Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
obwodnica łomży |
W odpowiedzi na interpelację wiceminister zapewnia Maciej Jankowski przypomina, że budowa drogi ekspresowej S-61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn wraz z obwodnicą Łomży znajduje się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 w załączniku nr 2. „zawierającym inwestycje, których stan przygotowania nie pozwala na rozpoczęcie realizacji przed rokiem 2013. Budowa rozpocznie się po roku 2013 pod warunkiem uzyskania wszystkich wymaganych przepisami decyzji i zapewnienia środków finansowych.” Niestety w tym przypadku na razie żaden z tych warunków nie został spełniony. Wiceminister zwraca uwagę, że formalnie nie jest jeszcze ustalony przebieg zarówno Via Baltica jak i będącej jej częścią obwodnicy Łomży. „Ostateczna decyzja o tym w jakim wariancie przebiegała będzie droga ekspresowa na odcinku obwodnicy Łomży zostanie zawarta w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia...”. Także pieniędzy na razie na inwestycje nie widać. Niemniej minister zapewnia, „iż resort transportu dostrzegając potrzeby mieszkańców Łomży podjął działania w celu odpowiedniego przygotowania (…) zadania (budowy obwodnicy Łomży – dop.red) do realizacji. W miarę dostępnych środków proces przygotowania zadań do realizacji, w tym zadań ujętych w załączniku nr 2 będzie kontynuowany tak. aby w sytuacji pojawienia się dodatkowych środków płynnie przejść w fazę realizacji” - czytamy w odpowiedzi na poselską interpelację. Minister poinformował posła, że Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 zgodnie z założeniami zostanie zaktualizowany w momencie, kiedy ostatecznie znane będą poziomy finansowania infrastruktury drogowej dostępne dla Polski w Wieloletnich Ramach Finansowych Unii Europejskiej na lata 2014 - 2020 oraz urealnione będą prognozy makroekonomiczne dla dwóch ostatnich lat realizacji Programu. Pozwoli to na precyzyjne określenie potrzeb finansowych (w tym udziału środków krajowych) dla zakresu rzeczowego Programu realizowanego w latach 2014-2015.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
jAK ONI TO ZAŁATWIAJA I NIE MAJA POSLA ? Obwodnica Ełku w ciągu drogi krajowej nr 16 i 65 będzie drogą klasy GP, zlokalizowaną po północnej stronie Ełku. Długość odcinka obwodnicy budowanego w ramach III i IV etapu wynosi 4,8 km. Początek znajduje się na istniejącej drodze nr 16 około 300 metów przed mostem pomiędzy jeziorami Ełk i Sunowo, natomiast koniec będzie się dowiązywał do II etapu obwodnicy Ełku w odległości 600 metrów za istniejącym skrzyżowaniem z ul. Kolonia. Etap III obwodnicy przebiega po północnej stronie miasta Ełk, w pobliżu osiedla Bajkowego, następnie przecina ul. Kajki i wzdłuż istniejących ogródków działkowych prowadzi do ul. Kolonia. Trasa IV etapu obwodnicy miasta Ełk na początku przebiega wzdłuż dotychczasowej drogi krajowej nr 16, po czym przecinając ul. 11 Listopada kieruje się nowym śladem na północ. Szczegółowy zakres inwestycji obejmuje budowę: odcinka obwodnicy, dróg zbiorczych, lokalnych, dojazdowych i gospodarczych, skrzyżowań typu średnie rondo na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. 11 Listopada i drogi wojewódzkiej nr 656, dwóch węzłów typu WB "Ełk-Północ" i "Ełk-Wschód", obiektów inżynierskich (1 most, 1 tunel pod linią kolejową, 2 wiadukty nad linią kolejową, 3 wiadukty drogowe), urządzeń ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne i przepusty dla zwierząt), odwodnienia drogi i oświetlenia ulicznego, remont istniejącej sieci dróg. Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm: MIRBUD S.A., Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A, Zakład Robót Mostowych „MOSTMAR” Marcin i Grzegorz Marcinków spółka jawna i Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe Międzyrzec Podlaski S.A. Inwestycja dofinansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Porozumienie w sprawie dofinansowania projektu podpisano 14 czerwca br. Całkowity koszt zadania wynosi około 128,83 mln zł, z czego maksymalna kwota dofinansowania UE to 113,64 mln zł
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
O I GOTOWE OBWODNICA W EŁKU. MNIEJ GADAJA WIECEJ ROBIA. TU TERMINY ROBOT np: [DK16/65] Obwodnica Ełku 18.12.2009 Ogłoszenie przetargu na budowę obwodnicy Ełku w ciągu DK16/65. 10.09.2010 Otwarcie ofert. 24.11.2010 Podpisanie umowy z wykonawcą. 10.12.2010 Oficjalne rozpoczęcie budowy. Na teren inwestycji wchodzą geodeci oraz saperzy. 05.01.2011 Pojawia się ciężki sprzęt - budowa zaczyna się naprawdę Adres strony inwestycji: http://www.obwodnica-elku.pl/index.php Cały projekt budowlany: http://www.reprocentrum.pl/gddkia/399/ ( format plików djvu ) Najbardziej interesujące nas szczegóły w formacie jpeg i rozsądnej rozdziałce: Wylot na Olsztyn wraz z mostem. (MS01) Okolice stacji paliw Lotos, rondo na ul.11-go listopada oraz przebiegający nad obwodnicą wiadukt kolejowy linii Czerwonka-Ełk (WK02) Odcinek jednojezdniowy zaczynający się zaraz za WK02, do węzłą Ełk-Zachód, wraz z wiaduktem drogowym nad torami linii Białystok-Głomno (WD03) Węze
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
Obwodnica Ełku miała wszystkie niezbędne papiery: decyzję środowiskową, pozwolenie na budowę i zapewnione finansowanie. W przypadku obwodnicy Łomży nie złożono jeszcze nawet wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Najpierw trzeba przejść wszystkie procedury i uzyskać niezbędne papierki, a później liczyć na kasę w budżecie państwa. Potem trzeba rozstrzygnąć przetarg i dopiero mogą wjeżdżać koparki. Przy dobrych wiatrach stanie się najwcześniej w 2016 roku.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
FUNDUSZE EUROPEJSKIE http://www.obwodnica-elku.pl/
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
Bo jesli chodzi o obwodnice Łomży to wina lezy po stronie sledzi, ze zwlekali bo do konca mieli nadzieje na "Via Baltice", a konkretnie o ich oddzial GDDKiA, ktorej to przedstawiciel swego czasu stwierdzil, ze nawet gdyby mieli wybudowab te droge z wlasnych srodkow to to zrobia bo maja na to fundusze wlasne (wypowiedz sprzed okolo 2-ch lat), wiec teraz nie ma srodkow na obwodnice Łomży, a wczesniej mieli na cala "Via Baltice". Sledziowo zawsze bedzie sledziowem i nic tego nie zmieni, nawet ekspansywna polityka zwiekszania liczby ludnosci polegajaca na wcielaniu sukcesywnym poszczegolnych miejscowosci...
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
TAK SIE FINASUJE DROGI BARANY ŹRÓDŁA FINANSOWANIA Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013. Projekt współfinansowania przez Unię Europejską, przyczynia się do zmniejszenia różnic społecznych i gospodarczych pomiędzy obywatelami Unii Europejskiej.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
...a Ty po czyjej stonie jestes?, czy moze chcesz tylko nas obrazac...?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
MATERIAŁY ZACZERPNIETE ZE STRONY PLATFORMY. http://www.autobustuska.pl/wydarzenie/elk Po nocy w przemiłym gospodarstwie agroturystycznym państwa Nikiciuków. Dziś celem podróży jest województwo warmińsko- mazurskie. Pierwszy przystanek – obwodnica Ełku. Aż trudno uwierzyć, że jej budowa ruszyła ruszyła na wiosnę. Widać już wiadukty, położono część nawierzchni. Prace trwają się nawet w niedzielne popołudnie. W połowie przyszłego roku obwodnicą pojadą samochody. - Doczekaliśmy się czasów kiedy rzeczywiście z dnia na dzień widać zainwestowanie inwestycyjne tu na Mazurach. Ale to dopiero początek realizacji naszych potrzeb, które są wypadkową wieloletnich zaniedbań – mówi wicemarszałek województwa Jarosław Słoma. Obwodnica to fragment modernizowanej drogi krajowej numer 16 z Grudziądza do Augustowa. Prace trwają na wielu odcinkach. W przyszłości droga będzie uzupełnieniem trasy Via Baltika, której budowa rozpocznie się za dwa lata. - To dla Mazur wielka sprawa, bo powstanie korytarz komunikacyjny. – mówi jeden z miejskich radnych Strona główna partii Strona wyborcza Komitet Wyborczy Platforma Obywatelska RP
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
Łomża ma obwodnice: wjazd zaczyna się przy BP>Poznańska>Wojska Polskiego>Zjazd.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
OBWODNICA W ŁOMŻY MUSI CZEKAC . . . HORROR http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1215377 Trzynaście firm chce budować brakujący fragment obwodnicy Ełku. Zdaniem przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, remont pochłonie maksymalnie 150 mln zł. Jest jednak szansa, że uda się zaoszczędzić 20 mln zł. Budowlańcy z całej Europy Chętnych do budowy obwodnicy Ełku nie brakuje. Do GDDKiA wpłynęło 13 ofert od różnych konsorcjów. Ich członkami są nie tylko polskie firmy, ale także niemieckie, irlandzkie, hiszpańskie czy portugalskie. – Teraz sprawdzamy te oferty. Za 2-3 tygodnie zostanie ogłoszona zwycięska firma – mówi Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA. Największe szanse na zdobycie kontraktu mają konsorcja, które zaproponowały najniższe ceny. Oferty zaczynają się od 128,8 mln zł, a kończą na 196,7 mln zł. – Zgodnie z przepisami, wszystkie dokumenty trafią do urzędu zamówień publicznych. Jeśli nie będzie żadnych protestów, to za ok. 1,5 miesiąca podpiszemy umowę. W ciągu kolejnych 30 dni przekażemy plac budowy – dodaje Karol Głębocki. Oznacza to, że prace przy odcinku drogi o długości 4,8 km mogą rozpocząć się już w listopadzie. Jadąc od strony Orzysza, w pobliżu stacji paliw, powstanie rondo. Z niego będziemy mogli wjechać na nowy fragment obwodnicy, która pobiegnie przez kilka ogródków działkowych, przetnie tory kolejowe. Os. Bajkowe droga ominie od północy i przetnie drogę na Olecko, a dalej poprowadzi w stronę os. Konieczki, gdzie w pobliżu ul. Kolonia połączy się z istniejącą jezdnią. Na trasie powstanie jeden most, tunel pod torami i dwa nad nimi, a także trzy wiadukty drogowe. Pod jezdnią zostaną wybudowane przejścia dla zwierząt, a wzdłuż trasy będą ustawione ekrany akustyczne. Dodatkowo GDDKiA wyremontuje ulice Kajki i 11 listopada. Mogą zarobić 5 proc. Obwodnica Ełku będzie przebiegała przez 107 działek. GDDKiA musi je wykupić. Na dwóch posesjach są zabudowania mieszkalne, a na jednej budynki bazy transportowej. – Właściciele, którzy wydadzą nieruchomość w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o decyzji zezwalającej na budowę drogi, otrzymają odszkodowanie powiększone o 5 proc. wartości działki – informuje K. Głębocki. Ten, kto zechce skorzystać z tej możliwości, musi zgłosić się do ełckiego ratusza w środę, 22 września między godz. 10 a 14. Tam pracownicy GDDKiA będą podpisywać z właścicielami nieruchomości protokoły ich wydania. Przy budowie obwodnicy Olecka z podobnej szansy skorzystało 99 ze 106 właścicieli działek. Z budżetu miasta na przygotowanie dokumentacji technicznej obwodnicy poszło 2,35 mln zł, 85 proc. kosztów budowy pokryje Unia Europejska.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
I NA DESER JESZCZE TO ONI SA ? WAŻNIEJSI Nowe obwodnice z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. GDDKiA zajmuje się realizacją 10 projektów podstawowych dotyczących budowy obwodnic na drogach krajowych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Pierwszy projekt został już zakończony – w czerwcu 2011 roku oddano do ruchu obwodnicę Mrągowa (wartość projektu – ponad 150 mln zł). Kolejnych 5 inwestycji jest w budowie, a jedna oczekuje na wejście Wykonawcy na plac budowy. Realizacja następnych trzech projektów rozpocznie się w 2012 roku. W budowie jest obecnie: Obwodnica Olecka w ciągu drogi krajowej nr 65 Obwodnica Jarosławia w ciągu drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice -Korczowa Północna obwodnica Jędrzejowa w ciągu drogi krajowej nr 78 Obwodnica Ełku (etap III i IV) w ciągu drogi krajowej nr 16 i nr 65 Obwodnica m. Frampol w ciągu DK nr 74 Janów Lubelski - granica państwa Podpisano umowę na prace budowlne dla obwodnicy m. Hrubieszów w ciągu DK 74 Janów Lubelski-granica państwa. W 2012 roku planowane jest rozpoczęcie robót dla następujacych inwestycji: Budowa obwodnicy miejscowości Szczuczyn w ciągu drogi S61 Budowa obwodnicy miejscowości Stawiski w ciągu drogi S61 Budowa obwodnicy miejscowości Bargłów Kościelny w ciągu drogi krajowej nr 61 ŁOMŻA CZEKA DO 2016 ?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
"stan przygotowania nie nie pozwala na rozpoczęcie realizacji przed rokiem 2013"... bo brak "wymaganych przepisami decyzji i zapewnienia środków finansowych". 1. Stan przygotowania: Brak wymaganych decyzji jest działalnością celową białostockiej GDDKiA wymierzoną w opóźnianie realizacji. Dlaczego ? Bo rozpoczęcie robót na odcinku łomżyńskiem definitywnie przekreśla szanse na zmianę przebiegu na wersję "białostocką" Cyt:„Ostateczna decyzja o tym w jakim wariancie przebiegała będzie droga ekspresowa na odcinku obwodnicy Łomży zostanie zawarta w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia...” Taką decyzję pisze Białystok. http://4lomza.pl/index.php?wiad=21136 Zgodnie z powyższym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach miała być gotowa w listopadzie 2010r. Do IV kwartału ubiegłego roku miała być gotowa decyzja środowiskowa. W połowie 2013r pozwolenie na budowę. Zgodnie z powyższym od wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) do pozwolenia na budowę mija 4 lata. Skoro tej pierwszej decyzji (DŚU) nie ma w 2012r to pozwolenia na budowę nie będzie w 2016r. Przetarg to rok dłużej. Horyzont unijnego budżetu 2014-2020 zawęża się zatem do 3 lat. Wniosek: jest to celowe białostockie działanie zmierzające do wyrzucenia ViaBaltica z budżetu unijnego na 2014-2020. 2. Zapewnienie środków finansowych. Otóż było zapewnienie, że budowa ViaBaltica będzie finansowana prawie w całości, łącznie z dokumentacją, ze środków unijnych (z wyjątkiem VAT i chyba wykupów). Warunkiem otrzymania tych środków jest przygotowanie dokumentacji. Kółko się zamyka.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: obwodnica łomży |
a może by jakąś petycje napisać? jest na sali jakiś krewny prawnika-łomżyniaka/łomżanina?? jest strona petycje.pl - może tam? ---------------------- Wszyscy są w stanie sprawić, żeby w pomieszczeniu stało się jaśniej - jedni jak wchodzą inni jak wychodzą.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |