Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
Filtr stożkowy |
Chciałbym się dowiedzieć, może ktoś ma zamontowany filtr stożkowy (chodzi mnie o silnik turbo disel) jakie są efekty ,osiągi, ogulne wyrażenie opinii na ten temat, czytałem dużo negatywów(opinii) na ten temat, że filtry stożkowe przepuszczają dużo zanieczyszczeń do srodka silnika jak ktoś widział filtr stożkowy po dokładnym i wnikliwym obejrzeniu widać duże otwory przez które dostaje się powietrze jak również mogą się łatwo przedostać się zanieszyszczenie po długoletnim użytkowaniu może być to niebezpieczne dla silnika. waldek27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
ptysiu se do hulajnogi zamontowal i jest niezle
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Ladnie wyglada. Ale chyba nie daje efektow, no chyba ze nie jest jedyna modyfikacja w silniku.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
A jesli juz tak bardzo chcesz zalozyc to zaloz. Tylko filtr wysokiej jakosci, bo taki zapewnia dobre filtrowanie powietrza, i nie pewno nie ma duzych dziur przez ktore wleca brudy.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
spiero nie mam hulajnogi !! se do butów mozesz zamontować !
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
juz zamontowalem niedlugo sie przekonasz jak kopio w łep ;)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
kupa jaksi zestaw dedykowany, napsiz co za auto?? co ci polece, sam filtr na seryjnej gumie nie da nic oprocz dzwikeu, moze nawet zamulic auto, dobrze wykonany dolot to w zaleznosci od 4 do 12 koni nawet
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Istnieje zagrożenie zniszczenia przepływomierza. Jeśli filtr ma byc jedyną modyfikacją to odradzam.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
a w jaki niby sposob???
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
do wypowiedzi JA: jest to medel OPEL ASRTA II 2.0 tdi 82 PS
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
polecam http://www.streetracing.pl/forum/index.php najpierw zanim zapytasz uzyj opcji szukaj, jezlei nie znajdziesz nic co cie zadowoli, pytaj
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Jak masz silnik TDi to lepiej zainwestuj w chip mozesz osiagnac duzo wiecej niz na tym filtrze
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
to fakt, a profesjonalny dolot powietzra nie bedzie duzo tanszy niz chip, chyba ze cos chces zrobic home made
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
do wypowiedzi :Abcd czy mógłbyś rozszeżyć swoją wypowiedz na ten temat. waldek27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
ale profesionalny dolot nie jest tak szkodliwy dla silnika jak chip??? waldek27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
a kto powiedział że chip jest szkodliwy??? moce silnikow sa szczegolnie w dieslach ograniczane elektryka ot co, oczywiscie rozsadne granice ale specjalisci beda wiedzieli jakie, pozdro
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
czytałem wypowiedzi specjalistów na temat zamontowania czipa w silnikach disla jest to bardzo duze obciążenie wału korbowego.Silnik w1/3 normalnego przebiegu z czipem praktycznie jest zużyty.Zeby nie było to szkodliwe to firmy produkujące bryczki by też montowały seryjnie prześcigając się w osiągach,pozdro. waldek27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
dobrze dobrany czip i program nie niszczy silnika ponieważ wiekszość tego typu akcji robi się po to aby podnieśc lekko moc np. o 20 KM i zapewnić lepszy moment obrotowy
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
waldek27 przepływomierz umieszczony jest w rurze, którą zasysane jest powietrze, za filtrem, ale jeszcze przed przepustnicą Służy do mierzenia ilości powietrza jaką pobiera silnik. Zdarza się że po zainstalowaniu sportowego filtra przepływomierz zostaje uszkodzony przez źle oczyszczone powietrze lub przez zbyt dużą dawke.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Przeciez Audi A4 1.9 TDi byly chipowane seryjnie podstawowe modele mialy 110 KM a inne 130 wiec takie szkodliwe to niejest bo montuje sie. A jak naprawde chcesz miec osiagi to zmien turbine
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
DxxxD Audi A4 1.9 TDi nie były chipowane to była modyfikacja rozrządu i głowicy dlatego była większa moc. waldek27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
i jestes pewien na 100% ze nie bylo tam modyfikacji elektroniki??? nie wydaje mnie sie, wieksza moc=wiecej powietzra=wiecej paliwa, bez odpowiednich nastawien w komputerze, bez zmiany map nie da rady nie wydaje ci sie???
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Nastawienia w komputerze napewno musiały być bez tego nie da rady,ale chodziło mnie o główną modifikacje głowicy i rozrządu. waldek27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Waldek modyfikowane mogly byc te A4 ktore mialy 90 koni one byly zmodyfikowane na 110 a ze 110 juz siedzial chip i robil 130 wiem to bo sam prowadzilem 110 konną fure na chipowanie
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
myślisz ze maja ostrzejsze wałki, mocniejsze sprężynki, talerzyki, tłoki?? jets na 100% ajkies forum audi/vw, wejdz tam, zaloguj sie i zapytaj :)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Wersja 110KM różni sie od 90KM również wtryskami. Standartowy silnik 1.9 TDI 110PS AFN dajesz lekki program, wywalasz kata, czyścisz dolot, zaślepiosz EGR i bankowo masz 140PS i 320Nm
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
z katem to jeszcze zalezy jaki masz przebieg, bo jego wywalenie nie koniecznie poprawi charakterystyke i przebjeg momentu i mocy, czesto moze go nawet zabic, a wtryski to tylko w sytuacji w ktorej obecne nie sa wydajne, bo czyba zmiana sama w sobie nic nie daje, nie prawda??
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Akurat z wtryskami sie mylisz. w 90 konnym TDI są inne wtrysi niż w AFN. W tych drugich jest inny kąt rozprysku pailwa, dzięki czamu spalanie jest skuteczniejsze. Co do katalizatora, to jeszcze nigdy nie słyszłem by w silnikach "T" jego usunięcie i jakiekolwiek udrożnienie układu wydechowego źle wpłynęło na moc. W wolnassącym jak najbardziej się zgodzę, ale w każdym doładowanym i wolnossącym +N2O wolny wydech tylko poprawia krzywą mocy, momentu i ich przebiegu.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Lekki program: http://img131.imageshack.us/my.php?image=wykres19zv.jpg zaslepieniu EGR'u, wyczyszczeniu dolotu i wywaleniu kata: http://img102.imageshack.us/my.php?image=wykres26zj.jpg Po pomiarch Gtechem wychodzi ze zostało urwane 2 sekundy 0-60 mph
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Jeśli chodzi o przebieg to jest 120 tys,a wtryski to w tym silniku siedzą już nowej generacji montowane w głowicy w środku te długie nie na wierzchu powinny one praktycznie wytrzymać żywotność silnika. waldek27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Gtechem to ja bym anwet roweru nie chcail mierzyc
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
macie tutaj tabelę pzyrostów spowodowanych zmianą programu sterującego dla poszczególnych jednostek napędowych (w tym dla tych z grupy VW): http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm jeżeli chodzi o modyfikację dolotu to są dwie możliwości: CAI i Short Ram... w niektórych samochodach sprawdza się jedno, w innych drugie - z różnymi skutkami... ja np. montując takie coś w Lanosie musiałbym się zdecydować na stożek w nadkolu i przez to powstaje niebezpieczeństwo zassania wody do silnika... jeżeli umieściłbym stożek pod maską musiałbym odizolować ciepło pochodzące od silnika, bo stożek może działać efektywnie tylko na zimnym powietrzu... podejrzewam, że inni mieliby podobne problemy... ---------------------------------------------------------------------------------------------------
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
zarowno w cai jak i short ram jest stozek, wszystko zalezy od tego do czego i kiedy uzywasz auta, w naszych warunkach do jazdy codziennej zdecydowanie polecam dolot krotki, ja zas jezdzac autem tylko i wylacznie na streety zdecydowalem sie na dlugi, zreszta w moim przypadku zdecydowanie lepiej wypadl on w testach
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
a ja właśnie się zastanawiam... wg pomiarów na hamowni idealny do Lanosa będzie CAI ze stożkiem w nadkolu - daje największe przyrosty, bo całkowita pojemność układu dolotowego będzie najbardziej optymalna (zakładając rurę o takiej samej szerokości jak przepustnica)... ale z drugiej strony widzę tutaj taki zestaw: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Secret-Weapon-Short-Ram-Intake-Daewoo-Lanos-00-02_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ38634QQitemZ7995044138 renomowana firma, niezła cena, osłona carbonowa... czy muszę ciąć maskę i robić wlot powietrza, żeby taki dolot mi coś dał? ---------------------------------------------------------------------------------------------------
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
szukaj czegos bardziej markowego, z tym ze nie wiem czy np. aem ogarnia cos do deawoo, weapon to cos jak tenzo r czy megan racing, najlepiej zrobic cos home made powiem szczerze, takze, market-rura-kolanka i filtr k&n, do tego dobrze doprowadz powietrze i bedzie ok
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
no właśnie tu jest największy problem, że takie firym jak AEM nie robią rzeczy dla Dajewo... wyjątkiem są chyba zawieszenia KONI czy Bilstein, ale to pewnie dlatego, że są takie same jak w niektórych Oplach... pomysł na home-made mi się podoba... tylko powiedz mi czy lepiej kupić stożek w osłonie z karbonu czy bez? i czy nie warto dopłacić za wygładzoną rurę z kwasówki? i czy tylko K&N się nadaje? a taki J&R np.? ---------------------------------------------------------------------------------------------------
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
K&N to raczej gorna polka, zadne tam filtry w obudowach z carbonu, kolanka po taniosci kupisz w Jacky a jak mieszkasz a Wawie to z rurkami tez zadnego problemu nie bedzie
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Nie wiem czy rura z kwasówki w dolcie silnika wolnossącego pomoże. Fabryczny dolot masz tak skonstruowany by maksymalnie wykorzystał zjawiska falowe i zawirowania powietrza wpadającego do przepustnicy. Trzeba by to obadać i poszukać w sieci jak jest w przypadku danego auta. Poza tym sam, stożek bez konkretnych modyfikacji będzie tylko ładnie wyglądał i doda efektu dźwiękowego. Wymiernych efektów nie uraczysz.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
jest chyba w Polsce jakies forum daewo?? zalgouj sie o ile nie jestes, i zapytaj, na bank ktos kombinowal i ma jakies wykresy
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
no wlasnie wszyscy piszą o power-rurze i stożku w nadkolu... - zeniby to jest najlepsze... ale boję się o to, że filtr się szybko zasyfi jakimś błotem albo nawet zassa wodę... ---------------------------------------------------------------------------------------------------
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
zdecyduj sie czy chcesz miec ten dolot czy nie??? najwieksze przyrosty to daje cos takiego, sprawdzone i polecane na calym swiecie ale do daewo nie bedzie pewnie http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-95-96-00-CIVIC-SUPER-INLET-4-AIR-INTAKE-K-N_W0QQitemZ8048574398QQcategoryZ38634QQrdZ1QQcmdZViewItem
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
dzięki za pomoc... dolot będę zakładał razem z układem wydechowym... do Daewoo co prawda nie ma, ale myślę, że wyknonanie podobnego (w ostateczności przez jakąś firmę) nie będzie megatrudne... mam jeszcze jedno pytanie: na badanich okresowych pojazdu mierzą poziom spalin... domyślam się, że auta bez tłumika znacznie przekraczają normę... czy są przez to jakieś problemy? ---------------------------------------------------------------------------------------------------
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
a jakiego ty tlumika nie masz???
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
odzywiście chodziło mi o katalizator... nie wiem dlaczego napisałem "tłumik"... ---------------------------------------------------------------------------------------------------
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
przejdzie na 100%
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
podajcie jkieś linki w tej sprawie. waldek 27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
czy pomruk silnika przy zastosowaniu filtra sie zmienia. waldek 27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
Zmienia się, tylko czasem jest niezauważalny bo zagłusza go dzwięk układu wydechowego.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
ale pomruk z układu wydechowego pozostaje ten sam. waldek 27 - Nie placz kiedy odjade - tramwaj.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: Filtr stożkowy |
tak ten sam, aczkolwiek z pod maski czesto wydobywa sie typowy, basowy dzwiek ktory zcesto lucie myla z dzwiekiem ukladu wydechowego
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |