wtorek, 18 lutego 2025 napisz DONOS@
Forum ogólne

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
Brudne chwyty GDDKiA

Czytam niżej i aż włosy mi stają dęba. Z wypowiedzi dyrektora wynika, że za wypadek winni są ekolodzy, i jak przed wojną mówiono "cykliści i Żydzi" Najłatwiej znaleźć winnych wśród innych niż przyznac się samemu do winy. W myśl przysłowai "Kowal zwinił a Cygana powiesili". Oorganizacje ekologiczne dbają o naszą przyrodę, o zwierzęta i rośliny, których na zachodzie Europy już nie ma. Rozumieją jednak, że drogi służą ludziom i nie można uniemożliwiać ich budowy, przebudowy i modernizacji. Działania dyrekcji GDDKiA w Białymstoku służą odwróceniu tematu, zwaleniu winy na organizacje ekologiczne i wiedząc, że w przypadku nagłaśniania przez te organizacje błędów w projektowaniu mogą nie otrzymać dotacji z UE, małymi krokam budują dalej i na dodatek po cichu licząc, że jak się już coś wybuduje, to tego nikt nie rozbierze. Dziwne, że rządy się zmieniają, a dyr. Topczewski pozostaje nienaruszony na swoim stanowiski. Potrafi się dostosować tak jak kameleon do każdego koloru. Jego urzędasy też.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Brudne chwyty GDDKiA

Każdy broni siebie mało kto sie do prawdy przyzna...



Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Brudne chwyty GDDKiA

No, Ptysiu, nooo...
_____________________--

... & vice versa!

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Brudne chwyty GDDKiA

wstawiam kopię wypowiedzi "siskoma_tak" - mam nadzieję , że się nie obrazi .Ja natomiast popieram jego wypowiedż w całości : ""Autor tego wątku widać nie wie nic na temat problemu Via Baltca i protestu ekologów, a oczywiście pisze co mu ślina na rozum
przyniesie.

To że tyle lat nasz rząd nie potrafi zbudować porządnej drogi, czy autostrady nie jest winą ekologów.
Podlascy ekolodzy wcale nie są przeciwko budowie Via Baltica, czy obwodnicy Augustowa. Oni wychodzą z własnymi propozycjami
prowadzenia tras poza obszarami cennymi przyrodmniczo.
Czemu nikt ich nie słucha?

Prowadzenie obwodnicy Augustowa przez Rospudę, czy obwodnicy Wasilkowa przez Puszczę Knyszyńską, to zwykła działanie przeciw
prawu nie tylko Polski, ale UE. Dlatego też GDDKiA o/Białystok chce budowac to bez funduszy UE.
Upór urzedników w tej dziedzinie zakrawa o paranoję.

Co stoi na przeszkodzie powstaniu 2 dróg:
- Via Baltica Warszawa - Wyszków - Ostrów Mazowiecka - Łomża - Augustów - Suwałki - granica państwa
- ekspresówka Warszawa - Wyszków - Ostrów Mazowiecka - Białystok - granica państwa?
Do tego obwodnica Augustowa omijająca Rospudę i wszystko jest idealnie. Wilk syty, owca cała - jest Via Baltica na Litwę, jest ekspresówka do Białegostoku i na Białoruś, są nienaruszone tereny nie tylko BPN (także m.in. Puszczy Knyszyńskiej) pomiędzy Augustowem i Białymstokiem.

W dodatku budowa tych dwóch dróg będzie o wiele tańsza, niż durny projekt GDDKiA z Białegostoku. Policzmy odległości (na podstawie multimap.com):
Via Baltica wg GDDKiA: Warszawa - Ostrów Maz. - Białystok - Augustów - granica państwa: 330 km
Via Baltica wg ekologów: Warszawa - Ostrów Maz. - Łomża - Augustów - granica państwa: 297 km
Do tego trasa ekspresowa: Ostrów Maz. - Białystok: 98 km
Czyli mamy 2 opcje:
- budujemy 330 km ekspresówki przez Białystok
- budujemy 297 km ekspresówki przez Łomżę + 98 km do Białegostoku, w sumie 395 km
Różnica wynosi 65 km, co przy cenie 15 mln zł/km daje 975 mln zł. Wszystkim zainteresowanym pragnę przypomnieć, że obwodnica Augustowa przez Rospudę (wariant wybrany przez GDDKiA) licząca 41,75 km będzie kosztować dokładnie 1.034 mln zł. Jeżeli stać nas na wywalanie takich pieniędzy tylko dlatego, że nie chce się ominąć 500 m unikatowego bagna, to na pewno stać nas na 65 km ekspresówki do Białegostoku.
Ekspresówka z krajów nadbałtyckich na południe Europy to właśnie Via Baltica, najkrócej przez Łomżę. A dokładniej ciąg Via Baltica przez Łomżę i dalej:
- S8 w kierunku Pragi,
- S8 + S1 w kierunku Wiednia i Bratysławy,
- S7 w kierunku Budapesztu

Uważamy, że projekt ekologów omijający Rospudę i kosztujący 22,5 mln zł/km jest lepszy. Nie tylko dlatego, że jest tańszy.
Także dlatego, że nie powstał ze złamaniem polskiego i unijnego prawa. I właśnie dlatego na obwodnicę Augustowa w obecnym kształcie UE nie dała ani jednego eurocenta i bardzo dokładnie zaczyna się przyglądać wszelkim inwestycjom drogowym w Polsce, nie tylko Via Baltice. Przypomnę, że na podstawie sfałszowanej OOŚ Bank Światowy przyznał w 2001 roku pieniądze na modernizację Via Baltica w okolicach Sztabina. Teraz toczy się postępowanie w UE i grożą nam kary do 20 tys. euro dziennie, jeżeli nie rozbierzemy (sic!) tego odcinka. Włochy i Hiszpania już płacą takie kary, więc dlaczego my mamy nie płacić?
Bardzo prawdopodobne, że Ocena Oddziaływania na Środowisko (OOŚ) obwodnicy Augustowa również została sfałszowana!!!!

Czyli będą ginąc ludzie i Via Baltica nie powstanie nie przez ekologów, ale przez nieodpowiedzialność urzędników. I do nich trzeba mieć pretensje.

CBDU.
--

www.siskom.waw.pl

bagrmosen

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Brudne chwyty GDDKiA

Wyremontowana juz chyba do Grajewa za ciężką kasę droga 61 nadal jest zamknięta bo Topczewski i spółka muszą udowodnić że 8 jest zapchana. To że można się po niej ledwo poruszać pzry zupełnie pustej 61 to też jego zasługa. I ma już następce w swojej firmie : Wydział Dokumentacji
Naczelnik mgr inż. Sławomir Topczewski Pokój nr 209. Chyba ze to zbieżność nazwisk?
__________________________--

... & vice versa!

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Brudne chwyty GDDKiA

Via Baltica nie musi iść przez Białystok, ale musi iść przez Suchowolę. Zgadnijcie, kto ma w tym interes?
A jak myślicie, dlaczego Topczewski nie chce budować obwodnicy Łomży? Podpowiem. Bo most na Narwi jest słaby i dzięki niemu można ruch kierować przez Suchowolę i udowdniać, że tamtędy musi iść Via Baltica.
Posłuchajcie, co mówią mieszkańcy Suchowoli, umiejętnie sterowani przez Topczewskiego. Według nich za ruch i wypadki w Suchowoli odpowiedzialność ponosi Łomża. Bo podobno my nie chcemy u siebie TIR-ów.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Brudne chwyty GDDKiA

Nie tylko Pan Topczewski, nie wiem czy słyszeliście jak jedna Pani dzienikarka w Radiu Białystok starała się udowodnić tezę, że wypadek pod Jeżewem to efekt braku ViaBaltiki. Sposób myslenia, że wszystko do Białego jest domeną nie tylko byłych ale i przszłych rządzących. Mam na myśli Pana Putrę, który na pytanie dziennikarza o Via .. odpowiada, że oczywiście ważne drogi powinny iśc przez stolicę województwa czyi Białystok, nie patrząc na oficjalny stosunek PiS do ochrony środowiska, a idąc dalej ważne drogi krajowe przez stolicę czyli Warszawę. Czyli tylko czekać jak Krakowowi Pan Putra A4 zabierze. Jeśli takie podejście będzie kontynuowane, UE raczej nie dołoży do drogi, i słusznie.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Brudne chwyty GDDKiA

A wczoraj p. Kaczyński będąc w Białymstoku powiedział pewnie to co mu wetknęli pod nos: dwupasmówka do Białegostoku do roku 2011 (obecny jeszcze rząd planował do 2013 - skąd takie przyspieszenie?) z odnogą do Łomży.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Brudne chwyty GDDKiA

jeśli zawieżli jego jak kota w worku - to skąd on ma wiedzieć?? zna tylko Zoliborz!

bagrmosen

Odpowiedz na tę wiadomość
 Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 


 Logowanie użytkownika
 Imię (nazwa) użytkownika:
 Hasło:
 Pamiętaj mnie:
   
Nie masz konta? - Zarejestruj się
 Nie pamiętasz hasła?
Podaj Twój e-mail albo nazwę użytkownika poniżej a nowe hasło zostanie wysłane na e-mail skojarzony z Twoim profilem.


Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane

Ogłoszenia płatne


Formatowanie tekstu
Za treść wpisów odpowiedzialność ponoszą ich autorzy.
phorum.org