Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
Odetn± mi wodę! |
Ostatnio przeczytałam ogłoszenie SM PERSPEKTYWA, że osobom, które zalegaj± z opłatami za wodę zostan± "zakręcone kurki". Kark mi z nerwów zesztywniał, i krost na całym ciele dostałam, bo wła¶nie zalegam. Ale przecież PERSPEKTYWA zalega mi ze zwrotem nadpłaconych pieniędzy za centralne ogrzewanie. Co prawda nie policzono jeszcze jaka to będzie kwota - tu spółdzielnia się nie spieszy - ale jak wskazuje kilkuletnie do¶wiadczenie całkiem spora. Mam wrażenie, że to jaka¶ paranoja - kredytuję w postaci zawyżonych opłat za centralne spółdzielnię przez cały rok, a w podziękowaniu chc± mi zakręcić wodę. Płotka
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Mi też odetn±..... |
Tylko chyba spółdzielnia nie wie, że nie ma możliwo¶ci innej niż odcięcie wody w całym pionie ;))), bo wstępu do mieszkania własno¶ciowego bez nakazu nie maj±. Ja juz wiem że mam do zwrotu ponad 600 zł za ogrzewanie i nie płacę ani czynszu ani wody. Pan Prezes twierdzi że nie ma technicznej możliwo¶ci szybszego (4-5 miesięcy) rozliczenia zwrotu nadpłaty za ogrzewanie - LUDZIE PRZECIEŻ TO CZASY TECHNIKI A NIE LICZYDEŁ!!! Przecież to Spółdzielnia wybierała firmę "opiekuj±c± się" rozliczaniem ogrzewania i wiedziała jakie będ± terminy rozliczenia.... niech nie nażekaja tylko zmieni± system na lepszy. Mieszkańcy dostaj± wyniki odczytu i widz± że będzie zwrot więc automatycznie przestaja płacić. Gdyby zwrot był rozliczany w ci±gu miesi±ca to problemu by nie było......... a może byłby większy bo trzeba by było zwrócić w gotówce mieszkańcom ich pieni±dze lub trzymać u siebie i płacić odsetki ;) - Pomarzyć można.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Odetn± mi wodę! |
„Płotka” , „Marcell” Wiadomym jest w znakomitej większo¶ci Członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „perspektywa”, że coroczne rozliczenie zużycia centralnego ogrzewania w oparciu o zainstalowane podzielniki kosztów obejmuje okres od 01 wrze¶nia do 31 sierpnia. W zwi±zku z powyższym wnoszone s± przez Członków spółdzielni przez 12 miesięcy obejmuj±cy wyżej wymieniony okres zaliczki na poczet centralnego ogrzewania. Dlatego też nie ma technicznej możliwo¶ci okre¶lenia wysoko¶ci nadpłaty b±dĽ tez nie dopłaty na poszczególnych budynkach, a tym samym mieszkaniach bez zbilansowania kosztów poniesionych i wniesionych przedpłat. Różnica pomiędzy tymi wielko¶ciami oraz odczyty z podzielników kosztów pozwalaj± na ostateczne rozliczenie danego mieszkania. Przyjęty system rozliczenia kosztów ogrzewania jest dobry i nie ma potrzeby go zmieniać. Nikt również nie narzeka na firmę rozliczaj±c±. Musi go jednak zrozumieć nie u¶wiadomiona czę¶ć mieszkańców - między innymi „Płotka” i „Marcell”. Może się wydawać osobom nie zorientowanym w temacie, że w okresie letnim nie ponosimy kosztów ponieważ budynki nie s± ogrzewane. Otóż nie, ponieważ zgodnie z ustaw± Prawo energetyczne - od 01 stycznia 2000 roku obowi±zuje taryfa dwuczłonowa przy której odbiorca energii ponosi w ci±gu roku opłaty: roczn± opłatę stał± za zamówion± moc pobieran± w 12 ratach, opłatę zmienn± za pobrana energię ciepln± w miesięcznym okresie rozliczeniowym, opłatę abonamentow± za liczbę przył±czy pobieran± w każdym miesi±cu, opłatę za no¶nik ciepła pobieran± w każdym miesi±cu, w którym został dostarczony, opłatę za usługi przesyłowe pobieran± w 12 ratach miesięcznych. Z naszych analiz wynika, że w okresie od paĽdziernika 1996 roku , gdy cena wynosiła 24,94 zł/GJ, do lutego 2002 roku - 45,01 zł/GJ, dostawca energii cieplnej tj. MPEC Łomża podniósł cenę o blisko 80%. Natomiast Członkowie naszej spółdzielni od marca 1997 roku wnosz± niezmienn± przedpłatę na poczet centralnego ogrzewania, która wynosi 1,97 zł/m2 powierzchni użytkowej mieszkania. Wprowadzenie taryfy dwuczłonowej, coroczna podwyżka energii cieplej oraz wielko¶ć zużycia ze względu na warunki zewnętrzne w okresie jesienno - zimowym powoduj± corocznie zmniejszanie się wysoko¶ci „zwrotów”. Warto¶ć „kreski” odczytanej w 1997 roku nie jest równa „kresce” odczytanej w roku bież±cym. Należy w tym miejscu przypomnieć, że opomiarowanie zasobów sze¶ć lat temu spowodowało, że w kieszeniach Członków naszej spółdzielni zostało 12.168.158,05 złotego. Na uzyskanie takich wyników złożyło się: Opomiarowanie węzłów centralnego ogrzewania z rozdziałem na centralne ogrzewanie oraz podgrzanie wody i wyposażenie ich w regulatory pogodowe centralnego ogrzewania oraz regulatory temperatury cieplej wody użytkowej. Montaż termozaworów, montaż regulatorów różnicy ci¶nień na odgałęzieniach instalacji wewnętrznej c.o. o dużym zróżnicowaniu obci±żeń cieplnych oraz zabezpieczenie pionów łazienkowych za pomoc± regulatorów podpionowych w budynkach, w których stwierdzono zużycie energii cieplnej odbiegaj±ce od zużycia ¶redniego. Systematyczna modernizacja węzłów centralnego ogrzewania - montaż nowoczesnych oszczędno¶ciowych węzłów kompaktowych. Poza modernizacj± instalacji centralnego ogrzewania, eliminowane s± straty ciepła w budynkach poprzez: ocieplenie ¶cian szczytowych, ocieplenie filarków międzyokiennych, wymianę drzwi wej¶ciowych do wiatrołapów. Opłata zaliczkowa na poczet centralnego ogrzewania jest tylko jednym ze składników opłat czynszowych, który pozwala na utrzymanie płynno¶ci finansowej spółdzielni, która jako administruj±ca zasobami spółdzielczymi jest przekaĽnikiem na drodze członek spółdzielni - dostawca okre¶lonych mediów / energia elektryczna i cieplna, woda i odprowadzenie ¶cieków / oraz opłat z tytułu podatku gruntowego, utrzymaniem czysto¶ci itp. planowane uzasadnione koszty ponoszone s± również z tytułu remontu i konserwacji budynków, utrzymania zieleni. W zwi±zku z tym każda zwłoka w opłatach może spowodować okre¶lone sankcje karne ze strony dostawcy, na które pod żadnym pozorem nie możemy sobie pozwolić. Zgodnie z regulaminami obowi±zuj±cymi w Spółdzielni Mieszkaniowej „Perspektywa” każdy Członek posiada prawa, jak również spoczywaj± na nim okre¶lone obowi±zki. Jednym z nich jest uiszczanie w okre¶lonym terminie opłat czynszowych, opłat za pobran± wodę, gaz tj. do 15 każdego miesi±ca. Nie jest żadn± tajemnic±, że Rejon Energetyczny odcina dopływ energii elektrycznej, Telekomunikacja odł±cza telefon, a Gazownia - gaz osobom uchylaj±cym się od opłat. W ten sposób również my mobilizujemy swoich odbiorców. Trzeba tu przyznać, że ta drastyczna decyzja podjęta z rozwag± i przemy¶leniami na pewno dla niektórych nie jest popularna, ale w tym przypadku konieczna. Organa statutowe spółdzielni nie maj± przyzwolenia, aby obci±żać kosztami utrzymania zasobów przez tych co płac± - za nie płac±cych. Posiadamy dobre rozpoznanie o sytuacji materialnej zamieszkuj±cych w spółdzielni rodzin. Stwierdzamy, że najlepszymi płatnikami s± rodziny emerytów, posiadaj±ce mały dochód, pobieraj±ce różnego rodzaju zasiłki. Oni boj± się popa¶ć w pułapkę zadłużeniow±. Wiedz±, że każdy ma płacić za pobrane przez siebie media. Kończ±c zapraszamy „Płotkę” i „Marcella” do spółdzielni, aby porozmawiać o problemach żyj±cej tu społeczno¶ci, a jednocze¶nie poznać osobi¶cie „pokrzywdzonych”. B±dĽcie miłosierni i regulujcie swoje zobowi±zania wobec spółdzielni w terminie. W ten sposób ulżycie innym w biedzie, gdyż nie będ± musieli płacić za Was. Obywatelu „Marcellu” zadaję Tobie pytanie - czy wiadomym jest Tobie ile by¶ płacił za energię ciepln±, gdyby nie zostały podjęte przez spółdzielnię wyżej wymienione działania? „Marcellu”, sk±d masz dane o nadpłacie w wysoko¶ci 600,00 złotych? Czyżby¶ był jasnowidzem? Je¶li tak, to przepowiedz jaka będzie tegoroczna zima i ile zapłacimy dostawcy za energie ciepln±? Znawca zagadnień.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Odetn± mi wodę! |
Drogi Znawco zagadnień. Dzięki Twoim obszernym wyja¶nieniom czuję się już trochę bardziej u¶wiadomiona. Rozumiem, że spółdzielnia musi bronić swoich interesów i absolutnie nikogo nie namawiam do tego, by nie płacił za wodę, czy też za mieszkanie. Jednak ja też mam swój własny budżet domowy i również, jak spółdzielnia staram się nim dobrze gospodarować. I też liczę. Zastanowił mnie fakt, dlaczego spółdzielnia w tak błyskawicznym tempie i tak nerwowo stara się ¶ci±gn±ć ze swoich dłużników zaległo¶ć za wodę. Dlaczego dano tylko 7-mio dniowy termin zapłaty zaległych rachunków a nie np. 14-dniowy. S±dzę, a Marcell też to zauważył, że dzieje się tak dlatego, iż mogłoby się okazać po rozliczeniu centralnego, że nie istniej± żadne zaległo¶ci. Rozważałam dwie możliwo¶ci - pierwsz± - nie zapłacić. Załóżmy, że tak ok. 25 sierpnia kto¶ przyjdzie ze spółdzielni i odetnie mi wodę. Za następne 6 dni będzie już wiadomo - ku - zapewne Twojemu zdziwieniu drogi Znawco zagadnień - że mam nadpłatę, bo mi j± doksięgowano z rozliczenia c.o. Co wtedy? Wtedy się okaże że faktycznie nie zalegam i nie zalegałam, bo przecież te pieni±dze już dawno były na koncie bankowym spółdzielni. Czy kto¶ ze spółdzielni przyjdzie mnie wtedy przepraszać ? Załóżmy, że zapłacę i na 31 sierpnia doksięgujecie mi na konto moj± nadpłatę. Oczywi¶cie nie będę mogła wycofać od Was moich nadpłaconych pieniędzy, bo spółdzielnia zwraca powyżej jakiej¶ tam kwoty - chyba 500 zł. Jak bym nie post±piła - tracę. I nie tylko ja, bo w takiej sytuacji jest ogromna większo¶ć mieszkańców - wszyscy ci, którzy będ± mieli nadpłatę - czy zapłacili w terminie za wodę czy nie. A wydawać by się mogło, że to spółdzielnia jest dla mieszkańców, a nie mieszkańcy dla spółdzielni. Nie buntuję się przeciw terminowemu płaceniu za rachunki, ale chcę to robić w przekonaniu, że jestem rozliczana za c.o. solidnie, bo przecież po kilkuletnich do¶wiadczeniach spółdzielnia już dosyć precyzyjnie powinna wiedzieć jakie jest zużycie energii cieplnej w poszczególnych mieszkaniach. A nie jak co roku udawać zaskoczenie, że znowu s± takie wysokie nadpłaty. Moim zdaniem na podzielnikach ciepła dobry interes zrobiła tylko spółdzielnia, bo mieszkańcom czynszów nie obniżono, a pozorne oszczędno¶ci s± efektem tego, że w mieszkaniach jest po prostu zimniej. Za to więcej wydajemy na lekarstwa. I jeszcze jedno - bo mnie to bardzo zaintrygowało. W jaki sposób (no teraz to już wyjdę na kompletnie nieu¶wiadomion±) - ci biedni solidni płac± za mnie? Jeszcze nie słyszałam, żeby którakolwiek z s±siadek płaciła podwójny rachunek za wodę. A tak na marginesie to ulżyć im mogłaby wła¶nie spółdzielnia naliczaj±c uczciwie opłaty za centralne. Pozdrawiam. Płotka
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Odetn± mi wodę! |
Także plotka nie placz jak odetna ci wode to kup sobie akwarium Marcelii
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Odetn± mi wodę! |
Szanowna „Płotko” Moim zdaniem na temat rozliczeń centralnego ogrzewania w naszej spółdzielni powiedziano, napisano w formie ulotek oraz informacji w mediach tyle, że kto chciał zrozumieć to zrozumiał, a kto nie chciał i tak nie zrozumie. Jeżeli jeste¶ spółdzielc± to powinna¶ wiedzieć, że do reprezentowania interesów członków powołana jest administracja spółdzielni jej Zarz±d oraz Rada Nadzorcza. To dzięki działaniom tych gremiów przez sze¶ć okresów rozliczeniowych nie podnoszono ceny centralnego ogrzewania. W ci±gu ostatnich dwóch lat nie podnoszono stawki na fundusz remontowy, a w 2002 roku nie podniesiono stawki funduszu eksploatacyjnego. Media te w naszej spółdzielni należ± do jednych z najniższych w województwie podlaskim. Robimy to dlatego, że spełniamy rolę służebn± wobec swoich Członków i wiemy kto nam płaci. Jedyne czym możemy się Państwu odwdzięczyć, to dobra praca. Moim zdaniem firma któr± kieruję należycie wypełnia zadania przed ni± postawione. Przechodz±c do meritum sprawy - odcięć dopływu ciepłej wody oraz krótkiego terminu uregulowania długu, zapewniam Ciebie „Płotko”, że nie będziemy odcinać nikomu wody kto otrzyma większe zwroty niż wszelkie zaległo¶ci czynszowe. Trzeba tu jasno powiedzieć, że Ci co zalegaj± z opłat± za wodę maj± w większo¶ci inne zobowi±zania i to znaczne. Czasami zastanawiam się dlaczego tak jest. Dlaczego nie oszczędzaj± na centralnym ogrzewaniu, wodzie? Niektórzy z nich maj± odcięty również dopływ energii elektrycznej przez Rejon Energetyczny. W¶ród tej grupy s± ludzie, którzy z różnych względów znaleĽli się chwilowo w trudnej sytuacji. Staramy się im pomóc. Wiedz±, gdzie jest spółdzielnia, do kogo mog± się zwrócić o pomoc. Ustalaj± terminy płatno¶ci. Natomiast s± i tacy, którzy uważaj±, że jako¶ to będzie. Otóż nie ! Za pobrane media każdy musi zapłacić sam za swoje, bo tak jest w każdym kraju, przedsiębiorstwie, rodzinie. Dobry interes na podzielnikach kosztów. Tak, zrobiono bardzo dobry interes z my¶l± o naszych Członkach i na ich rzecz. Dzięki decyzji o opomiarowaniu zasobów spółdzielczych, od sze¶ciu lat każdy płaci za siebie i od sze¶ciu lat nie zmienia się wysoko¶ć przedpłat na centralne ogrzewanie. Jeżeli w wyniku wyżej wymienionych działań w kieszeniach naszych mieszkańców pozostało ponad 12 milionów złotych, to moim zdaniem nie s± to działania pozorne, a s± to wymierne efekty. Wła¶nie tyle pieniędzy mogli oni przeznaczyć na inne cele bytowe. Nie mogę natomiast zmusić „Płotki” i nie mam takiego zamiaru do nadmiernego oszczędzania. Nie musisz marzn±ć, gdyż bardzo zależy mi na Twoim zdrowiu, ale proponuję troszkę rozwagi. Nie zawsze wysoka temperatura jest dobra dla organizmu. Jeżeli kto¶ chce mieć bardzo ciepło, musi się liczyć z możliwo¶ci± dopłaty po okresie rozliczeniowym. W tej spółdzielni s± tacy, którzy ¶wiadomie dopłacaj±. I na koniec. Bardzo żałuję, że polemikę z Członkami spółdzielni muszę prowadzić przez internet. Uważam, że wszystkie problemy, uwagi, sugestie powinni¶my wymieniać w biurze Spółdzielni. Wtedy nie byłoby niedomówień, niejasno¶ci, sprzecznych informacji. Z poważaniem. Prezes Zarz±du SM „Perspektywa” Zbigniew LIPSKI
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |