Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Nowszy wątek | Starszy wątek |
TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
TESTY DO POLICJI POLICYJNE Z ODPOWIEDZIAMI na rok 2011- gg 6775028 testydopolicji@op.pl Witam przyszłych policjantów :) Posiadam wszystkie niezbędne materiały przygotowawcze do zdania egzaminu do Policji 2011 : ( do szkółek policyjnych itp.) , czyli : WSZYSTKO AKTUALNE !!! ZGODNIE Z PRAWEM JAKO JEDYNY !!! MOGE UDOWODNIĆ UWAŻAJCIE NA OSOBY KTÓRE SPRZEDAJĄ TESTY BEZ PRAW AUTORSKICH LITEARACKICH - SPRAWDZAJCIE TO - UNIKNIECIE KŁOPOTÓW Z PRAWEM Nowy Test Wiedzy Ogólnej Odpowiedzi na pytania z zakresu: - Uni Europejskiej - Klęsk Żywiołowych - Administracji Publicznej - Funkcjonowania Policji - Bezpieczenstwa Publicznego + ponad 500 pytan z odpowiedziami z TESTU WIEDZY !!! które również występują na egzaminach !!! ( jako jedyny posiadam te pytania i odpowiedzi) UWAGA !!! Jak tylko testy sie zmienia - opracuje nowe !!! PEWNE TESTY - ZERO BŁĘDÓW !!! NAPEWNO SIĘ NIE ZAWIEDZIESZ http://testydopolicji.com.pl/index.php?id=ksiega_gosci tu między innymi pisza o moich testach tu pisza o moich testach Odpowiedzi opracowywałem osobiscie z róznych kodeksów..I zajeło mi to około 2 tygodni sumiennej pracy. To co znajduje sie na forach to niestety, ale odpowiedzi mają błedne, a do tego daja stare testy . Wiekszosc osob ktore sprzedaja testy sa oszustami, bo biora odpowiedzi z roznych forum i nie wiedza ze wprowadzaja ludzi w blad dajac testy z bledami !!! MOGE TO UDOWODNIC Ja moge przesłac moje przykładowe to sobie sprawdzicie(wybierzecie odpowiedzi ktore chcecie) SPRAWDZONE w 100% !!!! MOZECIE MI ZAUFAC !!! Wiele osób korzystało z mojego opracowania i zdali pozytywnie!!! Z moją pomocą doskonale się do niego przygotujesz i zdasz go bez żadnych problemów! Dodaje za darmo (dla niektorych bardziej cenne niz Test Wiedzy)!!! - MULTISELECT- pytania + zadania matematyczne + Opis(ogolny ,szeciany,zdjecia i pamiec fotograficzna,opis zdarzenia i pamiec tekstowa,logika,test na refleks)+zasada działania+poradnik jak odpowiadac !!! - WYWIAD ZORGANIZOWANY i zasada działania - Pytania i odpowiedzi z lat poprzednich !!! - PORADNIK - jak się lepiej zaprezentować na egzaminie. - WZOR PODANIA - WZÓR ŻYCIORYSU - przykładowe pytania które zadaje psycholog - program szkolenia REKRUT - jak przebiega komisja lekarska - jak przebiega test fizyczny - porady przez gadu gadu lub majla !!! - etapy postępowania kwalifikacyjnego - jak to sie wszystko odbywa itd i inne cenne informacje - od czego wogule zaczac jak chce sie isc do Policji (dokumenty,wnioski itp) !!! POLECAM !!! Jesli masz jakies pytania odnosnie rekrutacji, pracy w Policji itp to pisz , udziele Ci RZETELNYCH i SPRAWDZONYCH informacji. testydopolicji@op.pl gg 6775028 tel 666 194 944 SŁUŻE POMOCĄ 100% zadowolenia EXPRESOWA WYSYŁKA nawet w ciagu 5 minut !!! UWAGA NIE BIERZCIE NIE SPRAWDZONYCH U MNIE MACIE GWARANCJE SPRAWDZONYCH I PEWNYCH TESTÓW PRZEKONASZ SIE SAM Wszelkie prawa zastrzezone !!! Wszystko legalne - moge to udowodnic - Zawsze sprawdzajcie czy osoba posiada do tego Dzialalnosc Gospodarcza(odpowiednie PKD), jak tego nie ma to nie bierzcie od nich, unikeniecie problemów z prawem !!! Nie zaczynajcie pracy od nielegalnego zakupu !!! U mnie macie PEWNOŚĆ 100% pozytywnych opinii www.testydopolicji.com.pl www.testydopolicji.net www.testypolicyjne.pl www.testynapolicjanta.pl www.egzaminydopolicji.pl www.testywiedzyogolnej.pl www.policja2010.fora.pl www.egzaminypolicyjne.com.pl www.testydopolicji2011.pl www.rekrutacjadopolicji.com.pl testydopolicji@op.pl gg 6775028 tel 666 194 944 NAJWYŻSZA ZDAWALNOŚĆ !!! UWAŻAJCIE NA OSOBY KTÓRE SPRZEDAJĄ TESTY BEZ PRAW AUTORSKICH- LITERACKICH - SPRAWDZAJCIE TO (niech udowodnia)- UNIKNIECIE KŁOPOTÓW Z PRAWEM
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
Mój boże, kto to zda już wiem dlaczego; przyjmują : inaczej łatwiej zostać absolwentem oxwordu niż policjantem w Polsce,takich jaj to jeszcze świat nie słyszał tylko P obywatelska mogła wymyśleć bo do obywatelskiej M też były takie ciężkie testy a przyjmowali tylko swoich.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
a pozniej sie ludziska dziwuja ze policjanty nie umieja paly obsluzyc skoro cala wiedze kupuja na necie:) proponuje opracowac jeszcze kurs obslugi paly i jak sie nie bac interwencji:) bigi2004
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
"Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane" zacznij od siebie i nie wciskaj pierdół, bo i tak im ciężko z myśleniem idzie :)
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
Poniżej opracowane przeze mnie odpowiedzi - czyli mam prawa autorskie ;) - na pytania z Testu Wiedzy Ogólnej: 1. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej za naruszenie Konstytucji może zostać pociągnięty do odpowiedzialności przed Trybunał stanu 2. Zgodnie z Konstytucją RP do organów władzy wykonawczej zaliczamy między innymi Prezydent, Rada Ministrów 3. Prezydent Rzeczypospolitej jest wybierany na pięcioletnią kadencję i może być ponownie wybrany tylko raz 4. Kto jest najwyższym zwierzchnikiem Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej? Prezydent 5. Rada Ministrów składa się z Prezesa Rady oraz Ministrów 6. Desygnowany Prezes Rady Ministrów ma swobodę w doborze współpracowników - członków Rady Ministrów. Wybrany przez niego gabinet musi być zatwierdzony poprzez uzyskanie votum zaufania udzielonego przez Sejm bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów 7. Najwyższy przedstawiciel Rzeczypospolitej Polskiej, gwarant ciągłości władzy państwowej, czuwający nad przestrzeganiem Konstytucji, stojący na straży suwerenności i bezpieczeństwa państwa oraz nienaruszalności i niepodzielności jego terytorium to Prezydent 8. Zgodnie z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej władzę wykonawczą sprawuje Prezydent i Rada Ministrów 9. Gdy Prezydent nie może sprawować swojego urzędu tymczasowo przejmuje jego obowiązki Marszałek Sejmu 10. Prezesa Rady Ministrów wraz z pozostałymi członkami Rady Ministrów powołuje Prezydent 11. Członkowie Rady Ministrów ponoszą solidarną odpowiedzialność za działalność Rady Ministrów przed Sejmem 12. Uchwałę o pociągnięciu członka Rady Ministrów do odpowiedzialności przed Trybunałem Stanu Sejm podejmuje na wniosek Prezydenta Rzeczypospolitej lub co najmniej 115 posłów większością 3/5 ustawowej liczby posłów 13. Sejm może wyrazić ministrowi wotum nieufności. Wniosek o wyrażenie wotum nieufności może być zgłoszony przez co najmniej 69 posłów 14. Na wniosek Prezesa Rady Ministrów zmian w składzie Rady Ministrów dokonuje Prezydent 15. Kadencja Prezydenta Rzeczypospolitej rozpoczyna się W dniu objęcia przez niego urzędu – złozenia przysięgi wobec Zgromadzenia Narodowego 16. Organem doradczym Prezydenta Rzeczypospolitej w zakresie wewnętrznego zewnętrznego bezpieczeństwa państwa jest Rada Bezpieczeństwa narodowego. 17. Prezes Rady Ministrów wydaje Rozporządzenia, inicjatywa ustawodawcza (za wyjątkiem zmian konstytucji), umowy międzynarodowe wymagające ratyfikacji oraz inne umowy międzynarodowe. 18. Członkowie Rady Ministrów ponoszą odpowiedzialność przed Trybunałem Stanu między innymi za naruszenie Konstytucji lub ustaw, a także za przestępstwa popełnione w związku z zajmowanym stanowiskiem 19. Prezydent Rzeczypospolitej nie może stosować prawa łaski do osób skazanych przez Trybunał Stanu 20. Osoba ubiegająca się o urząd wojewody nie musi posiadać MUSI SPEŁNIAĆ WARUNKI: Musi on posiadać obywatelstwo polskie, tytuł zawodowy magistra lub równorzędny, trzyletni staż pracy w zakresie kierowania zespołami ludzkimi oraz cieszyć się nieposzlakowaną opinią. Przyszły wojewoda musi korzystać z pełni praw publicznych i nie być karany za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. 21. W czasie pokoju Prezydent RP sprawuje zwierzchnictwo nad siłami zbrojnymi za pośrednictwem Minister Obrony Narodowej 22. Prezydent RP może zarządzić referendum ogólnokrajowe za zgodą Senatu wyrażoną wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów 23. Sejm wyraża wotum nieufności w stosunku do Rady Ministrów na wniosek zgłoszony przez co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm, Prezydent Rzeczypospolitej przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięgę. 24. W jakim czasie od zakończenia roku budżetowego Rada Ministrów przedkłada Sejmowi sprawozdanie z wykonania ustawy budżetowej wraz z informacją o stanie zadłużenia państwa? Do 30 maja roku następnego. 25. W drugim etapie powoływania rządu Sejm wybiera premiera oraz proponowany przez niego skład rządu w ciągu 14 dni bezwzględną większością głosów 26. Na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej może być wybrany obywatel polski który najpóźniej w dniu wyborów kończy 35 lat i korzysta z pełni praw wyborczych do Sejmu. Kandydata zgłasza co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu. 27. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej wydaje Postanowienia, rozporządzenia, zarządzenia, inicjatywa ustawodawcza (w tym zmiana konstytucji) 28. Do kompetencji Prezesa Rady Ministrów nie należy 1) reprezentuje Radę Ministrów, 2) kieruje pracami Rady Ministrów, 3) wydaje rozporządzenia, 4) zapewnia wykonywanie polityki Rady Ministrów i określa sposoby jej wykonywania, 5) koordynuje i kontroluje pracę członków Rady Ministrów, 6) sprawuje nadzór nad samorządem terytorialnym w granicach i formach określonych w Konstytucji i ustawach, 7) jest zwierzchnikiem służbowym pracowników administracji rządowej. 29. Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów w razie na pierwszym posiedzeniu nowo wybranego Sejmu. w razie: 1) nieuchwalenia przez Sejm wotum zaufania dla Rady Ministrów, 2) wyrażenia Radzie Ministrów wotum nieufności, 3) rezygnacji Prezesa Rady Ministrów. 30. Radę Gabinetową tworzy Rada Ministrów pod przewodnictwem Prezydenta na jego wniosek 31. Sejm i Senat wybierane są na kadencje trwające 4 lata 32. Kadencje Sejmu i Senatu rozpoczynają się z dniem Zebrania się Sejmu na pierwsze posiedzenie 33. Sejm rozpatruje projekt ustawy w 3 czytaniach – w tym pierwsze zazwyczaj na komisji. 34. Wnioskodawca może wycofać projekt ustawy w toku postępowania ustawodawczego w Sejmie do czasu Zakończenia drugiego czytania 35. Jeżeli Senat w ciągu 30 dni od dnia przekazania ustawy nie podejmie stosownej uchwały to Ustawę przyjmuje się za uchwaloną w brzmieniu przyjętym przez sejm. 36. Prezydent Rzeczypospolitej podpisuje ustawę w ciągu 21 dni 37. Skrócenie kadencji Sejmu może nastąpić m. in., gdy Sejm może skrócić swoją kadencję uchwałą podjętą większością co najmniej 2/3 głosów ustawowej liczby posłów. Skrócenie kadencji Sejmu oznacza jednoczesne skrócenie kadencji Senatu. Prezydent Rzeczypospolitej, po zasięgnięciu opinii Marszałka Sejmu i Marszałka Senatu, może w przypadkach określonych w Konstytucji zarządzić skrócenie kadencji Sejmu. (W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu) 38. Marszałek Sejmu, wicemarszałkowie, przewodniczący lub wiceprzewodniczący klubów a także klubów parlamentarnych, jeśli reprezentują co najmniej 15 posłów tworzą Klub parlamentarny 39. Odmowa złożenia ślubowania przed rozpoczęciem sprawowania mandatu oznacza Zrzeczenie się mandatu posła, senatora itd. 40. W Polsce wybory do Sejmu przeprowadzane są w dzień wolny od pracy, 30 dni przed upływem kadencji 41. Bierne prawo w wyborach do Sejmu przysługuje każdemu obywatelowi polskiemu od 21 roku życia 42. Klub parlamentarny tworzy co najmniej 15 posłów 43. Władzę ustawodawczą w Rzeczypospolitej Polskiej sprawują Sejm i Senat 44. Sejm RP składa się 460 posłów 45. Senat RP składa się 100 senatorów 46. Wybrany do Sejmu RP może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 21 lat 47. Wybrany do Senatu RP może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 30 lat 48. Zasady i tryb zgłaszania kandydatów na posłów i senatorów i przeprowadzania wyborów oraz warunki ważności wyborów określa Ustawa z dnia 12 kwietnia 2001 r. Ordynacja wyborcza do Sejmu RP i do Senatu RP 49. Ważność wyborów do Sejmu i Senatu RP stwierdza Sąd Najwyższy w przypadku protestu, 50. Obywatel polski nie może sprawować mandatu poselskiego, jeżeli jest skazana prawomocnym wyrokiem na karę pozbawienia wolności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego. 51. Poseł nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej bez zgody Sejmu 52. O zatrzymaniu posła Rzeczypospolitej Polskiej niezwłocznie powiadamia się Marszałka Sejmu 53. Inicjatywa ustawodawcza przysługuje m.in. grupie obywateli mających prawo wybierania do Sejmu. Grupa ta musi liczyć co najmniej 100 tys. 54. Inicjatywa ustawodawcza przysługuje Senatorom, Posłom, prezydentowi, radzie ministrów, 100 tys. osobom 55. Sejm uchwala ustawy, konstytucję (2/3 głosów – 307 głosów) 56. Sejm rozpatruje projekt ustawy w komisjach, 3 czytaniach 57. Mandat posła można łączyć z funkcją Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej. Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej 58. Inicjatywa ustawodawcza nie przysługuje Patrz pkt 54 komu przysługuje 59. Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania przez Sejm nie przysługuje PRAWO WNOSZENIA poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania go przez Sejm PRZYSŁUGUJE wnioskodawcy projektu, posłom i Radzie Ministrów 60. Prezes Rady Ministrów i pozostali członkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 21 DNI 61. Wybory Prezydenta RP zarządza Marszałek Sejmu 62. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej jest wybierany na 5 letnia kadencja i może być wybrany ponownie tylko raz 63. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej powołuje Prezesa Rady Ministrów w ciągu 14 dni od pierwszego posiedzenia sejmu 64. Wybrany do Sejmu może być obywatel polski który ukończył 21 lat 65. Referendum ogólnokrajowe nie ma prawa zarządzić może zarządzić sejm lub prezydent za zgodą senatu 66. Prezydent za naruszenie Konstytucji, ustawy lub za popełnienie przestępstwa może być pociągnięty do odpowiedzialności przed Trybunałem Stanu 67. Obywatel Polski ma prawo udziału w referendum oraz prawo wybierania Prezydenta RP, posłów, senatorów i przedstawicieli do organów samorządu terytorialnego 18 lat, pełnia praw obywatelskich 68. Wybory do Sejmu są powszechne 69. Kadencja Sejmu rozpoczyna się z dniem pierwszego posiedzenia 70. Poseł może przystąpić do wykonywania mandatu po złożeniu przysięgi 71. Poseł może być członkiem nie więcej niż 2 komisji stałych, klubu poselskiego itp. 72. Wybory do Sejmu i Senatu zarządza Prezydent 73. Sejm uchwala ustawy w 3 czytaniach, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów, chyba że Konstytucja przewiduje inną większość. W tym samym trybie Sejm podejmuje uchwały, jeżeli ustawa lub uchwała Sejmu nie stanowi inaczej. 74. Organami Sejmu są m.in. Marszałek Sejmu, Wicemarszałkowie Sejmu, Prezydium Sejmu, Konwent Seniorów 75. W przypadku śmierci Marszałka Sejmu jego obowiązki sprawuje Najstarszy wiekiem wicemarszałek 76. Komisję śledczą może powołać Sejm w drodze uchwały 77. W imieniu Rzeczypospolitej Polskiej o stanie wojny decyduje Sejm 78. Poseł bez zgody Sejmu nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej od dnia wyboru do sejmu (ogłoszenia wyników) do końca kadencji. 79. Jaka osoba nie może być wybrana do Sejmu i Senatu? senat poniżej 30 lat sejm poniżej 21 lat, karana za przestępstwo umyślne itd. 80. Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania go przez Sejm przysługuje wnioskodawcy projektu, posłom i Radzie Ministrów 81. Kandydatów na posłów i senatorów mogą zgłaszać Komitety wyborcze 82. Wyborcy przysługuje prawo zgłoszenia protestu przeciwko ważności wyborów na zasadach określonych w ustawie do Sądu Najwyższego, 7 dni 83. Sejm i Senat obradują na posiedzeniach 84. Regulamin Sejmu uchwalany jest przez Sejm 85. Posiedzenia Sejmu są jawne. Mogą być tajne gdy wymaga tego bezpieczeństwo państwa. 86. Jeżeli Sejm nie może się zebrać na posiedzenie, o stanie wojny postanawia Prezydent 87. Marszałek Sejmu może odmówić poddania pod głosowanie poprawki, która nie była dana na komisję 88. Prezydent Rzeczypospolitej podpisuje ustawę w ciągu 21 dni 89. Przed podpisaniem ustawy Prezydent Rzeczypospolitej może wystąpić z wnioskiem w sprawie zgodności ustawy z Konstytucją do trybunału konstytucyjnego 90. W sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa może być przeprowadzone referendum ogólnokrajowe?? 91. Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm lub Prezydent za zgoda senatu. 92. Kandydata na Marszałka Sejmu może zgłosić co najmniej 15 posłów 93. Ilu sekretarzy wybiera Sejm? 20 94. Sejm wybiera Prezesa Rady Ministrów w głosowaniu bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów 95. Klub poselski tworzy co najmniej 15 posłów 96. Koła poselskie tworzy co najmniej 3 posłów 97. Poseł należeć może tylko do 2 komisji stałych, 1 koła, 1 klubu 98. Prezydium Sejmu tworzą Marszałek i wicemarszałkowie 99. Komisje nadzwyczajne powołuje i odwołuje Sejm 100. Prezesa Narodowego Banku Polskiego powołuje Sejm na wniosek Prezydenta 101. Wymiar sprawiedliwości w RP sprawują Sąd Najwyższy, Sądy powszechne, sądy administracyjne i sądy wojskowe 102. Kiedy na terytorium RP może być ustanowiony sąd wyjątkowy lub tryb doraźny? W czasie wojny 103. Postępowanie sądowe jest co najmniej 2instancyjne 104. Nadzór nad działalnością sądów powszechnych w zakresie orzekania sprawuje Sąd Najwyższy 105. Sądami powszechnymi w rozumieniu ustawy Prawo o ustroju sadów powszechnych są sądy rejonowe, okręgowe i apelacyjne 106. Zgodnie z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej sądy powszechne sprawują wymiar sprawiedliwości we wszystkich sprawach za wyjątkiem spraw ustawowo zastrzeżonych dla właściwych innych sądów. 107. Sądy i trybunały wydają wyroki w imieniu RP 108. Dla jakiego obszaru tworzy się sądy rejonowe? Dla min. 1 Gminy lub większej ilości gmin 109. Dla jakiego obszaru tworzy się sądy okręgowe? Dla obszaru co najmniej 2 sądów rejonowych 110. Sądy dzielą się na wydziały 111. Przy rozstrzyganiu spraw równe prawa z sędziami mają Ławnicy 112. W zakresie orzekania ławnicy podlegają tylko konstytucji i ustawom 113. Co do zasady ławnik może być wyznaczony do udziału w rozprawach do do dwunastu dni w ciągu roku; liczba tych dni może być zwiększona przez prezesa sądu tylko z ważnych przyczyn, a zwłaszcza w przypadku konieczności zakończenia rozprawy z udziałem tego ławnika. 114. Sędziów sądów powszechnych powołuje Prezydent na wniosek Krajowej Rady Sądownictwa, w terminie miesiąca od dnia przesłania tego wniosku 115. Sędzia może być zatrzymany jedynie w sytuacji Za zgodą sądu dyscyplinarnego. Nie dotyczy sytuacji gdy ujeto sędziegoNa gorącym uczynku przestępstwa, jeżeli zatrzymanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowego toku postępowania. Do czasu wydania uchwały zezwalającej na pociągnięcie sędziego do odpowiedzialności karnej wolno podejmować tylko czynności niecierpiące zwłoki. 116. Sądami dyscyplinarnymi w sprawach dyscyplinarnych sędziów w pierwszej instancji są Sądy apelacyjne, (Sąd Najwyższy???) 117. Kadencja ławników sądów okręgowych i rejonowych trwa cztery lata kalendarzowe następujące po roku, w którym dokonano wyborów, jednak mandat ławnika wybranego dodatkowo wygasa z upływem kadencji ogółu ławników 118. Sądami wojskowymi są Wojskowe sądy garnizonowe, wojskowe sądy okręgowe, sąd najwyższy 119. Przy powołaniu sędzia składa ślubowanie wobec Prezydenta 120. Sąd apelacyjny dzieli się na wydziały cywilny, karny, pracy i ubezpieczeń społecznych 121. Prezesa sądu rejonowego po zasięgnięciu opinii kolegium przełożonego sądu okręgowego i prezesa przełożonego sądu okręgowego powołuje Minister Sprawiedliwości 122. Rozpoznanie sprawy w postępowaniu niejawnym lub wyłączenie jawności postępowania jest dopuszczalne jedynie na podstawie przepisów ustaw 123. Za wykroczenia sędzia odpowiada wyłącznie dyscyplinarnie 124. Biegłych sądowych ustanawia i prowadzi ich listę Prezes sądu okręgowego 125. Ławnikiem może być 1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich, 2) jest nieskazitelnego charakteru, 3) ukończył 30 lat, 4) jest zatrudniony lub zamieszkuje w miejscu kandydowania co najmniej od roku, 5) nie przekroczył 70 lat, 6) jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika, 7) posiada co najmniej wykształcenie średnie. NIE MOGĄ BYĆ: 1) osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze, 2) osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, 3) funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń, 4) adwokaci i aplikanci adwokaccy, 5) radcy prawni i aplikanci radcowscy, 6) duchowni, 7) Żołnierze w czynnej służbie wojskowej, 8) funkcjonariusze Służby Więziennej, 9) radni gminy, której rada dokonuje wyboru ławników. § 2. Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie 126. Prezes sądu rejonowego jest powoływany na okres 4 lat maks 2 kadencje 127. Sąd wyjątkowy może być ustanowiony tylko na czas Wojny 128. Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego spośród kandydatów przedstawionych przez zgromadzenie ogólne sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego powołuje Prezydent na 6 letnia kadencje 129. Sądy i Trybunały w Rzeczpospolitej Polskiej sprawują władzę Sądowniczą 130. Wymiar Sprawiedliwości w Rzeczypospolitej Polskiej sprawują Sąd Najwyższy, Sądy powszechne, sądy administracyjne i sądy wojskowe 131. Nadzór nad działalnością sądów powszechnych i wojskowych w zakresie orzekania sprawuje Sąd najwyższy 132. Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego powołuje prezydent na 6 lat spośród kandydatów przedstawionych przez Zgromadzenie Ogólne Sędziów Sądu Najwyższego 133. Krajowa Rada Sądownictwa składa się z 1) Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Ministra Sprawiedliwości, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego i osoby powołanej przez Prezydenta Rzeczypospolitej, 2) piętnastu członków wybranych spośród sędziów Sądu Najwyższego, sądów powszechnych, sądów administracyjnych i sądów wojskowych, 3) czterech członków wybranych przez Sejm spośród posłów oraz dwóch członków wybranych przez Senat spośród senatorów. 134. Kadencja członków Krajowej Rady Sądownictwa trwa 4 lata 135. W skład Trybunału Konstytucyjnego wchodzi 15 sędziów, wybieranych indywidualnie przez Sejm na 9 lat spośród osób wyróżniających się wiedzą prawniczą. Ponowny wybór do składu Trybunału jest niedopuszczalny 136. Sędzia Trybunału Konstytucyjnego wybierany jest na okres 9 lat 137. Odpowiedzialność konstytucyjną przed Trybunałem Stanu za naruszenie Konstytucji lub ustawy w związku z zajmowanym stanowiskiem lub w zakresie swojego urzędowania, ponoszą między innymi Prezydent Rzeczypospolitej, Prezes Rady Ministrów oraz członkowie Rady Ministrów, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, osoby, którym Prezes Rady Ministrów powierzył kierowanie ministerstwem, oraz Naczelny Dowódca Sił Zbrojnych. Odpowiedzialność konstytucyjną przed Trybunałem Stanu ponoszą również posłowie i senatorowie w zakresie określonym w art. 107 konstytucji. 138. Prawo postawienia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w stan oskarżenia przed Trybunałem Stanu przysługuje wyłącznie Uchwałą Zgromadzenia Narodowego, podjętą większością co najmniej 2/3 głosów ustawowej liczby członków Zgromadzenia Narodowego na wniosek co najmniej 140 członków Zgromadzenia Narodowego. 139. Cechą umowy międzynarodowej ratyfikowanej za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie jest dotyczy: 1) pokoju, sojuszy, układów politycznych lub układów wojskowych, 2) wolności, praw lub obowiązków obywatelskich określonych w Konstytucji, 3) członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w organizacji międzynarodowej, 4) znacznego obciążenia państwa pod względem finansowym, 5) spraw uregulowanych w ustawie lub w których Konstytucja wymaga ustawy. 140. Konstytucja RP wprowadza generalną zasadę równi w prawach i w powinnościach wobec dobra wspólnego – Polski, zachowanie przyrodzonej godności człowieka, jego prawa do wolności i obowiązku solidarności z innymi – z preambuły 141. Na mocy Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej sędziowie w sprawowaniu swojego urzędu są Niezawiśli, podlegają konstytucji i ustawom 142. Podstawowym zadaniem Krajowej Rady Sądownictwa jest Stać na straży niezawisłości sądów 143. O zgodności ustaw i umów międzynarodowych z Konstytucją rozstrzyga trybunał Konstytucyjny 144. Sędzia nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej bez zezwolenia sądu określonego w ustawie – m. in. sądu dyscyplinarnego 145. Odpowiedzialności konstytucyjnej przed Trybunałem Stanu nie ponosi PONOSZĄ: Prezydent Rzeczypospolitej, Prezes Rady Ministrów oraz członkowie Rady Ministrów, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, osoby, którym Prezes Rady Ministrów powierzył kierowanie ministerstwem, oraz Naczelny Dowódca Sił Zbrojnych. Odpowiedzialność konstytucyjną przed Trybunałem Stanu ponoszą również posłowie i senatorowie w zakresie określonym w art. 107 konstytucji. 146. Najwyższa Izba Kontroli podlega Sejmowi 147. Ogłoszenie aktu normatywnego W dzienniku ustaw lub urzędowym RP 148. Na czele Prokuratury stoi Prokurator Generalny 149. O zatrzymaniu sędziego na gorącym uczynku popełnienia przestępstwa, niezwłocznie powiadamia się Prezesa sądu apelacyjnego właściwego ze względu na miejsce zatrzymania. 150. Kadencja Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego wynosi 6 lat 151. Sądami powszechnymi są sądy Administracyjny, rejonowy, okręgowy 152. Sądy powszechne dzielą się na Administracyjne, rejonowe, okręgowe /(wydziały)/ 153. Na stanowisko sędziego sądu rejonowego może być powołany ten, kto ukończył 1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich, 2) jest nieskazitelnego charakteru, 3) ukończył wyŜsze studia prawnicze w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskał tytuł zawodowy magistra lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej, 4) jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków sędziego, 5) ukończył 29 lat, 6) złoŜył egzamin sędziowski lub prokuratorski, 7) ukończył aplikację sędziowską w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury lub pracował w charakterze asesora prokuratorskiego - co najmniej przez trzy lata przed wystąpieniem o powołanie na stanowisko sędziego. § 2. Wymagania określone w § 1 pkt 6 i 7 nie dotyczą tego, kto przed powołaniem: 1) zajmował stanowisko sędziego sądu administracyjnego lub sądu wojskowego, 2) zajmował stanowisko prokuratora, 3) pracował w polskiej szkole wyższej, w Polskiej Akademii Nauk, w instytucie naukowobadawczym lub innej placówce naukowej i ma tytuł naukowy profesora albo stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych, 4) wykonywał zawód adwokata, radcy prawnego lub notariusza - co najmniej przez trzy lata, 5) zajmował stanowisko prezesa, wiceprezesa, starszego radcy lub radcy w Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa - co najmniej przez trzy lata. Ukończył aplikację ogólną prowadzoną przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury, aplikację notarialną, adwokacką lub radcowską i złożył odpowiedni egzamin, oraz przez okres co najmniej pięciu lat był zatrudniony na stanowisku referendarza sądowego w pełnym wymiarze czasu pracy. przez okres co najmniej sześciu lat był zatrudniony na stanowisku asystenta sędziego w pełnym wymiarze czasu pracy zajmował stanowisko asesora prokuratorskiego przez okres co najmniej trzech lat lub jedno ze stanowisk określonych w § 2 pkt 2-4 w okresie pięciu lat przed zgłoszeniem na wolne stanowisko sędziowskie 154. Stosunek służbowy sędziego nawiązuje się Powołanie, po doręczeniu aktu powołania 155. Ławnikiem może być wybrany ten, kto nie przekroczył 70 lat 156. Ławników do sądów okręgowych wybierają rady gmin w tajnym głosowaniu 157. Podczas poruszania się po drodze niebędącej drogą przeznaczoną wyłącznie dla pieszych, po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, obowiązek używania elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu dotyczy osób w wieku do 15 lat 158. Ewidencję punktów kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego prowadzi Komendant Wojewódzki Policji właściwy ze względu na miejsce zameldowania 159. Osobę przyjętą do służby w Policji mianuje się policjantem w służbie przygotowawczej na okres 3 lat 160. Policjant w związku z pełnieniem obowiązków służbowych korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych zawartej w art. 222 – 226 Kodeksu Karnego 161. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych osobom do lat 18 lat 162. Policjant zatrzymał samochód osobowy do kontroli. W takiej sytuacji kierujący tym pojazdem jest obowiązany oczekiwać jak podejdzie policjant z włączonym silnikiem, pozostać w pojeździe. 163. Strażnik miejski (gminny) wykonując ustawowe zadania, ma prawo między innymi do 1) udzielania pouczeń, zwracania uwagi, ostrzegania lub stosowania innych środków oddziaływania wychowawczego, 2) legitymowania osób w uzasadnionych przypadkach w celu ustalenia ich tożsamości, 3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia i niezwłocznego doprowadzenia do najbliższej jednostki Policji, 3a) dokonywania kontroli osobistej, przeglądania zawartości podręcznych bagaży osoby: a) w przypadku istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary, b) w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1 pkt 3, c) w związku z wykonywaniem czynności określonych w art. 11 pkt 7, jeśli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że osoba, wobec której czynności te są podejmowane, posiada przy sobie niebezpieczne przedmioty dla życia lub zdrowia ludzkiego. 4) nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym za wykroczenia określone w trybie przewidzianym przepisami o postępowaniu w sprawach o wykroczenia, 5) dokonywania czynności wyjaśniających, kierowania wniosków o ukaranie do sądu, oskarżania przed sądem i wnoszenia środków odwoławczych – w trybie i zakresie określonymi w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia, 6) usuwania pojazdów i ich unieruchamiania przez blokowanie kół w przypadkach, zakresie i trybie określonymi w przepisach o ruchu drogowym, 7) wydawania poleceń, 8) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych i samorządowych, 9) zwracania się, w nagłych przypadkach, o pomoc do jednostek gospodarczych, prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej oraz organizacji społecznych jak również do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy na zasadach określonych w ustawie o Policji. 164. Policjant zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie -uzasadnionego podejrzenia, że kierujący znajduje się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu, -stwierdzenia zniszczenia prawa jazdy w stopniu powodującym jego nieczytelność, -podejrzenia podrobienia lub przerobienia prawa jazdy, -gdy upłynął termin ważności prawa jazdy, -gdy wobec kierującego pojazdem wydane zostało postanowienie lub decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy, -gdy wobec kierującego pojazdem orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów lub wydano decyzję o cofnięciu prawa jazdy, -przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego, -przekroczenia przez kierującego pojazdem, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego; 165. Policjant wykonujący zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa w miejscu publicznym może żądać pomocy między innymi od Zadania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz jednostek gospodarczych prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej; wymienione instytucje, organy i jednostki obowiązane są, w zakresie swojego działania, do udzielenia tej pomocy, w zakresie obowiązujących przepisów prawa, do innych jednostek gospodarczych i organizacji społecznych, jak również zwracania sie w nagłych wypadkach do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy, w ramach obowiązujących przepisów prawa, 166. Które z wymienionych zachowań jest przestępstwem? SIĘ OKAŻE Z ODPOWIEDZI ;) 167. Dominik B. po podjętym pościgu ujął nieznanego mu z nazwiska sprawcę kradzieży z włamaniem do swojego samochodu. W związku z tym powinien Powiadomić policję (organy ścigania), przekazać go niezwłocznie. 168. Przejawami demoralizacji nieletnich między innymi są łamanie ogólnie panujących norm społecznych , tj. tzw. niedostosowanie społeczne, a w szczególności naruszenie zasad współżycia społecznego, popełnienie czynu zabronionego, systematyczne uchylanie się od obowiązku szkolnego lub kształcenia zawodowego, używanie alkoholu lub innych środków w celu wprowadzenia się w stan odurzenia, uprawianie nierządu, włóczęgostwo, udział w grupach przestępczych 169. Określenie standardów podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie należy do zadań ministra właściwego do Minister Pracy i Polityki Społecznej 170. Za bezpieczeństwo imprezy masowej w miejscu i czasie jej trwania odpowiada Organizator 171. Czy 12-latek ma prawo wstępu na mecz piłki nożnej? tak, pod opieką dorosłego 172. Przełożonym wszystkich funkcjonariuszy Policji jest Komendant Główny Policji 173. Komendanta wojewódzkiego Policji powołuje i odwołuje Minister Spraw Wew. i Adm. 174. Umundurowanie, dystynkcje i znaki identyfikacyjne policjantów określa Rozporządzenie MSWiA w sprawie umundurowania i …. 175. Centralnym organem administracji rządowej, właściwym w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego jest MSWiA 176. Komendanta Głównego Policji powołuje i odwołuje Premier 177. Plany zarządzania kryzysowego tworzy się na poziomie Krajowym, wojewódzkim, powiatowym i Gminnym 178. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest Wójt (burmistrz, prezydent), Gminne centrum Zarządzania Kryzysowego, Gminny Zespół Zarz. Kryzysowego 179. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie powiatu jest Starosta, Powiatowe centrum Zarządzania Kryzysowego, Powiatowy Zespół Zarz. Kryzysowego 180. Organizację, siedzibę oraz tryb pracy powiatowego centrum zarządzania kryzysowego określa Ustawa o zarządzaniu kryzysowym 181. Przewodniczącym Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego jest Premier 182. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa podlega Premierowi 183. Zagraniczny dokument tożsamości SIĘ OKAŻE – BYĆ MOŻE BĘDZIE: Policjant może ustalić tożsamość na podstawie takiego dokumentu 184. Środków przymusu bezpośredniego nie można stosować wobec kobiet o widocznej ciąży, osób, których wygląd wskazuje na wiek do 13 lat, starców oraz osób o widocznym kalectwie. 185. Czas zatrzymania osoby liczy się od faktyczne pozbawienie wolności 186. Zatrzymany powinien być przekazany do dyspozycji sądu wraz z wnioskiem o zastosowanie tymczasowego aresztowania w ciągu 48 godzin. 187. Zażalenie na sposób przeprowadzenia czynności legitymowania może być złożone w ciągu 7 dni 188. Które z poniższych zdarzeń można uznać za katastrofę naturalną? rozumie się przez to zdarzenie związane z działaniem sił natury, w szczególności wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, długotrwałe występowanie ekstremalnych temperatur, osuwiska ziemi, pożary, susze, powodzie, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, masowe występowanie szkodników, chorób roślin lub zwierząt albo chorób zakaźnych ludzi albo też działanie innego żywiołu, 189. Organem reprezentującym Skarb Państwa w sprawie o naprawienie szkody wyrządzonej przez niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie związane z wykorzystywaniem danych Systemu Informacyjnego Schengen jest Prokuratoria generalna Skarbu Państwa – z ustawy o udziale RP w Systemie informacyjnym Schengen oraz Systemie informacji wizowej 190. Podstawowym systemem informatycznym wspierającym działania Policji jest Krajowy System Informacji Policji KSIP 191. W ramach ustawowych obowiązków Policja wykonuje między innymi czynności 1) ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienia przed bezprawnymi zamachami naruszającymi te dobra, 2) ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym zapewnienie spokoju w miejscach publicznych oraz w środkach publicznego transportu i komunikacji publicznej, w ruchu drogowym i na wodach przeznaczonych do powszechnego korzystania, 3) inicjowanie i organizowanie działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi, 4) wykrywanie przestępstw i wykroczeń oraz ściganie ich sprawców, 5) nadzór nad strażami gminnymi (miejskimi) oraz nad specjalistycznymi uzbrojonymi formacjami ochronnymi w zakresie określonym w odrębnych przepisach, 6) kontrola przestrzegania przepisów porządkowych i administracyjnych związanych z działalnością publiczna lub obowiązujących w miejscach publicznych, 7) współdziałanie z policjami innych państw oraz ich organizacjami międzynarodowymi na podstawie umów i porozumień międzynarodowych oraz odrębnych przepisów, 8) gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji kryminalnych, 9) prowadzenie bazy danych zawierającej informacje o wynikach analizy kwasu dezoksyrybonukleinowego (DNA), 10) utworzenie, eksploatacja i utrzymanie systemu informacyjnego umożliwiającego organom administracji rządowej i organom sprawiedliwości przekazywanie oraz dostęp do danych gromadzonych w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS), niezbędnych z punktu widzenia funkcjonowania obszaru Schengen. 3. Policja realizuje także zadania wynikające z umów i porozumień międzynarodowych, na zasadach i w zakresie w nich określonych. 192. Jednym z zadań powiatowej komisji bezpieczeństwa i porządku jest 1) ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu, 2) opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, 3) przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, 4) opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, 5) opiniowanie projektu budżetu powiatu w zakresie, o którym mowa w pkt 1, 6) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4, 7) opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. 193. Komendant powiatowy (miejski) Policji jest obowiązany udostępnić komisji bezpieczeństwa i porządku dwóch przedstawicieli 194. Policjant nie ma prawa do Wydruk z ustawy – prawa i obiowiązki 195. Różnicę pomiędzy aktem terrorystycznym a przestępstwem pospolitym stanowi Akt terrorystyczny - to umyślne działanie osoby lub osób polegające na użyciu przemocy albo groźby jej użycia zmierzające do uzyskania efektu zastraszania, w celu wymuszenia określonego zachowania się organu państwowego lub samorządowego, instytucji, organizacji, osoby fizycznej lub prawnej albo grupy osób. 196. Działalność Al Kaidy mieści się w nurcie terroryzmu religijnego 197. Przestępstwem o charakterze terrorystycznym jest czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności, popełniony w celu Wymuszenia określonych zachowań od władz państwowych i społeczeństwa 198. Do obecnie zidentyfikowanych motywów działań terrorystycznych nie zalicza się motywów ZALICZA SIĘ: wymuszenie podjęcia określonej decyzji wymuszenie zmiany decyzji zastraszenie wymuszenie okupu skomplikowanie sytuacji międzynarodowej prowokacja 199. Przykładami katastrof naturalnych są Patrz 188 pkt. 200. Sytuację wpływającą negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi, mienia w znacznych rozmiarach lub środowiska, wywołującą znaczne ograniczenia w działaniu właściwych organów administracji publicznej ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków nazywamy sytuacją Sytuacja kryzysowa????? 201. Zarządzanie kryzysowe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej sprawuje Rada Ministrów 202. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej określa stan klęski żywiołowej, stan wyjątkowy, stan wojenny, jako stany Nadzwyczajne 203. Stan klęski żywiołowej może być wprowadzony w celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych na czas nie dłuższy niż 90 dni. Przedłużenie może nastąpić tylko raz za zgodą Sejmu na czas nie dłuższy niż 60 dni 204. W czasie stanu nadzwyczajnego mogą być dokonywane zmiany w NIE MOGĄ BYĆ ZMIENIONE Konstytucja, ordynacje wyborcze do Sejmu, Senatu i organów samorządu terytorialnego, ustawa o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej oraz ustawy o stanach nadzwyczajnych 205. W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej może powołać stan wyjątkowy na wniosek Rady Ministrów 206. Policja jest formacją przeznaczoną do ochrony bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego 207. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej wprowadza stan wyjątkowy na wniosek Rady Ministrów 208. Organy porządku i bezpieczeństwa publicznego w celu przywrócenia porządku publicznego mogą wkroczyć na teren szkoły wyższej bez wezwania przez rektora w czasie Stanu Wyjatkowego 209. Stan wyjątkowy na terenie kraju wprowadzany jest poprzez na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości. 210. Kontrola treści korespondencji telekomunikacyjnej i rozmów telefonicznych lub sygnałów przesyłanych w sieciach telekomunikacyjnych, może zostać wprowadzona w czasie Stanu Wyjątkowego 211. Ochrona bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i jego porządku konstytucyjnego należy do ustawowych zadań Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego 212. Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego tworzy się przy Radzie Ministrów 213. Zgodę na przedłużenie przez Radę Ministrów stanu klęski żywiołowej wyraża SEJM 214. Projekt strategii bezpieczeństwa narodowego opracowuje Rada Ministrów 215. W razie zagrożenia bezpieczeństwa publicznego lub porządku publicznego, jeżeli siły Policji okażą się niewystarczające, decyzję o użyciu funkcjonariuszy Straży Granicznej podejmuje Mister Spraw Wew. i Administracji 216. Komendant Stołeczny Policji jest powoływany przez Minister Spraw Wewn. i Admin. 217. Ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienie przed bezprawnymi zamachami naruszającymi te dobra należy do podstawowych zadań Policji 218. Ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego na wodach przeznaczonych do powszechnego korzystania jest ustawowym zadaniem Policji 219. Jeżeli stan klęski żywiołowej wprowadzono na obszarze więcej niż jednej gminy wchodzącej w skład powiatu, działaniami prowadzonymi w celu zapobieżenia jej skutkom kieruje Starosta 220. W sytuacji szczególnego zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego spowodowanego działaniami terrorystycznymi na terenie kraju można wprowadzić Stan wyjątkowy 221. Stan klęski żywiołowej znosi się wydając rozporządzenie Rada ministrów 222. W przypadku wprowadzenia stanu wyjątkowego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej władze Polski są zobowiązane podać to do wiadomości W dzienniku Ustaw, w drodze obwieszczenia właściwego wojewody, przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze 223. Policjanci wykonując swoje ustawowe obowiązki mają prawo do legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości 224. Przesłanką pozwalającą uznać imprezę za imprezę masową o podwyższonym ryzyku jest impreza masowa w czasie której, zgodnie z informacją o przewidywanych zagrożeniach lub dotychczasowymi doświadczeniami dotyczącymi zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji 225. Organizator meczu piłki nożnej lub kierownik do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy w przypadku gdy działania służb porządkowych nie są skuteczne 226. Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Szef Agencji Wywiadu podlegają bezpośrednio Premierowi 227. Naczelne organy administracji państwowej powołuje Sejm – dotyczy rady ministrów i premiera 228. Stosunki między Rzeczpospolitą Polską a związkami wyznaniowymi określa ustawy uchwalone na podstawie umów zawartych przez Radę Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami. Ustawa o gwarancjach wolności sumienia i wyznania 229. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej nie może stosować prawa łaski w stosunku do Skazanych przez Trybunał Stanu 230. Akty urzędowe Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej kontrasygnuje Prezes Rady Ministrów 231. Wymiar sprawiedliwości w Rzeczypospolitej Polskiej nie jest sprawowany przez JEST SPRAWOWANY PRZEZ: Sąd Najwyższy, sądy powszechne, sądy administracyjne oraz sądy wojskowe 232. Organ administracji publicznej powinien działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie. 233. Prawo składania petycji, skarg i wniosków gwarantuje każdemu obywatelowi Konstytucja 234. W postępowaniu administracyjnym organ administracji publicznej zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych. 235. Marszałek województwa jest przewodniczącym zarządu województwa, organu wykonawczego samorządu województwa 236. Postępowanie administracyjne w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu. 237. Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 7 dni 238. Spory kompetencyjne między organami samorządu terytorialnego i administracji rządowej są rozstrzygane przez Sąd administracyjny 239. Akty prawa miejscowego stanowione są między innymi przez organy samorządu terytorialnego, tj. rady gmin, powiatów, sejmików wojewódzkich 240. Pracownik wyłączony z postępowania administracyjnego Pracownik podlega wyłączeniu Z MOCY PRAWA od udziału w postępowaniu w sprawie, 1. w której jest stroną albo pozostaje z jedną ze stron w takim stosunku prawnym, że wynik sprawy może mieć wpływ na jego prawa lub obowiązki, 2. swego małżonka oraz krewnych i powinowatych do drugiego stopnia, 3. osoby związanej z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, 4. w której był świadkiem lub biegłym albo był lub jest przedstawicielem jednej ze stron, albo w której przedstawicielem jest jego małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia, osoba związana z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, 5. w której brał udział w wydaniu zaskarżonej decyzji, (Zgodnie z wyrokiem TK z dnia 15.12.2008r., Dz.U. Nr 229, poz. 1539, w zakresie w jakim nie wyłącza członka samorządowego kolegium odwoławczego z postępowania z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy, gdy członek ten brał udział w wydaniu zaskarżonej decyzji, jest niezgodny z art. 2 w związku z art.78 Konstytucji RP. Utrata mocy w tym zakresie nastąpiła 29.12.2008r.) 6. z powodu której wszczęto przeciw niemu dochodzenie służbowe, postępowanie dyscyplinarne lub karne, 7. w której jedną ze stron jest osoba pozostająca wobec niego w nadrzędności służbowej. WYŁĄCZENIE NA RZĄDANIE LUB Z URZĘDU Jeżeli zostanie uprawdopodobnione istnienie innych okoliczności, które mogą wywołać wątpliwość co do bezstronności pracownika, bezpośredni przełożony na jego żądania, żądanie z strony albo z urzędu wyłączy go od udziału w postępowaniu. W takiej sytuacji wyłączenie pracownika albo odmowa wyłączenia pracownika wymaga formy postanowienia, na które jednak nie służy zażalenie SKUTEK WYŁĄCZENIA Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego, wyłączony pracownik powinien podejmować tylko czynności nie cierpiące zwłoki ze względu na interes społeczny lub ważny interes stron. Jeżeli decyzja została wydana przez pracownika, który podlegał wyłączeniu, jest to przesłanka wznowienia postępowania administracyjnego. 241. Organem administracji samorządowej w gminie jest Rada Gminy 242. Organ administracji publicznej załatwia sprawę co do jej istoty przez wydanie decyzji, chyba że przepisy kodeksu stanowią inaczej 243. Organem administracji publicznej właściwym w sprawie wznowienia postępowania jest organ, który wydał w tej sprawie decyzję w I instancji 244. Wojewoda jest Wojewoda jest: 1) przedstawicielem Rady Ministrów w województwie; 2) zwierzchnikiem rządowej administracji zespolonej w województwie; 3) organem rządowej administracji zespolonej w województwie; 4) organem nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego i ich związków pod względem legalności, z zastrzeżeniem ust. 2; 5) organem administracji rządowej w województwie, do którego właściwości należą wszystkie sprawy z zakresu administracji rządowej w województwie niezastrzeżone w odrębnych ustawach do właściwości innych organów tej administracji; 6) reprezentantem Skarbu Państwa, w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych ustawach; 7) organem wyższego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.2)). 245. Organy niezespolonej administracji rządowej są to organy administracji podporządkowane właściwemu ministrowi lub centralnemu organowi administracji rządowej, a także kierownicy państwowych osób prawnych i kierownicy innych państwowych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej na obszarze województwa. 246. Organy administracji niezespolonej w województwie są to organy administracji podporządkowane właściwemu ministrowi lub centralnemu organowi administracji rządowej, a także kierownicy państwowych osób prawnych i kierownicy innych państwowych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej na obszarze województwa. Są t m.in. dyrektorzy izb celnych, naczelnicy urzędów celnych, dyrektorzy izb skarbowych, naczelnicy urzędów skarbowych, dyrektorzy urzędów kontroli skarbowej, dyrektorzy urzędów morskich, dyrektorzy urzędów statystycznych, graniczni i powiatowi lekarze weterynarii, regionalni dyrektorzy ochrony środowiska. 247. Urząd wojewódzki jest aparatem pomocniczym Wojewody i realizuje zadania wynikające ze sprawowania przez wojewodę funkcji przedstawiciela Rządu na obszarze województwa oraz terenowego organu rządowej administracji ogólnej, 248. Akty prawa miejscowego obowiązujące na terenie województwa stanowią Organy samorządu terytorialnego oraz terenowe organy administracji rządowej 249. Urząd gminy jest Organem pomocniczym wójta, burmistrza 250. Organem uchwałodawczym w sołectwie jest Zebranie wiejskie 251. W przypadkach niecierpiących zwłoki przepisy porządkowe na terenie gminy wydaje wójt, w formie Zarządzenia, które musi być zatwierdzone na najbliższej sesji rady gminy 252. Organami gminy są rada gminy, wojt, burmistrz, prezydent miasta 253. Organem stanowiącym i kontrolnym w gminie jest rada gminy, miejska, miasta 254. Organizowanie pracy rady gminy i prowadzenie jej obrad należy do Przewodniczący Rady 255. W miastach powyżej 100 000 mieszkańców, organem wykonawczym gminy jest Prezydent miasta 256. Wójt gminy powołuje swojego zastępcę w drodze Zarządzenia 257. Organami powiatu są Rada Powiatu, Zarząd powiatu naczelne którego stoi starosta 258. Organem stanowiącym i kontrolnym powiatu jest komisje stałe i doraźne obligatoryjnie rewizyjna Rada Powiatu 259. Powiatowe przepisy porządkowe • Powiatowe przepisy porządkowe mogą przewidywać za ich naruszenie kary grzywny wymierzane w trybie i na zasadach określonych w prawie o wykroczeniach. • Powiatowe przepisy porządkowe w przypadkach niecierpiących zwłoki, może wydać zarząd, podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesji rady powiatu. Tracą one moc w razie nieprzedłużenia ich do zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia. Termin utraty mocy obowiązującej określa rada powiatu. • Starosta przesyła przepisy porządkowe do wiadomości organom wykonawczym gmin położonych na obszarze powiatu i starostom sąsiednich powiatów następnego dnia po ich ustanowieniu. 260. Nadzór nad działalnością samorządu województwa w zakresie spraw finansowych sprawuje Regionalna Izba Obrachunkowa 261. Podstawową jednostką samorządu terytorialnego jest Gmina 262. Rada gminy to organ, który organ stanowiący i kontrolny gminy. 263. Organami stanowiącymi i kontrolnymi województwa są sejmik województwa, regionalna izba obrachunkowa 264. Postępowanie administracyjne jest kreślony tryb działań organów administracji publicznej w sprawach dotyczących praw i obowiązków niepodporządkowanych im służbowo konkretnych podmiotów[1] bądź też jako uporządkowany ciąg czynności procesowych, dokonywanych przez organ administracji publicznej i inne podmioty tego postępowania, zmierzających do załatwienia sprawy indywidualnej w drodze decyzji administracyjnej 265. Najwyższym aktem normatywnym w Polsce jest konstytucja 266. Organem wykonawczym powiatu jest Zarząd Powiatu pod przewodnictwem starosty powiatu 267. Źródłem prawa wewnętrznie obowiązującym jest uchwały i zarządzenia Rady Ministrów itp. (okólniki, zalecenia) 268. Wojewodę powołuje i odwołuje Prezes Rady Ministrów 269. Organem wykonawczym w gminie, w której siedziba władz znajduje się w mieście położonym na terytorium tej gminy, jest Burmistrz 270. Uchwalenie statutu powiatu należy do właściwości Rada powiatu władza stanowiąca 271. Na straży praw i wolności obywatelskich zgodnie z Konstytucją RP stoi Rzecznik Praw Obywatelskich 272. Władczym jednostronnym oświadczeniem woli organu administracji publicznej, określającym sytuację prawną konkretnie wskazanego adresata w indywidualnie oznaczonej sprawie jest Akt administracyjny, decyzja administracyjna 273. Konstytucja RP daje prawo powoływania Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, zwoływania Rady Gabinetowej, ratyfikowania umów międzynarodowych Prezydent 274. Organem wykonawczym gminy jest Wójt, burmistrz, prezydent miasta 275. Wojewoda nie jest organem administracji JEST to terenowy organ administracji rządowej w województwie i zwierzchnik zespolonej administracji rządowej na terenie województwa. 276. Decyzją administracyjną jest akt administracyjny zewnętrzny wydany w trybie określonym w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego lub innych ustaw regulujących sferę indywidualnych praw i obowiązków obywateli np. Ordynacja podatkowa lub Prawo celne. 277. Rada Bezpieczeństwa Narodowego jest organem doradczym Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wewnętrznego i zewnętrznego bezpieczeństwa państwa 278. Kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych powołuje i odwołuje Starosta powiatu 279. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej jest wybierany w wyborach powszechnych na kadencję 5 lat i może być wybrany ponownie tylko raz 280. Umowy międzynarodowe w Polsce ratyfikuje i wypowiada Prezydent , kontrasygnata premiera zgoda sejmu 281. Organem naczelnym administracji rządowej nie jest Według definicji zawartej w Kodeksie postępowania administracyjnego organami naczelnymi są: w stosunku do organów administracji rządowej, organów jednostek samorządu terytorialnego, z wyjątkiem samorządowych kolegiów odwoławczych, oraz organów państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych - Prezes Rady Ministrów lub właściwi ministrowie, w stosunku do innych organów państwowych - odpowiednie organy o ogólnopolskim zasięgu działania, w stosunku do organizacji społecznych naczelne organy tych organizacji, a w razie jego braku - Prezes Rady Ministrów lub właściwi ministrowie sprawujący zwierzchni nadzór nad ich działalnością. 282. Prezydent RP ponosi odpowiedzialność za naruszenie ustaw przed Trybunał stanu 283. Do kompetencji rady gminy nie należy Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:[1] 1. uchwalanie statutu gminy, 2. ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności, 3. powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu - na wniosek wójta, 4. uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu, 5. uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 6. uchwalanie programów gospodarczych, 7. ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki, 8. podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach, 9. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy, emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta, zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów, ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym, zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy, tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich, określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta, tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek, ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym, 10. określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania, 11. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a, 12. podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku, 13. podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych, 14. podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086, z późn. zm.), a także wznoszenia pomników, 15. nadawanie honorowego obywatelstwa gminy, 16. podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów, 17. stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy. 284. Policja składa się z następujących rodzajów służb Kryminalna, prewencyjna, wspomagania i logistyki 285. Policjantowi przysługuje prawo do corocznego płatnego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 26 dni roboczych w pełnym wymiarze przepracowane 12 m-cy – pelen urlop, przepracowane 6 m-cy połowa wymiaru. 286. Przedstawicielem Rady Ministrów w województwie jest Wojewoda 287. Jednostkami zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa są Województwo, powiat, gmina 288. Komendant wojewódzki Policji jest organem administracji zespolonej 289. Sprawy mianowania, przenoszenia, zwalniania ze stanowisk w Policji następują w formie decyzji 290. Organy administracji publicznej przestrzegają z urzędu swojej właściwości rzeczowej i miejscowej 291. Od decyzji administracyjnej wydanej przez organ administracji publicznej w pierwszej instancji przysługuje odwołanie do wyższej instancji w terminie 7 dni 292. Termin do wniesienia zażalenia na postanowienie wydane w postępowaniu administracyjnym wynosi siedem dni 293. Załatwienie sprawy przez organ administracji publicznej wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu 2 m-cy 294. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się 1) postępowania w sprawach karnych skarbowych, 2) spraw uregulowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926), z wyjątkiem przepisów działów IV, V i VIII. § 2. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się również do postępowania w sprawach: 1)-3) (skreślone), 4) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. § 3. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się także do postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 295. Zwierzchnikiem rządowej administracji zespolonej w województwie jest Wojewoda 296. W postępowaniu administracyjnym występuje zasada zasada praworządności (legalności, legalności działania), zasada prawdy obiektywnej, zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa, zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli, zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania, zasada czynnego udziału strony w postępowaniu, zasada przekonywania, zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania), zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych, zasada pisemności, zasada dwuinstancyjności, zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych, zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych. 297. W sprawach dotyczących członków wspólnoty samorządowej przeprowadza się referendum lokalne 298. Organy administracji publicznej mogą wydawać akty normatywne w postaci ustawy, rozporządzenia, uchwały (samorządy) 299. Organami samorządu województwa są Sejmik województwa, Zarząd województwa pod przewodnictwem marszałka 300. Ustanowienie statutu województwa należy do właściwości Sejmiku województwa 301. Ustalenie budżetu województwa należy do wyłącznej właściwości Zarząd województwa 302. Organem gminy nie jest JEST: Rada gminy, wójt, burmistrz, prezydent miasta 303. Odwołanie rady powiatu następuje w drodze referendum powiatowego (lokalnego) 304. Organami wyższego stopnia w stosunku do wojewodów są Właściwi ministrowie Rada Ministrów 305. W postępowaniu administracyjnym załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej, wymagającej postępowania wyjaśniającego, powinno nastąpić nie później niż, w ciągu 2 m-cy 306. Datą wszczęcia postępowania administracyjnego na żądanie strony jest dzień dzień doręczenia do organu 307. O tym, czy pismo skierowane do organu administracji publicznej jest skargą, decyduje treść 308. Centralnym organem administracji rządowej jest Głównym Urzędem Statystycznym, - Polskim Komitetem Normalizacyjnym - Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Agencja bezpieczeństwa Wewnętrznego - Agencją Wywiadu - Urzędem Służby Cywilnej. - urząd skarbowy Centralne organy administracji rządowej są podporządkowane naczelnym organom administracji rządowej. Są one tworzone na podstawie ustaw lub rozporządzeń Rady Ministrów. Inna różnica polega na tym, że naczelne organy administracji rządowej wchodzą w skład Rady Ministrów, natomiast centralne organy administracji rządowej nie wchodzą w skład rady Ministrów. 309. Służby informacyjne organizatora imprezy masowej nie mają prawa do Służby porządkowe i informacyjne mogą sprawdzać bilety a także ustalać, czy dany uczestnik nie ma zakazu przebywania na imprezach masowych. Ponadto, służby porządkowe są uprawnione do legitymowania uczestników a także przeglądania ich bagażów i odzieży, w przypadku podejrzenia o posiadanie przedmiotów niebezpiecznych, alkoholu lub środków odurzających. W uzasadnionych przypadkach pracownicy służb porządkowych i informacyjnych mogą wezwać uczestnika do opuszczenia imprezy. Dotyczy to sytuacji, gdy uczestnik nie zastosował się do wydanego polecenia porządkowego, znajduje się pod widocznym wpływem alkoholu lub środków odurzających lub zachowuje się agresywnie, prowokacyjnie lub inaczej stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa lub porządku w czasie eventu. Służbom porządkowym i informacyjnym wolno ująć, w celu niezwłocznego przekazania Policji, uczestników stwarzających bezpośrednie zagrożenie lub dopuszczających się przestępstw lub wykroczeń. Służby porządkowe uprawnione są do stosowania siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających lub podobnych technik obrony oraz kajdanek lub ręcznych miotaczy gazu. 310. Organem wydającym zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej jest Wójt, burmistrz, prezydent na terenie którego gminy impreza ma się odbywać 311. Zgodnie z prawem zgrupowanie, co najmniej 15 osób, zwołane w celu wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska jest Zgromadzenie 312. Zgromadzeniem, zgodnie z prawem jest zgrupowanie, co najmniej 15 osób, zwołane w celu wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska 313. Organizator zgromadzenia publicznego ma obowiązek powiadomienia organu gminy o terminie zgromadzenia najwcześniej 30 dni przed planowanym terminem nie później niż trzy dni 314. Paszport tymczasowy wydaje się osobom, które • dzieciom do ukończenia 5 roku życia, • obywatelom polskim przebywającym za granicą na czas oczekiwania na paszport 10-cio letni, lub na powrót do kraju w przypadku zagubienia paszportu, • w przypadkach nagłych, związanych z chorobą lub pogrzebem członka rodziny albo potrzebą pilnego wyjazdu za granicę. 315. Bronią białą, w rozumieniu art. 4 ustawy o broni i amunicji z dnia 21 maja 1999 r., nie jest JEST: – ostrzy ukrytych w przedmiotach nie mających wyglądu broni, – kastetów i nunczaków, – pałek posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału lub zawierających wkładki z takiego materiału, – pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału, imitujących kij bejsbolowy, Miłej lektury. Ja mam już zaliczone. W sumie 62 pkt z TWO i TSF. Lecę dalej. Pozdrawiam.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
:))) wiecie kto zdaje ??? Maryjany z serialu "Ranczo" :))))))))))))))))))) nawet jeśli będziemy krzyczeć, głupiec nic nie zrozumie Katon
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
Nie masz "pleców" to i choćbyś na uszach stawał to sie nie dostaniesz.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
Tak, plecy.... Dlaczego jak ktoś się nie dostaje do pracy to od razu mówi że nie ma pleców? Sam siebie tłumaczy. Niestety prawda jest taka, że takich ludzi, z takim myśleniem odrzucaja psycholodzy, wieczne pretensje do całego świata, ludzi, którzy widza wine wszedzie tylko nie u siebie.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
uderz w stół...
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
benia staralas sie i cie olali?
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
chcesz testy??? emajlek@o2.pl
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
...A nożyce się odezwą... Nie nie starałam się i nie miałam takich zamiarów i nie będę mieć. Ale to chyba nie jest tematem tegoż wątku.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
Art. 113 Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 r . Sejm wybiera Prezesa Rady Ministrów w głosowaniu : imiennym
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
118. Art. 3. § 1. Sądami wojskowymi są wojskowe sądy okręgowe i wojskowe sądy garnizonowe.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
155. Art. 158. § 1. Ławnikiem może być wybrany ten, kto: nie przekroczył 65 lat.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
175. Komendant Główny Policji jest centralnym organem administracji rządowej, właściwym w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego podległym Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
183.§ 30. 1. Dokumentami, za pomocą których sprawdza się tożsamość osoby przyjmowanej, są: 2) w wypadku cudzoziemca: a) dokument podróży, b) karta stałego pobytu lub karta czasowego pobytu wydane przed dniem 1 lipca 2001 r. albo karta pobytu wydana po dniu 1 lipca 2001 r., c) polski dokument tożsamości cudzoziemca, d) polski dokument podróży dla cudzoziemca, e) tymczasowy polski dokument podróży dla cudzoziemca, f) tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca.
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
189. Na sposób prowadzenia czynności, o których mowa w ust. 1, przysługuje zażalenie do miejscowo właściwego prokurator
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
227. Prezydent
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
155. Art. 158 § 1 Ławnikiem może być wybrany ten, kto: 5) nie przekroczył 70 lat
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY |
38. KONWENT SENIORÓW
|
Odpowiedz na tę wiadomość
|
Wyświetlaj drzewo | Nowszy wątek | Starszy wątek |