasa będzie jednak wiodła przez Białystok

2006 r.

Ekolodzy proszą prezydenta Lecha Kaczyńskiego, by Via Baltica nie naruszała Doliny Rospudy

2007 r.

W 2007roku, rząd koalicyjny pod wodzą PiS lobbował na rzecz Via Baltica przez Białystok wbrew głosom fachowców, ekologów i wbrew logice.

... a ta znienawidzona w Łomży Unia Europejska, nalegała i forsowała wariant łomżyński !!!!!!!!!

Parlament Europejski apeluje do rządu o zmianę przebiegu trasy tak, by nie szła przez Białystok i dolinę Rospudy

2009 r.

rząd PO zmienia rozporządzenie – Via Baltica ma przebiegać przez nową drogę S61, czyli przez Łomżę


2016 r.

PiS deklaruje, że do końca 2020 r. polski odcinek Via Baltica zostanie ukończony


Tak prawdę mówiąc to Białystok zawsze blokował tą inwestycję.
W końcu szybko wybudował swoją trasę do Warszawy i wtedy odpuścił. Łomża zawsze miała słaby PR w sprawie drogi , a przy okazji słabych posłów. Tak to trwało przez lata. Jedynie UE czegoś się domagała i czasem blokowała zapędy politykierów.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

11 marca 2009 r

Poseł PiS Krzysztof Jurgiel, pomysłodawca zbiórki podpisów pod apelem, poinformował, 11 marca 2009 r , na konferencji prasowej w Białymstoku, że powstał Społeczny Komitet na Rzecz Utrzymania Przebiegu Trasy \\\"Via Baltica\\\" przez Białystok. Od soboty komitet będzie prowadził zbiórkę podpisów pod apelem w tej sprawie, który zostanie skierowany do rządu.

Jurgiel uzasadniał, że taki przebieg trasy został wprowadzony do strategii rozwoju województwa podlaskiego jako jedna z głównych szans rozwoju regionu. Ma być też szansą rozwojową województw lubelskiego i podkarpackiego. \\\"W przypadku przebiegu przez Łomżę trasa znalazłaby się poza europejskim korytarzem transportowym\\\" - uważa poseł PiS.

____________

O ile pamiętam, to głosy o Via Baltica przez Białystok pojawiały się ze strony PiS i za ich rządów zmieniono wariat przebiegu na białostocki. Wokół sprawy przewija się nazwisko posła Zielińskiego, który protestował gdy przywrócono wariant łomżyński. wystarczy poszukać w sieci.

_____________________________
http://www.4lomza.pl/index.php?wiad=23141

październik 2010 rok !!!!!

Nie chcą aby Via Baltica biegła przez Łomżę?

Grupa „białostockich” posłów PiS chce ponownie zmienić przebieg trasy Via Baltica z wariantu łomżyńskiego na białostocki?
Tak wynika z interpelacji z jaką sześciu posłów partii wstąpiło do premiera. W podsumowaniu postulują poddanie „ocenie pod względem funkcjonalnym i ekonomicznym przez niezależnych ekspertów układu drogowego w woj. podlaskim” jaki powstał po zmianie jesienią ubiegłego roku rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, które wytycza S61 czyli Via Baltica przez Łomżę.

Interpelacja pod którą podpisali się:

Jacek Bogucki,
Kazimierz Gwiazdowski,
Krzysztof Jurgiel,
Mariusz Kamiński,
Krzysztof Tołwiński
Jarosław Zieliński


zgodnie z tytułem jest „w sprawie perspektyw budowy dróg ekspresowych w woj. podlaskim wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 20 października 2009 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych”. Czytając jej treść, odnosi się nieodparte wrażenie, że chyba jednak nie chodzi o terminy budowy dróg. Wątpliwości rozwiewają pytania jakie posłowie stawiają na koniec premierowi. Tylko jedno z nich – trzecie – dotyczy ewentualnych terminów budowy dróg, a dwa wcześniejsze jednoznacznie wskazują, że posłowie chcieliby zmiany przebiegu Via Baltica. Oto te pytania:
1. Czy nie należałoby poddać ocenie pod względem funkcjonalnym i ekonomicznym przez niezależnych ekspertów układu drogowego w woj. podlaskim przyjętego w zmienionym rozporządzeniu w odniesieniu do poprzedniej wersji?
2. Czy 6 mld zł (jak piszą to dane GDDiA oddz. Białystok – dop.red.) stanowiących wyższe koszty budowy dróg wg zmienionej wersji rozporządzenia nie warto byłoby przeznaczyć na inne cele?
3. Czy realne jest wybudowanie dróg ekspresowych S-19 i S-61 w woj. podlaskim wg zmienionego rozporządzenia (Dz. U. Nr 187, poz. 1446), a jeżeli tak, to w jakich terminach?

W odpowiedzi na tę interpelację Radosław Stępień - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury przypomina, że wprowadzone w układzie drogowym zmiany (zwłaszcza przebieg Via Baltica z wariantu białostockiego na łomżyński) był wynikiem dokonanej przez niezależnych ekspertów analizy.
- Wyniki raportu wskazały jako najkorzystniejszy wariant 42, przebiegający po śladzie: Budzisko – Suwałki – Raczki – Ełk – Szczuczyn – Stawiski – Łomża – Ostrów Mazowiecka – Wyszków – Radzymin – Warszawa – przypomina wiceminister. - Jednocześnie należy wskazać, że kryterium ekonomiczne, zwłaszcza od czasu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej nie jest jedynym, ani też
decydującym kryterium wyboru we wszelkiego rodzaju przedsięwzięciach. Dotyczy to wszystkich przygotowywanych i realizowanych projektów.
Odnosząc się do kwestii realności wybudowania dróg ekspresowych m.in. S61 minister Stępień podkreśla, że „GDDKiA prowadzi obecnie prace przygotowawcze, których celem jest opracowanie dokumentacji technicznej oraz uzyskanie wszystkich decyzji i opinii wymaganych przepisami prawa” (…) i że „realizacja przedmiotowych dróg (S19 i S61 – dop.red.) będzie stanowiła jedno z priorytetowych zadań przy wykorzystaniu środków w ramach kolejnej perspektywy finansowej” czyli w latach 2014-2020.
160812043547.png


TAK TO PiS RZUCAŁ KŁODY POD NOGI RZĄDOWI PO , PRZY PRACACH ZWIĄZANYCH Z PRZEBIEGIEM VIA BALTICA PRZEZ ŁOMŻĘ !

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Kto tymi szprychami będzie jeżdził? no chyba że młodzież w jedną stronę bo jak na razie to i te kilka autobusów nie mają kogo wozić.



Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Jakie finansowanie unijne??? jak niedłgo nas z tej juni wyp....olą z hukiem, póżniej przyjdą niemcy i resztę zaorają. Umowy to umowy



Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

No piszę o tym od rana, że niedługo nas z tej UE usuną lub w najlepszym wypadku obetną fundusze i zobaczymy kolej jak świnia niebo.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

022 mysle ze powinenes sie mocno rozpedzic i uderzyc glowa w mur moze wtedy tryby zaczna dzialac w glowie tak jak nalezy. Kasy nie bylo? tak wazna trasa nie tylko dla Polskiego transportu ale i miedzynarodowego i sugerujesz ze kasa na kolej sie znajda? w tym chorym kraju nie ma kasy na szpitale edukacje a znajda sie na tory trzeciej kategorii? Planowac to mozna sobie patykiem na wodzie bo tyle wyjdzie z tych planow. Nie bede sie sprzeczal ile czasu politycy walcza z via baltica czy to 10 czy 15 lat jest to zdecydowanie za dlugo obecnie tez kazdy odcinek jest juz robiony oprocz obwodnicy Łomży bo ciezko wybrac tu konkretnego i dobrego wykonawce. Wszyscy sie obudza z reka w nocniku a łomża bedzie na swieczniku ze cala trasa zrobiona tylko nasza obwodnica w lesie.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Druga sprawa gdzie ta koleja jechac? do warszawy przez ostroleke? ile to wyjdzie 2 godziny? czy moze wiecej? autem obecnie wychodzi nieco ponad godzinke przy zalozeniu ze wiekszosc z nas ma auta no ciekawa opcja robic PKP moze jeszcze trzeba zrobic konsultacje o metro w łomży a potem o kosmodromy...

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

@ artaras , tego baranka o ścianę to pewne ty już nie raz przećwiczyłeś, skoro piszesz takie bzdury :)

CPK ... Aż 670 km linii ma pozwolić rozwinąć pociągom prędkość 250 km/h i więcej, 740 km umożliwi przejazd z prędkościami od 200 do 250 km/h, a 190 km umożliwi prędkość maksymalną 160 km/h. 1100 km mają stanowić linie dwutorowe, a 500 km - jednotorowe.
Przy średniej 160 km/h. do Warszawy ok. 1 godz. 20 minut .

Są inwalidzi, ludzie starsi czy młodzi i są w kwiecie wieku , a na tyle biedni, że ... nie każdy ma własny samochód czy i prawo jazdy !

Piszesz : ... \"obecnie tez kazdy odcinek jest juz robiony oprocz obwodnicy Łomży bo ciezko wybrac tu konkretnego i dobrego wykonawce. Wszyscy sie obudza z reka w nocniku a łomża bedzie na swieczniku ze cala trasa zrobiona tylko nasza obwodnica w lesie.\"
- i o czym ma to niby świadczyć , co to niby za przykład ,
twierdzisz, że kolej w Łomży nie będzie, bo tylko my w całej Polsce mamy problemy z wykonawcami ? wszędzie jakoś idzie a tylko u nas nie :))))
Co to za argument ?

Piszesz : ... \" w tym chorym kraju nie ma kasy na szpitale edukacje a znajda sie na tory trzeciej kategorii? Planowac to mozna sobie patykiem na wodzie bo tyle wyjdzie z tych planow\"

- to zanim zaczniesz się głupio mądrzyć , poczytaj na temat projektu pod nazwą CPK ,
oraz o unijnym programie \"Łącząc Europę\" i o CEF Transport
– unijnym programie wspierającym rozwój sieci transportowej na kontynencie,
a dowiesz się o źródłach finansowani tej inwestycji.

___________________

Możesz i sobie poczytać ile to kasy Polska JUŻ dostała od Unii , z różnych programów pomocowych - z KONKRETNYM PRZEZNACZENIEM NA POLSKIE KOLEJE - w latach 2014-2020.

W większości na wszystko kasę da znienawidzona Unia, która propaguje rozwój sieci połączeń kolejowych w Polsce, jak i w całej Europie. Wcześniej czy późnej, ale ta kolej będzie. Nowych autostrad już raczej nie będzie się budować a Unijna kasa , choćby i z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko musi być jakoś wydana.
Nawiasem pisząc, to rząd ma już problemy z wydaniem przyznanych funduszy, a zbliża się nowy budżet i nowa kasa z perspektywy unijnej na lata 2021-2027.

W obecnej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 inwestycje kolejowe wspierane są z trzech źródeł:
- instrumentu Łącząc Europę – ponad 3,5 miliardów euro,
- Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – około 5 miliardów euro,
- regionalnych programów operacyjnych.

\"Między innymi dlatego trwają rozmowy między Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju a Komisją Europejską na temat tzw. fazowania skomplikowanych projektów kolejowych, czyli przeniesienia ich części na kolejną perspektywę finansową UE\\\" – mówi szef resortu inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.



__________
... a tu tak się miała sytuacja jeszcze w 2018roku :

\"Są pieniądze na kolej, ale nie ma jak ich wydać .
Na znaczące przyspieszenie inwestycji w infrastrukturę kolejową nie ma co liczyć. Na przeszkodzie stoją ciągnące się od wielu lat braki w kadrze inżynierskiej i zaległości w dokumentacji geodezyjnej. Z tych powodów po raz kolejny nie wykorzystamy unijnych pieniędzy na modernizację linii kolejowych.
Inwestycje w infrastrukturę kolejową
W obecnym budżecie unijnym, rozpisanym na lata 2014-2020, wydatki na rozbudowę i modernizację linii kolejowych do 2023 r. (koszty muszą być rozliczone własnie do końca 2023 roku) mają wynieść ponad 66 mld zł, z czego dofinansowanie z funduszy UE ma stanowić ponad 40 mld zł. Z wydaniem tej kwoty mogą być problemy.\"

Umiesz czytać : wydatki na rozbudowę i modernizację linii kolejowych do 2023 r. (koszty muszą być rozliczone właśnie do końca 2023 roku) ... 66 mld zł, z czego dofinansowanie z funduszy UE ma stanowić ponad 40 mld zł.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

zdejmij rozowe okulary bo bredzisz... siedze w budowlance od ponad 20 lat i wiem jedno idzie to w zlym kierunku moge dac sobie obie rece uciac jak do 2050 powstanie jakakolwiek kolej przez łomże to niewykonalne a robienie konsultacji czy projektowanie patykiem na wodzie to marnotrastwo pieniedzy ktos sobie cos ubzdural i tyle na ten temat. Madrzysz sie i mi piszesz wytyczne predkosci mamy 2020 od ponad 10 lat slysze ze w polsce kolej bedzie lepsza ostatnio wlasnie jechalem i co? dalej sie sra na tory a podroz oprocz miedzy najwiekszymi osrodkami w kraju to meczarnia. Jest w Polsce tyle torow ktore trzeba najpierw naprawic a nie zajmowac sie nowa trasa przez łomże. Jalowa rozmowa z kims kto ma dwa zwoje jak kura a mysli ze jest bystrym inteligentem.
W swoich wyliczeniach zapomniales o przystankach po drodze... chyba ze pociagi z łomży do wawy by jechaly bezposrednio wiozac tych najbardziej potrzebujacych do naszej kochanej stolicy.
I na koniec moze nie kazdy ma kase na auto ale nie przesadzajmy skok motoryzacyjny w ostatnim czasie jest bardzo duzy jak nawet ktos nie ma auta to zna kogos w rodzinie kto podrzuci jak jest potrzeba.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

oj, coś mi się wydaje, że operator kielni \" ekspert siedzący w budowlance\" , mentalnie zatrzymał się w końcówce XX w :)

Teraz są nowe technologie, pociągi szybsze i buduje się już ( oraz modernizuje) tory kolejowe , przystosowane do prędkości 250km?h -
i takie to mają być za 8-10 lat na trasach CPK.

Na tej trasie mogą przecież jeździć krótkie składy pociągów , złożone np. z 4-5-członowych jednostek, wagon przedziałowy , jak i wagonów bezprzedziałowych. W sumie, to na całej trasie przejezdnej w mniej , jak 2 godziny 45 minut - to wystarczy, takie pociągi są nowoczesne i wygodne.


Projekt zakłada , że
planowana maksymalna prędkość projektowa na tej trasie ma wynosić 250 km/h między Ostrołęką a Piszem i 200 km/h między Piszem a Giżyckiem.
Oznacza to, jak podaje ministerstwo -
czas jazdy z Giżycka do Warszawy wyniesie ok. 2 godz. 45 min,
W-wa - Ostrołęka ok. 1 godz. 5 min.
Ostrołęka - Łomża ok. 18 min.



Przystanki : w założeniach projektu jest utworzenie dworców w odległościach minimum 30 km. Nie będzie więc przystanków w małych miejscowościach i wioskach. Postój na dworcu takiego składu trwa ok. 3 min.


cyt @artaras ... \" autem obecnie wychodzi nieco ponad godzinke przy zalozeniu ze wiekszosc z nas ma auta no ciekawa opcja robic PKP moze jeszcze trzeba zrobic konsultacje o metro w łomży a potem o kosmodromy..\"

i
... \" I na koniec moze nie kazdy ma kase na auto ale nie przesadzajmy skok motoryzacyjny w ostatnim czasie jest bardzo duzy jak nawet ktos nie ma auta to zna kogos w rodzinie kto podrzuci jak jest potrzeba.\"
:)))))))))))))))))))))

... no fakt, nie masz auta, lub i nie masz prawa jazdy, choćby i ze względu na wiek czy stan zdrowia - poprosisz kogoś z rodziny i ... weźmie dzień urlopu i zawiezie cię np. do lekarza , szpitala, sanatorium , nawet i kilka razy w roku :)
do tego do szkoły czy na studia , nie mówiąc już o wyskokach kulturalno-turystyczno-sportowych , ktosiek z familii biegiem się zgłosi :)

No, ale kto nie ma dziś min. dwóch aut w rodzinie , mąż jedzie swoim do pracy, a żona swoim np. do Warszawy czy Giżycka może szurnąć :)
Po za tym wszyscy jesteśmy młodzi i sprawni fizycznie, nie ma w społeczeństwie osób zniedołężniałych czy i inwalidów . ( no i młodzież też już w 100tu % zmotoryzowana :)))


ps:
Może to i być turystyczna trasa kolejowa Warszawa - Giżycko. Uważam, że byłby to strzał w dziesiątkę i gwarantowany sukces komercyjny porównywalny z trasami łączącymi stolicę z morzem, czy górami. I nawet jeśli jest tylko cień szansy na powodzenie, to i tak warto pomarzyć.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

@artaras
pisze ;

...\" ostatnio wlasnie jechalem i co? dalej sie sra na tory a podroz oprocz miedzy najwiekszymi osrodkami w kraju to meczarnia.\"
- a co cię zmusiło do jazdy koleją ? nie mogłeś zawołać kogoś z rodziny, by cię zawiózł :)))

... \"do warszawy przez ostroleke? ile to wyjdzie 2 godziny? czy moze wiecej? autem obecnie wychodzi nieco ponad godzinke\"
- nowym CPK wyjdzie 1 godz.20min.
a ty toś szybki i wściekły , autem 150 km zrobisz na tym odcinku w nieco ponad godzinke, to z jaką średnią się poruszasz ? ciśniesz non stop od rogatek Łomży do Stolicy ze 130-140km/h ?

... \"moge dac sobie obie rece uciac jak do 2050 powstanie jakakolwiek kolej przez łomże to niewykonalne\"
- pożyjemy, zobaczymy do czego będziesz się nadawał w tej budowlance po 2032 roku - bez rąk , to chyba będziesz cieciem na budowie :)


No i to prawda ... \"Jalowa rozmowa z kims kto ma dwa zwoje jak kura a mysli ze jest bystrym inteligentem.\" :)

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Czy na Dmowskiego budują drogę zamiast planowanej kolei CPK???

Łomża to zadupna mała mieścina. Ta rezerwa kolejowa była planowana w latach kiedy trasa biec miała po pustych polach a nie między domami ! Gdzie w Łomży jest miejsce na kolej, jak samochodem nie da się zawrócić ! Autorzy z białegostoku niech wypisują te wypociny u siebie.

Odpowiedz na tę wiadomość
 Spis działów  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 


 Logowanie użytkownika
 Imię (nazwa) użytkownika:
 Hasło:
 Pamiętaj mnie:
   
Nie masz konta? - Zarejestruj się
 Nie pamiętasz hasła?
Podaj Twój e-mail albo nazwę użytkownika poniżej a nowe hasło zostanie wysłane na e-mail skojarzony z Twoim profilem.


Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane

Ogłoszenia płatne


Formatowanie tekstu
Za treść wpisów odpowiedzialność ponoszą ich autorzy.
phorum.org
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0